ελληνικες φυλες


Status
Κλειδωμένο θέμα

harryf3

Well-Known Member
27 Απριλίου 2009
7.818
76
Ξάνθη
Θα ηθελα να ρωτησω εάν μια φυλη σκυλου μπορει να θεωρηθει «είδος» (species).
Αν ναι, τοτε θα πρεπει να διασωθεί. Τα ειδη υπο εξαφανιση για τα οποια γινεται τοση προσπαθεια από οργανωσεις και κρατη για να διασωθουν, τι χρησιμοτητα εχουν? Πιθανον καμια κι ομως γινεται προσπαθεια διασωσης και πεφτει και ο σχετικος θρηνος καθε φορά που χανεται μία.

Προσωπικα θα ηθελα να διασωθουν ολες οι ελληνικες φυλές σκυλων για την τιμη των οπλων και μονο, ασχέτου χρησιμοτητας και συμφεροντος.
 


Promitheas

Well-Known Member
9 Ιουνίου 2008
2.554
2
Γέρακας
Εμένα πάλι θα με ενδιέφερε για ποιον λόγο το έυρος της μορφολογικής κλίμακας, αλλά και αυτό της συμπεριφοράς μας επιτρέπει εδώ να μιλάμε για φυλή και αλλού όχι?
 






ROTTIE

Well-Known Member
6 Ιανουαρίου 2007
7.688
23
ATHENS
Τι έννοείς;
Δεν καταλαβαίνω...:confused:
Εννοεί γιατί μιλαμε για φυλή όταν αναφερομαστε στο μολοσσό της Ηπείρου ή στο κοκονι ή στο λευκό Ελληνικό τσοπανόσκυλο ή στον Κρητικο λαγωνικό ή στον Ελληνικό ποιμενικό και δεν μιλάμε για φυλη όταν αναφερομαστε στο pit bull, για παραδειγμα.

(Καλα τα λέω Τιτάνα μου?)

:)
 


jimmy58

Well-Known Member
16 Σεπτεμβρίου 2008
260
0
Απ οτι καταλαβα η Μπρουνιτσα μου ειναι ο μοναδικος ελληνικος ιχνηλατης,φανταστικη,εξυπνη και πολυ φιλικη με τα παιδια
 


foibos

Well-Known Member
12 Ιανουαρίου 2009
7.527
19
Εννοεί γιατί μιλαμε για φυλή όταν αναφερομαστε στο μολοσσό της Ηπείρου ή στο κοκονι ή στο λευκό Ελληνικό τσοπανόσκυλο ή στον Κρητικο λαγωνικό ή στον Ελληνικό ποιμενικό και δεν μιλάμε για φυλη όταν αναφερομαστε στο pit bull, για παραδειγμα.

(Καλα τα λέω Τιτάνα μου?)

:)
Γιατί υπάρχουν πρότυπα και γίνεται προσπάθεια από κάποιους να σταθεροποιηθούν μορφολογικά σε σχέση ας πούμε με το πιμπουλ...Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ...
 


spyrou

Well-Known Member
13 Νοεμβρίου 2008
858
6
καταρχην ο μαριος εινα εντος θεματος γιατι μιλαει για τον επ που ειναι ελληνικη φυλη. δευτερον η rottie με καλυψε με την απαντηση της για την προιτιμηση στο rott. τριτον εγω ανοιξα το θεμα και μιλαω για ελληνικες φυλες φιλε προμηθεα γιατι αυτες οι φυλες ειναι αναγνωρισμενες απο τον κοε και εμενα μου αρκει δεν υπαρχει μονο η fci σε αυτον τον κοσμο. ολοι οι κυνοφιλικοι οργανισμοι εχουν ενα σκοπο να προωθησουν την κυνοφιλια δεν υπαρχει νομος που να λεει οτι η fci ισχυει μονο, ο καθενας κρινει και διαλεγει την φυλη που θελει. επισης θα παρακαλουσα να μην λεγεται συνεχεια οτι μια φυλη δεν ειναι αναγνωρισμενη. αν θελουμε να το λεμε σωστα δεν θα επρεπε να πoυμε αυτη η φυλη δεν ειναι ανανωρισμενη απο την fci.
ολα αυτα ειναι γνωμη μου αλλα θα ηθελα μια απαντηση στο τελευταιο
 


Teobullmastiff

Well-Known Member
25 Ιουλίου 2009
4.816
3
40
Πεντελη,Αθηνα
βεβαια Spyrou μην ξεχνας οτι δυστυχως ή ευτυχως (ευτυχως για εμενα),ο ΚΟΕ δεν κανει βημα χωρις την μαμα FCI...;)

χωρα μελος της FCI η Ελλαδα και ακολουθει τις επιταγες της οπως οφειλει να κανει...

επισης η Ελλαδα ΔΕΝ ειναι Αγγλια,Γερμανια ή Αμερικη για να σηκωνει μπαιρακι οπου χρειαζεται και αν θες να περναει και δικες της θεσεις...τρωει την "σφαλιαρα" της και λεει και ευχαριστω!:)
 
Last edited:


ptf

Well-Known Member
2 Ιουλίου 2009
2.051
1.810
58
ΑΘΗΝΑ
Για την αναγνώριση φυλής από την FCI νομίζω ότι υπάρχει μία διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια.
Οι ελληνικές φυλές (με ή χωρίς εισαγωγικά) θεωρώ ότι απέχουν αρκετά από αυτή μιας και δεν μπορόυμε ακόμη να μιλήσουμε για το βαθμό σταθερότητάς τους μορφολογικά και χαρακτήρα.
Δεν γνωρίζω για τις υπόλοιπες φυλές αλλά ο ΕΠ δεν εγγράφει ΒΕΑ3.
Ισως αυτός να είναι κι ένας λόγος που δεν έχει ασχοληθεί ακόμη κανένας εκτροφέας.
 


DjSoukis

Banned
Banned
8 Ιουνίου 2006
1.998
744
Παιδιά μη "μασάτε"!!...Όλοι ελληνικές φυλές έχουμε, πολύ απλά γιατί όλες οι φυλές είναι ελληνικές.

Όταν οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια, οι Έλληνες ανάμεσα σε άλλα εξέτρεφαν και εκπαίδευαν και σκυλιά.

Η πρώτη ταξινόμηση φυλών έγινε από τον Αριστοτέλη μάλιστα.

Όταν αποφάσισαν και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και μη, να κατέβουν από τα δέντρα, από εμάς πήραν γνώση και βάση για την ανάπτυξη όλων των φυλών που απλά προσάρμοσαν στις δικές τους ανάγκες και γούστα.

Μετά το playstation λοιπόν και οι φυλές σκύλων...

[video=youtube;dXDv9Pk77A8]http://www.youtube.com/watch?v=dXDv9Pk77A8&feature=PlayList&p=5130C59B4979A78E&playnext=1&playnext_from=PL&index=1[/video]

ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!
 
Last edited by a moderator:


ROTTIE

Well-Known Member
6 Ιανουαρίου 2007
7.688
23
ATHENS
Αχαχαχα!!! Είχαμε δυνατό σπέρμα,φαίνεται, εμείς σαν φυλή και έχουμε εξαπλωθεί στον πλανήτη σαν μικρόβιο (που λέει και ο Πανουσης!)

:D
 




Promitheas

Well-Known Member
9 Ιουνίου 2008
2.554
2
Γέρακας
@spyrou

δεν είπα ότι κακώς λέμε τον Ε.Π. "φυλή". Έναν συλλογισμό εξέφρασα!

Αλλά απ' την άλλη... τα είπε καλύτερα άλλος πολλά χρόνια πριν:

Σαν ήμουνα κι εγώ μικρό παιδί ρωτούσα για να μάθω καθετί.
Ρωτούσα κάθε μέρα τον μπαμπά και τη μαμά να μάθω πώς γεννιούνται τα παιδιά.
Κοιτούσε ο μπαμπάς μου τη μαμάκα μου κλεφτά και μου 'λεγαν κι οι δυο τα λόγια αυτά:

Ουγκάγκα μπουμ μπουμ χι γκάπα γκουμ μπιρλί γκαγκά αούγκιγκι αούγκιγκι μπάγκαλα γκάουγκα γκα.

Μου λέγαν οι δασκάλοι στο σχολειό πως για να μάθω πρέπει να ρωτώ.
ρωτώντας παίρνει βόλτες το μυαλό σου το αργό και ρώταγα συνέχεια κι εγώ.
Τι, πώς και πού και ποιος και πότε κι όταν και γιατί και μου 'λεγαν τραβώντας μου το αυτί

Ουγκαγκα μπουμ μπουμ χι γκαπα γκουμ μπιρλι γκαγκα αουγκιγκι αουγκιγκι μπαγκαλα γκαουγκα γκα.

Ρωτούσα στη δουλειά το διευθυντή γιατί δεν ανεβαίνουν οι μισθοί.
Γιατί θα πρέπει να ψωνίζω εγώ στη λαϊκή και να 'χω γίνει εικόνα μαγική.
Γιατί να τη βολεύω συνεχώς με δανεικά κι εκείνος μου απαντούσε φιλικά:

Ουγκάγκα μπουμ μπουμ χι γκάπα γκουμ μπιρλί γκαγκά αούγκιγκι αούγκιγκι μπάγκαλα γκάουγκα γκα.

Ο γιόκας μου ρωτάει συνεχώς μπαμπάκα μου τι πάει να πει φτωχός.
Τι πάει να πει κονόμα τι θα πει «θα φας καλά;» Παιδί είναι και ρωτάει για πολλά.
Του φτιάχνω χαρακτήρα, του μιλάω σοβαρά και πάντα του απαντάω καθαρά:

Ουγκαγκα μπουμ μπουμ χι...
 




Promitheas

Well-Known Member
9 Ιουνίου 2008
2.554
2
Γέρακας
Ξέχασα... για το ορθό των πηγών:
Στίχοι των Χάρυ Κλυνν και Γιάννη Κακουλίδη, σε μουσική Γιώργου Κριμιζάκη, από τον δίσκο "Πατάτες"
 




omarock

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2009
2.836
7
Δραμα
Ηθελα εδω και καιρο να το γραψω και κατι με κρατουσε αλλα και περιμενα να το γραψει και καποιος αλλος.
Εγω πιστευω οτι δεν υπαρχει καμια Ελληνικη ρατσα εκτος ισως απο το κοκονι,ολα τα αλλα ειναι ονειρα ορισμενων,πηραν δεν ξερω ποιες ρατσες υποθετω(ισπανικα μαστιφ,κουβατζ πολωνιας κ.α)και τα κουταβια βαφτιστηκαν Ε.Π.
Οποιος ξερει απο Ε.Π(τσομπανοσκυλα)θα μου δωσει δικιο 1-2 κουταβια εβγαιναν μεγαλοσωμα καταλαθος οχι οπως τα σημερινα,και τα εκαναν ποιμενικα,ζευγαρωναν ολα τα σκυλια του χωριου κυνηγοσκυλα,σπιτοσκυλα ενα μπαχαλο,υπαρχουν βεβαια τα Σαρακατσανικα τσομπανοσκυλα(τσελιγκες γαρ)αλλα στην Βουλγαρια,σταθερη φυλη, δεν γνωριζω αν ειναι υπο αναγνωριση,τα δε γκεκας μονο Ελληνικα δεν ακουγονται,που να κρατησουμε εμεις σκυλια μονο οι κυνηγοι με σκυλια φερμας προσεχουν τα σκυλια τους,οι γουρουναδες ομως εχουν γκεκας και δεν τα προσεχουν καθολου πολλα σκοτωνονται στο βουνο,και γενικα δεν εχουν σκυλους καθε τοσο πανε στην Βουλγαρια και πληρωνουν πολλα λεφτα για εναν σκυλο,εν τω μεταξυ οι Βουλγαροι μεχρι το 90 δεν κυνηγουσαν δεν ειχαν καν οπλα πως τωρα σε 19 χρονια εχουν καλα κυνηγοσκυλα ενας θεος το ξερει,τα δικα μας τα πρεζονια παντως απο εκει πανε καθε λιγο και λιγακι και πληρωνουν απο 3000 και πανω για σκυλους που θα κυνηγησουν αντε αλλα 3-4 χρονια ακομη,και παει λεγοντας.
Να επιστρεψω ομως στα Ε.Π δεν υπαρχει τετοια ρατσα τα τελευταια 1000 χρονια δεν ειμαστε πια φιλοζωη,κανενας δεν προσεχε τα σκυλια του ειδικα μεχρι το 80 ελαχιστοι ηταν αυτη που ειχαν σκυλους και τους προσεχαν,θυμαμαι σε καθε χωριο ηξεραν ολοι ποιος εχει τον πιο γερο σκυλο(τα κριτηρια αστα να πανε)ζουσε αντε 5-6 χρονια ειχε γκαστρωσει ολο το χωριο μικρα μεγαλα,90% πετιοταν στο ποταμι.
Αυτα για μερικους που πιστευουν ακομη σε μυθους.
 


duaz

Well-Known Member
8 Ιανουαρίου 2009
241
0
athens
(Άρθρο του Δρ. Μανόλη Ι. Στεφανάκη, αρχαιολόγου, Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου)

Η εικόνα του κρητικού κυνηγόσκυλου, όπως αυτό διασώζεται μέχρι και σήμερα μας είναι γνωστή ήδη από τη Μινωική εποχή, καθώς ο κρητικός σκύλος αποτυπώνεται πάνω σε μινωικές σφραγίδες και σφραγιστικά δακτυλίδι


Αν και είναι άγνωστο από πού έλκει τις ρίζες του, ο κρητικός σκύλος απόκτησε παρελθόν την εποχή κατά την οποία άρχισε να διαμορφώνεται ο μύθος στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Έτσι όλα φαίνεται να ξεκίνησαν από τον καιρό της γέννησης του Δία, όταν η τροφός του στο Ιδαίον Άντρον, η αίγα Αμάλθεια, είχε ανάγκη προστασίας, καθήκον το οποίο ανέλαβε ένας ιερός χρυσός σκύλος, ο οποίος δεν επέτρεπε σε κανένα να πλησιάσει το ιερό σπήλαιο, έργο και δώρο του Ηφαίστου στο νεογέννητο.
Μετά τη νίκη των Θεών επί των Γιγάντων και των Τιτάνων και πριν ο Δίας πάρει το δρόμο του για τον Όλυμπο, όρισε το ίδιο σκύλο φύλακα του ιερού του στο νησί. Το σκύλο αυτό έκλεψε, λίγο αργότερα, ο Πανδάρεος και τον πήγε στο Σίπυλον Όρος, στη Μ. Ασία, όπου τον εμπιστεύτηκε στον Τάνταλο να τον κρύψει στο παλάτι του, καθώς θεοί και δαίμονες έψαχναν τον κλέφτη. Όταν αργότερα γύρισε για να τον ζητήσει, ο Τάνταλος, θέλοντας να τον κρατήσει για τον εαυτό του, αρνήθηκε ότι τον είχε παραλάβει ποτέ. Οι θεοί, όμως, που γρήγορα ανακάλυψαν τους δύο κλέφτες, τους τιμώρησαν χωρίς οίκτο, τον μεν Πανδάρεω απολιθώνοντάς τον δε Τάνταλο καταδικάζοντάς τον σε αιώνια δίψα και πείνα.
Κατά μιαν άλλη εκδοχή του μύθου, αυτό το κυνηγόσκυλο ήταν το δεύτερο δώρο, μετά τον χάλκινο γίγαντα Τάλω, που έκανε ο Δίας στην ερωμένη του Ευρώπη . Μάλιστα το είχε προικίσει με το θεϊκό χάρισμα να μη χάνει ποτέ το θήραμά του, αλλά πάντα να συλλαμβάνει οτιδήποτε κυνηγούσε. Η Ευρώπη το παρέδωσε με τη σειρά της στον αγαπημένο γιό της, το Μίνωα, που του άρεσε το κυνήγι, εκείνος όμως αναγκάστηκε να τον δώσει ως αντάλλαγμα στην Αθηναία Πρόκριδα, η οποία τον θεράπευσε από την τρομερή αρρώστια-κατάρα που τον βάραινε: όταν ξάπλωνε με μια γυναίκα, έβγαιναν από το κορμί του ερπετά και κατέτρωγαν τη σύντροφό του.
Ο σκύλος πέρασε με τη σειρά του, με το όνομα «Λαίλαπα», στον Αθηναίο Κέφαλο, σύντροφο της Πρόκριδος. Όταν η τελευταία πέθανε, ατυχώς, από το χέρι του εραστή της, εκείνος εξορίστηκε στη Θήβα. Εκείνη την εποχή οι Θηβαίοι βασανίζονταν από μια θεϊκή κατάρα, καθώς μια αλεπού με το θεϊκό χάρισμα να μην μπορεί να τη φτάσει στο κυνήγι κανένα άλλο ζωντανό, είχε αποσταλεί από τους θεούς και κατάστρεφε τις καλλιέργειές τους. Για να την εξευμενίζουν οι Θηβαίοι ήταν υποχρεωμένοι να της προσφέρουν κάθε μήνα ένα παιδί για να το κατασπαράξει. Ο Κέφαλος πείστηκε να τους βοηθήσει στο κυνήγι της αλεπούς με τον κρητικό του σκύλο. Το κυνήγι όμως δεν είχε νόημα καθώς ο σκύλος δεν μπορούσε με τίποτε να χάσει το θήραμά του και η αλεπού με κανένα τρόπο δεν μπορούσε να συλληφθεί. Μερόνυχτα έτρεχαν τα δύο ζώα μέσα στα δάση χωρίς αποτέλεσμα, ώσπου ο Δίας τα λυπήθηκε και τα απάλλαξε από το μαρτύριό τους απολιθώνοντάς τα.

Ο μύθος του κρητικού σκύλου κρύβει καταρχάς την αγάπη των Κρητών για το κυνήγι αλλά και την υπερηφάνεια τους για τις ξεχωριστές ικανότητες της κρητικής κυνηγετικής ράτσας, που οι αρχαίοι συγγραφείς αποκαλούσαν «διάπονους», ακούραστους δηλαδή στο τρέξιμο, και «πάριππους», επειδή έτρεχαν με άνεση δίπλα στα γοργοπόδαρα άλογα. Τέτοιος μάλιστα ήταν ο σεβασμός τους προς το πιστό και ικανό αυτό ζώο, ώστε δε δίστασαν να το συνδέσουν απευθείας με τον μεγάλο θεό τους, τον Κρηταγενή Δία, την ασφάλεια του οποίου, όσο ήταν ακόμη βρέφος, είχε αναλάβει ένας σκύλος. Μάλιστα το επίθετο «Σκύλιος», που ο Δίας φέρει στη νότια-κεντρική Κρήτη, θεωρείται από ορισμένους μελετητές ως μια ακόμη ένδειξη της στενής σχέσης του με τα σκυλιά, αν και η πιθανότητα το επίθετο να αναφέρεται σε σκύλα (=λάφυρα -τρόπαια) –εν προκειμένω στο Δία «σκυλοφόρο» ή «τροπαιούχο»– είναι μάλλον ισχυρότερη.
Στη συνέχεια, στη δυτική Κρήτη τουλάχιστον, ο κρητικός σκύλος έγινε ο αχώριστος σύντροφος της μεγάλης τοπικής θεότητας Δίκτυννας, που, κατ’ αναλογία με την ελλαδική Άρτεμη, ήταν δεινή κυνηγέτιδα. Είναι άλλωστε γνωστό από τις αρχαίες πηγές, ότι πολλοί τέτοιοι σκύλοι φρουρούσαν και τον πλούσιο ναό της, το Δικτύνναιον, στις Μένιες της Σπάθας.
Σχετική με τον μύθο του Κέφαλου και το κυνήγι της αλεπούς είναι πιθανότατα η άποψη που εκφράζει ο σχολιαστής του Καλλιμάχου, ο οποίος ταυτίζει τον κρητικό σκύλο με την ράτσα των «κυνοσουριδών», λακωνική στην προέλευση. Δεν αποκλείεται ο μύθος του κυνηγιού της αλεπούς να τον επηρέασε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να θεωρήσει την κυνοσούριδα αποτέλεσμα συνεύρεσης σκύλου και αλεπούς. Έχει ωστόσο θεωρηθεί ότι τα κρητικά κυνηγόσκυλα μοιάζουν πολύ με τα λακωνικά, πράγμα που δεν πρέπει να μας ξενίζει, αφού κατά την αρχαιότητα οι σχέσεις της Κρήτης με την Πελοπόννησο ήταν ιδιαίτερα στενές. Τα χαρακτηριστικά της ράτσας είναι το μακρύ λεπτό και ευκίνητο κορμί, τα δυνατά πίσω πόδια, τα προεξέχοντα πλευρά, ανάβαθη αυλακιά που ξεχωρίζει τους μύες της κοιλιάς, η ελαφρά γυριστή ουρά και το μακρύ πρόσωπο με τα κοντά αυτιά.

Ιδιαίτερα έντονη είναι η εμφάνιση του κρητικού σκύλου στα νομίσματα της Δυτικής Κρήτης, ενώ πολύ περιορισμένη είναι η εμφάνισή του σε νομίσματα του κεντρικού τμήματος του νησιού.

Κυδωνία
Ιδιαίτερη θέση φαίνεται να έχει ο κρητικός σκύλος, ως κυνηγόσκυλο-ιχνηλάτης, στη νομισματική τέχνη της Κυδωνίας, ως το αγαπημένο ζώο της Δίκτυννας, θεάς προστάτιδας του κυνηγιού.

http://www.kritikosichnilatis.gr/gr/adarxeologikaevrimata.html
 
Last edited:




Status
Κλειδωμένο θέμα

Στατιστικά Forum

Θέματα
33.223
Μηνύματα
897.715
Μέλη
19.995
Νεότερο μέλος
lindaTheDog