1. Υπάρχουν εκπαιδευτές σκύλων που δεν χρησιμοποιούν "Συμπεριφορισμό" και αν "ναι"...Τι χρησιμοποιούν;
2. Ο "Συμπεριφοριστής σκύλων" δεν είναι "Εκπαιδευτής σκύλων";
3. Κατά τον συμπεριφορισμό, μηχανισμοί ή τρόποι διαμόρφωσης της συμπεριφοράς αποτελούν η ενίσχυση και η τιμωρία. Τόσο ο ένας μηχανισμός όσο και ο άλλος διακρίνεται στην θετική και αρνητική του μορφή.
Θετική ενίσχυση : η δράση επιφέρει ένα θετικό ερέθισμα
Θετική τιμωρία: η δράση επιφέρει ένα αρνητικό ερέθισμα
Αρνητική ενίσχυση : η δράση τερματίζει ένα αρνητικό ερέθισμα
Αρνητική τιμωρία : η δράση τερματίζει ένα θετικό ερέθισμα
Ποιος και με ποια κριτήρια έκρινε "τι θα πάρει και τι θα αφήσει" από μια θεωρία;
4. "Σοβαρή δουλειά", άσχετα με την ονομασία που προσδίδουμε στην μέθοδο ("θετική", "αρνητική", "κλασική"), δε σημαίνει "σεβασμός" (στην ζωή, το ζώο, την φυλή, τον ιδιοκτήτη, την κοινωνία...) και αποτέλεσμα;
5. Τι γίνεται αν η "ανεπιθύμητη συμπεριφορά" δεν είναι επίκτητη, "περιβαλλοντική" αλλά "ιδιοσυγκρασιακή", "ταμπεραμέντου" (δηλαδή, καλούμαστε να "διορθώσουμε" με εκπαίδευση αυτό που επιθυμούσε και πέτυχε η επιλεκτική εκτροφή);...Ακολουθούμε την ίδια οδό;
Πραγματικά ενδιαφέρουσα συζήτηση...Οι ερωτήσεις είναι προς όλους...και θα ξαναδιαβάσω τα όσα έχουν γραφτεί ως τώρα μια που με μια ανάγνωση σίγουρα κάτι έχει "ξεφύγει"...
