οφ οφ οφοκ, αν είχες μωρό και είχες αφήσει την μπρίζα χωρίς καπάκι και έβαζε το μωρό το δάχτυλο στην πρίζα τί θα έκανες????
Δεν θα το έσωζες(διορθωνες)???
Γιατί ενώ ειχες μωρό που δεν καταλαβαίνει αφησες την μπριζα χωρίς προστατευτικό? Δηλαδή αφήνεις την μπριζα χωρίς προφύλαξη και διορθώνεις το μωρό καθε φορά που παει να βάλει το δάχτυλο στην μπρίζα?? έτσι εκπαιδευεις το μωρό???
ή βάζεις προφύλαξη στην μπριζα και του μαθαινεις σιγα σιγά οτι δεν κανει να βαζει το δαχτυλο στην μπρίζα???
Θα μας τρελάνεις!!!
Δεν υπάρχει βιασύνη, μόνο, όταν επανέλθεις πέρα από την εξήγηση του "Τι είναι αυτό το κλικ που έκανε τον σκύλο από άγριο κατοικίδιο και πως εξηγείται τόσο συμπεριφοριστικά όσο και φυσιολογικά", θα ήθελα να απαντήσεις και στα υπόλοιπα, συγκεκριμένα ερωτήματα του post #278.
Για ποια εξέλιξη μιλάς;...και τι είναι αυτό το "κλικ";...Θα ήθελα μια μελέτη που να το εξηγεί (το "κλικ").Αυτή η εξέλιξη δεν εγινε μεσα σε λίγα χρόνια, όπως μαλλον φάνταζεσαι, αλλά σε χιλιάδες χρόνια ή εγινε κάποιο κλικ.
ΝΑΙ, ακριβώς αυτό είναι! Για αυτό και σου γράφω με bold canis familiaris!...Αυτά είναι τα άγρια σκυλιά, κατοικίδια αν θες ή πρώην κατοικίδια που πλέον ζουν άγρια και ζευγαρώνουν με τα καθαρόαιμα Dingoes.Δεν είναι δηλαδή ενας σκύλος που καποιος αφησε στο δάσος και χωρίς να αλλάξει τίποτε στο dna του, εγινε αγριος.
* Ευτυχώς (και δεν είναι καθόλου τυχαίο) εμείς (μια που συνέχεια χρησιμοποιείς ένα "εσείς" που μου θυμίζει το "you people" και θα ήθελα να ξέρω σε ποιους αναφέρεσαι. Νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με καμιά ομάδα ανθρώπων που αποφοίτησαν την "Μεγάλη των Εκπαιδευτών Σχολή";...Αλλού γίνονται αυτά) δεν έχουμε πρόβλημα στην συμβίωση μας με τα σκυλάκια μας.Αρσενικό Ποιμενικό Καυκάσου που ζούσε σε μονοκατοικία με αυλή (ζούσε και εντός και εκτός του σπιτιού). Στον 1ο όροφο έμεναν οι γονείς και στον 2ο ο γιος και ιδιοκτήτης του σκύλου. Ο σκύλος δεν είχε θέμα με τους γονείς και κάλλιστα κάθονταν μαζί, παίζανε, τον χάιδευαν, του έβαζαν φαΐ και νερό, κλπ. Όλα αυτά είτε ο γιος ήταν παρόν, είτε όχι.
Αν ο γιος έφευγε, οι γονείς έλειπαν σε επίσκεψη ή για ψώνια π.χ. και είχε ξεχάσει να δέσει το σκύλο ή να τον κλείσει στον 2ο όροφο...οι γονείς δεν μπορούσαν να μπουν στο σπίτι αν δε γύριζε ο Στάθης (γιος)...
Δε ξέρω αν σας μοιάζει άσχετη με το θέμα η ιστορία, αλλά πως θα χαρακτηρίζατε αυτό τον σκύλο;...Τι συνέβαινε στην περίπτωση αυτή;
όταν διαβασα την ερωτηση σου δεν υπήρχε το β. το εβαλες μετά, εγώ απαντησα στην αρχικη ερώτηση και απλά ρώτησα αν θα το θεωρούσες κυριαρχικο και μου απαντάς οχι. οκΑ) δεν έχω πραγματικά κουτάβι αυτή τη στιγμή στο σπίτι. Β) ανέφερα ότι πρόκειται για ανθρώπινη βλακεία και παράλειψη το προσβάσιμο καλώδιο αλλά κι οι άνθρωποι δεν είναι θεοί, κάνουν λάθη. Σημαντικό είναι να μαθαίνουν από αυτά.
Τώρα, μαλλον ειρωνευεσαι γιατί κανενας δεν θα αφηνε να παθει κακό το σκυλί του. Εκτός αν μπερδευεις το σωζω το σκυλί μου, με το διορθωνω το σκυλί μου.γ) στο ζητούμενο: να το διορθώσω λοιπόν. (Συμφωνώ απολύτως, όσο άδικο κι αν το θεωρώ κι εγώ να φάει το κουτάβι ακόμα και ηπιότατη, λεκτική διόρθωση για δικιά μου βλακεία). Απλά, στη θετική εκπαίδευση, νόμιζα, δεν υπάρχουν διορθώσεις, μόνο αντιπερασπισμός ή αδιαφορία...
1. Να δεχτούμε πως την αγέλη την λες οικογένεια..
2.Θέλω να πω με το να τα εξανθρώπιζουμε δεν καταφέρνουμε κάτι..ίσα ίσα μας οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα..
3.Παρόλα αυτά ..σε μερικές περιπτώσεις η ιεραρχία που έχουν οι αγέλες θα τις ζήλευαν κάθε οικογένεια..και οι δεσμοί μεταξύ τους είναι πάρα πολύ ισχυροί και πιστοί πιο πολύ και από των ανθρώπων..
Χαίρομαι που έγινα κατανοητός και έστω σε μερικά συμφωνούμεΜιχάλη, βρίσκω τις παρατηρήσεις σου σωστές (όσο μπορώ να κρίνω) και τις θέσεις και τις σκέψεις σου, επίσης.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο ή να σχολιάσω στην δημοσίευση σου...Μου φαίνεται πως θα ήταν σαν να το "παρακάνω" ή να προσπαθώ πολύ να διαφωνήσω...
Ισως αυτό το θέμα βοηθήσει στο να τις ξεδιαλύνουμε και να τις απενοχοποιήσουμε.Σίγουρα τα "αρχηγιλίκια" και οι "κυριαρχίες" για κάποιους είναι αφορμή για να βγάλουν τα κόμπλεξ τους. Οι λέξεις όμως δεν είναι ένοχες...δε φταίνε. Είναι κρίμα για κάποιους ψυχολογικά διαταραγμένους να μη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιες λέξεις.
Αυτό που καταλαβαίνεις:
Είτε θα νιώσει πως "έπεσε ΚΑΙ η σημαία" και θα το βάλει στα πόδια...
Είτε θα νιώσει πως πρέπει να "πάρει το τιμόνι"...
Υ.Γ. Και κάτι ακόμα, που σκέφτομαι... ο αρχηγός... το βασικότερο πράγμα που ξέρει να κάνει... είναι να αποφεύγει τις καταστάσεις που κινδυνεύει να "κατατροπωθεί"...
αυτό ακριβώς εννοούσα δεν είχα κάτι στο μυαλό μου συγκεκριμένο αλλα το παράδειγμα που έφερες με το rot με κάλυψε όπως και η απάντηση του jhonk...Θεωρώ ότι η ερώτηση της mariakala στο #339 σε κάτι τέτοιο αναφερόταν εξού και το παραδειγμα. Βέβαια η ίδια μπορει να το διευκρινίσει. Θεωρω ότι η απάντηση του johnk καλύπτει αυτό που πιστεύω κι εγώ στο συγκεκριμένο .
Freedom με το κουτάβι που δαγκώνει το καλώδιο (που από ανθρώπινη βλακεία έμεινε προσβάσιμο) τι κάνω; Το αφήνω εκει να το δαγκώνει;
πως το φροντίζουμε ΝΑ ΜΑΘΕΙ όμως; Το να έχει μάθει είναι το αποτέλεσμα. Πως φτάνουμε εκει; Ποια πρόληψη όταν ο καναπές δε γίνεται να απομακρυνθεί;Επίσης, δεν περιμένουμε το λαθος για να διορθωσουμε, φροντίζουμε να έχει μαθει αλλες συμπεριφορες(τροπους), ενισχύουμε εναλλακτικες συμπεριφορές, κάνουμε ΠΡΟΛΗΨΗ κτλ.
Γιατι τρώει τον καναπέ; Γιατί το φαγουρίζουν τα ούλα του, δυόμισι μηνών κουτάβι και προφανώς δεν βρίσκει τόσο δελεαστικές τις εναλλακτικές που του έχω προσφέρει ή γιατί στο κάτω κάτω δεν βλέπει που είναι το κακό να ροκανίζει τον καναπέ αφού εγώ η ίδια του έχω δώσει κι άλλα πράγματα να ροκανίζει.ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ: όταν κανει λάθος(μη επιθυμητη συμπεριφορα) το σκυλι, ψάχνουμε πρώτα να βρούμε το γιατί, δεν πατάμε μια διορθωση και τελειωσε!
Το ΜΗ εγώ δεν του το έμαθα την ώρα που έκανε κάτι που δεν έπρεπε.´Κι εγώ το ΜΗ θα του μάθαινα, θα το απομάκρυνα από τον καναπέ, προφανώς χωρίς τη θέλησή του και θα το τάραζα στα μπράβο και τα χάδια όταν ξεκόλλαγε το μυαλό του από εκεί. Και την επόμενη φορά το ίδιο και την μεθεπόμενη πάλι το ίδιο. Δηλαδή θα ασκούσα πάνω του την ήπια επιβολή της κυριαρχίας μου. Πράγμα που θεωρώ δεν είναι καθόλου ενάντια στην καλη ψυχολογία του κουταβιού αλλά αντιτίθεται στη θετική προσέγγιση.
Γιατί τρώει τον καναπέ; Γιατί το φαγουρίζουν τα ούλα του,δυόμισι μηνών κουτάβι και προφανώς δεν βρίσκει τόσο δελεαστικές τιςεναλλακτικές που του έχω προσφέρει ή γιατί στο κάτω κάτω δεν βλέπει που είναιτο κακό να ροκανίζει τον καναπέ αφού εγώ η ίδια του έχω δώσει κι άλλα πράγματανα ροκανίζει.
Ενώ υπάρχουν ένα σωρό άλλοι τρόποι να αντίδρασεις, εσύ διαλέγεις να επιβληθείς, ενώ το κουτάβι απλώς το τρώνε τα ούλα του. Στο παιδί μας όταν βγάζει δόντια έτσι φερόμαστε?Δηλαδή θα ασκούσα πάνω του την ήπια επιβολή της κυριαρχίας μου.
Η διόρθωση διδάσκει..δεν καταπιέζει πάντα..αλλά όχι να την χρησιμοποιούμε ακόμη κι όταν το κουτάβι απλώς το τρώνε τα ούλατου, ή τρώει τα καλώδια!
Εγω δεν θεωρω τον σκυλο χαζό, ωστε μετά από λιγες φορές να μην καταλάβει ( και όχι να μπερδευτει), ότι αυτό, που αυτος δεν θεωρουσε κακό, εσυ το θεωρεις κακό και δεν το επιτρεπεις!