yorkaddict
Για ενα απλο πετ, βασικές γνωσεις εννοούν το χαρακτήρα της φυλής για να ξερεις τι θα αντιμετωπισεις, ωστε να είναι συνειδητή η επιλογή για την ρατσα. Αν σκοπευεις να κατεβεις σε εκθεσεις κτλ, αρα χρειαζεσαι και εξιδικευμενη κρίση/γνωση μορφολογίας, που ίσως δεν εχεις, παίρνεις καποιο γνώστη μαζί σου, αν δεν εμπιστευεσαι τον εκτροφέα και το ψαχνεις το θεμα.
Το "οφελος" ενος τετοιου (στραβου) ζευγαρώματος, για την φυλή βαρυνει τον εκτροφέα. Εγώ τι να κάνω?
Τί εννοείς "απλό πετ";
Γιατί πετ από πετ διαφέρουν.
Μπορεί για παράδειγμα ο Ronny Engelen (of Millmoor) να θεωρεί πετ έναν εκπληκτικό σκύλο, άριστης μορφολογίας που
σε σύγκριση με την τοκετοομάδα του να είναι ένα τσακ πιο κάτω, ενώ ο κυρ Νίκος από το "of Mousounitsa" εκτροφείο (τυχαία αναφορά) να θεωρεί pet έναν σκύλο παντελώς εκτός προτύπου, μακρύ σαν τρένο...
Η διαφορά είναι πως ο πρώτος με τις επιλογές του
αύξησε τις πιθανότητες ώστε το αποτέλεσμα των επιλογών του - η τοκετοομάδα - να είναι εξαιρετικής ποιότητας και τα κουτάβια να "παίζουν" στις λεπτομέρειες, ενώ ο δεύτερος βασιζόμενος μόνο στην τύχη περίμενε ως εκ θαύματος να βγάλει κάτι κοντά στο πρότυπο. Αλλά σκοτίστηκε γιατί αυτό που τον νοιάζει είναι να πουλήσει, να γευτεί τη χαρά της γέννας ή δεν ξέρω και εγώ ποια άλλη διαστροφή έχει... Παρόλα αυτά ΘΑ ΒΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΑ ΚΟΥΤΑΒΙΑ ΤΟΥ γιατί ο κόσμος ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ και επειδή όλα τα κουτάβια είναι γλυκύτατα θα τα μοσχοπουλήσει...
Και το χειρότερο είναι πως οι ίδιοι που δεν νοιάστηκαν, δεν γνώριζαν και δεν ήθελαν να μάθουν, στις πρώτες ορμές ή στον πρώτο οίστρο θα ζευγαρώσουν τον μακρύ σαν τρένο κούταβο.
Από σένα λοιπόν εξαρτάται αν θα απευθυνθείς στον έναν ή τον άλλον.
Δηλαδή όταν παιρνεις αυτοκινητο πρεπει να ξερεις εκτος απο το να το οδηγείς, να κανεις και σερβις/επισκευη? Και να μην ξερεις να οδηγείς, θα πας σε σχολή οδηγών και θα μαθεις. Θα πας να γίνεις και μηχανολόγος και σχεδιαστής αυτοκινητων και θα εισαι και υπευθυνος για την αυτοκινητοβιομηχανια και τις στραβες επιλογές της?
Το αμάξι είναι πολλές φορές αναγκαίο, είναι ένα μέσο μεταφοράς, χρήσιμο στην καθημερινότητά μας.
Εναν απλό ιδιοκτήτη δεν τον νοιάζει τίποτα άλλο παρά μόνο πως θα τον εξυπηρετήσει καλύτερα και με την μεγαλύτερη ασφάλεια να κάνει τη δουλειά του.
Αν αποφασίσεις να ασχοληθείς παραπάνω και αυτό το "απλό μέσο μεταφοράς" το μετατρέψεις σε ένα μηχάνημα παραγωγής αδρεναλίνης, το κάνεις χόμπυ σου, το κάνεις για ΣΕΝΑ, επενδύεις χρήμα που ξέρεις πως ΠΟΤΕ δεν πρόκειται να πάρεις πίσω, μόνο και μόνο για να βάζεις καμιά ψιλή στη Βούτα ή να μπαίνεις φέτες στα λιμανάκια...
Οταν λοιπόν αποφασίζεις να ασχοληθείς παραπάνω με κάτι που σε ενδιαφέρει, ΝΑΙ, και με μηχανολογία θα ασχοληθείς και με αεροδυναμική και με χίλια δυο. Αποκτάς γνώσεις που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις τον σωστό μηχανικό από τον άσχετο κατσαβιδάκια που σε βλέπει σαν κινούμενο 1000ρικο.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα καθαρόαιμα σκυλιά. Αν θες να μπεις σε αυτόν τον κόσμο, πρέπει να ξέρεις τι θες, γιατί το θες και να είσαι σε θέση να εκτιμήσεις την ποιοτική εκτροφή. Αλλιώς πάντα οι "ζευγαρωτές" θα έχουν την πελατεία τους.
Οπως λοιπόν κανείς δεν σε υποχρεώνει να πάρεις αμάξι για κόντρες έτσι δεν σε υποχρεώνει κανείς να πάρεις καθαρόαιμο σκύλο. Αν θες ντε και καλά ένα σκυλάκι και δεν θες να μάθεις τι και πως, υπάρχουν και οι φιλοζωικές.