Θετική ή παραδοσιακή εκπαίδευση;


Sug

Well-Known Member
23 Μαρτίου 2011
151
0
Athina
η αποψη μου για την "θετικη" εκπαιδευση, δηλαδη τη μεθοδος-φιλοσοφια του κλικερ ειναι οτι ειναι ελλειπης και αποδιδει 100% μονο σε θαλλασια θηλαστικα απο οπου και πρωτοχρησιμοποιηθικε..
και οσο αφορα την παραδοσιακη-κλασικη θεωρω πως ειναι ξεπερασμενη, μη αποδοτικη και καθολου δικαιη προς το σκυλι..

σκυλι που εχει εκπαιδευτει με την παραδοσιακη-κλασικη μεθοδο για σπορ δεν μπορει να ανταγωνιστει σκυλι που εχει εκπαιδευτει με συγχρονη μεθοδο σε καποιο σοβαρο διαγωνισμο..


 


epial

Well-Known Member
24 Ιουλίου 2011
3.026
5.276
66
Aθήνα

...και οσο αφορα την παραδοσιακη-κλασικη θεωρω πως ειναι ξεπερασμενη, μη αποδοτικη και καθολου δικαιη προς το σκυλι..

σκυλι που εχει εκπαιδευτει με την παραδοσιακη-κλασικη μεθοδο για σπορ δεν μπορει να ανταγωνιστει σκυλι που εχει εκπαιδευτει με συγχρονη μεθοδο σε καποιο σοβαρο διαγωνισμο..


Eνδιαφέρον...
Επομένως κανένας πρωταθλητής δεν είναι εκπαιδευμένος πλέον με την κλασσική μέθοδο.
Αυτό δεν το γνώριζα!
 


George K

Well-Known Member
12 Νοεμβρίου 2007
1.177
48
  1. Το κλίκερ είναι απλά ενα εργαλείο. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορείτε να έχετε με οποιοδήποτε ήχο ή άλλο "σήμα"
  2. Positive reinforcement, δε σημαίνει ότι μετατρέπουμε το σκύλο σε μεζεδομηχανή. Αυτά είναι μυθεύματα και λάθος ερμηνείες ατόμων που βλέπουν την "θετική εκπαίδευση" σαν μια καλή, πιασιάρικη μέθοδο μάρκετινγκ
  3. Είναι πολύ εύκολο να σχολιάζουμε απο τον καναπέ ή τη καρέκλα του γραφείου μας μπροστά στον υπολογιστή και ένα βίντεο. Ποιοί από όσους σχολιάζουν στο θέμα έχουν περάσει οι ίδιοι έστω ΒΗ ένα σκύλο; Πόσοι πέρασαν ενα ΙΡΟ ή FH και με ποιά εμπειρία ασκούν κριτική;
  4. Πόσο δύσκολη πρόκληση είναι για εναν ιδιοκτήτη ή σπορτσμαν, να κάνει ένα σκύλο να συνεργαστεί μαζί του, χωρίς να χρησιμοποιήσει την εύκολη λύση, την επιβολή εξουσίας μέσα απο την τιμωρία;
  5. Στο χωριό μου λένε "κώλο αμα δε βρέξεις, ψάρι δε τρως...." Δοκιμάστε όποια μέθοδο θέλετε. Υπό λογικές συνθήκες θα έχετε αποτελέσματα. Το θέμα είναι, όταν σας κοιτάει στα μάτια ο σκύλος σας, βλέπετε ένα υποτελές υποκείμενο ή ένα σύντροφο στην ομάδα σας;
 


BiggBilly

Well-Known Member
28 Μαϊου 2010
4.237
407
Γλυφάδα
σκυλι που εχει εκπαιδευτει με την παραδοσιακη-κλασικη μεθοδο για σπορ δεν μπορει να ανταγωνιστει σκυλι που εχει εκπαιδευτει με συγχρονη μεθοδο σε καποιο σοβαρο διαγωνισμο..
Αυτό είναι δεδομένο πια. Είναι πολύ δύσκολο εως ακατόρθωτο να φτάσεις το σκυλί σε τέτοιο επίπεδο ασκόντας συνέχεια ψυχικό-σωματική βία και να συναγωνιστεί με ένα σημερινό σκυλί σπορ. Κανένας δεν διαφωνεί με αυτό.

epial said:
Eνδιαφέρον...
Επομένως κανένας πρωταθλητής δεν είναι εκπαιδευμένος πλέον με την κλασσική μέθοδο.
Αυτό δεν το γνώριζα!
Ένας σκύλος που δείχνει σημάδια κακής εκπαίδευσεις κόβεται απο την αρχή ή θα φτάσει σε ένα σημείο το οποίο όμως δεν είναι αρκετό να γίνει πρωταθλητής. Γιαυτό επανέλαβα αρκετές φορές ότι το πόσο "θετική ή αρνητική" (ακούγεται αστείο γιατί ακόμα δεν έχω καταλάβει τι σημαίνει) ήταν η εκπαίδευση του σκύλου θα το δείξει το αποτέλεσμα.
 


Sug

Well-Known Member
23 Μαρτίου 2011
151
0
Athina
το κλικερ ειναι ενα εργαλειο αλλα και μια μεθοδος... ο καθενας διαλεγει τι θα χρησιμοποιησει και πως..

αν χρησιμοποιεις αλλους ηχους (επισηναψεις) και οχι κλικερ, τοτε δεν χρησιμοποιεις την μεθοδο του κλικερ απλα η διαδικασια που χρησιμοποιεις μπορει να βασιζεται σε ενα μερος απο την φιλοσοφια του κλικερ..
η μπορει να χρησιμοποιεις marker training..
η μπορει να εχεις αρχισει να αναπτυσει την δικη σου μεθοδο που μπορει να βασιζεται καπου και μπορει να ειναι συνδιασμος μεθοδων η μπορει αποκλειστικα να ειναι δικη σου εμπνευση
παντως η μεθοδος του κλικερ δεν θα ειναι..

μου ακουγεται πολυ λογικο ο καθενας να επικαλει την εμπειρια του και τις επιτυχιες του στο χωρο των σκυλων, για να δωσει περισσοτερη εμφαση στις αποψεις-γνωμες του και στις αντιληψεις του.
ομως τι γινεται οταν δεν υπαρχουν σφαιρικες γνωσεις γυρο απο την εκπαιδευση των σκυλων, την ψυχολογια και τις μεθοδους που υπαρχουν?
απλα επικαλουμενος την πολυετη εμπειρια του πανω σε 1-2-3 η περισσοτερα σκυλια με μια συγκεκριμενη μεθοδο και με καποιες επιτυχιες μπορει η καθε του αποψη να γινεται αποδεκτη (και επιθυμητη)?

δεν λεω πως η εμπειρια δεν μετραει..
και για εμενα μετραει αρκετα, αλλα οταν βλεπω πως δεν υπαρχουν γνωσεις και υπαρχει μονο μια σχετικη εμπειρια, αυτοματος οι αποψεις για εμενα δεν φερουν μεγαλη εκτιμηση..

παρολα αυτα, ολα τα θεωριτηκα ειναι ομορφα και ειναι πολυ καλο (απαραιτητο) να γνωριζονται απο ανθρωπους που ασχολουνται, αλλα πολλες φορες χρειαζεται μια σχετικη εμπειρια, ωστε να "δουμε" αν ολα αυτα τα θεωριτηκα εφαρμοζονται στην πραξη και αν φερουν τα επιθυμητα αποτελεσματα..
 


Orilis

Well-Known Member
3 Μαρτίου 2011
7.881
6.979
Πάτρα
Και σαφώς άλλιώς μπορούμε να κρίνουμε μια μέθοδο ώς προς τη χρηστικότητά της σε επαγγελματίες και αλλιώς ως προς τους απλούς, καθημερινούς χειρηστές
 


epinephelos

Well-Known Member
12 Μαρτίου 2012
45
0
η γνωμη η δικια μου ειναι και θετικη με λιχουδιες ή παιχνιδι ή με πνιχτη , στη δικη μου περιπτωση χρησημοποιησα και τις τρεις γιατι αναλογα με την περιπτωση αντιδραει ,, για παραδειγμα οταν δει γατα και θελει να παει η λιχουδια οταν ο σκυλος δεν ειναι λαιμαργος (που η δικια μου δεν ειναι και της ειναι αδιαφορες οι λιχουδιες και τα αλλά ) τοτε δουλευει ο πνιχτη ,, το μονο που τρελενει την δικια μου σαν γευση και κανει οτι θελω για να το παρει ειναι τα κεφτεδακια , πραγμα που σημαινε οτι η θετικη εκπαιδευση δεν ειναι μια απο τις επιλογες της γυναικας μου.. αν δεν το χτυπας για να γινει φοβικο ,, τοτε ολες οι μεθοδοι ειναι καλες ...
 


DOOM_NX

Well-Known Member
8 Οκτωβρίου 2011
906
6
Καρδίτσα
Καλό θα ήταν να μιλήσετε με εκπαιδευτή(που δεν χρησιμοποιεί πνίχτες και βία ) για να δουλέψετε σωστά όλοι μαζί με τον σκύλο,και να διορθώσετε και σε άλλα θέματα την συμπεριφορά σας απέναντι στο σκύλο.
Γιατί? Αν ο εκπαιδευτής χρησιμοποιεί πνίχτες? Τι σημαίνει? Οτί ντε και καλά είναι κακός εκπαιδευτής???
Και όταν λες βία? Τι εννοείς? Τι θεωρείς βία? Το απότομα τίναγμα του λουριού για να διορθώσεις μια συμπεριφορά είναι βία???

Φιλικά...
Εφόσων υπάρχουν τεχνικές για εκμάθηση μίας συμπεριφοράς χωρίς τη χρήση βίας, δεν καταλαβαίνω το λόγο ύπαρξης του πνίχτη και το τίναγμα του λουριού.
Δηλαδή ρε balaso, όταν μαθαίνεις το σκυλάκι το "ΜΗ" μέχρι να μάθει τη λέξη πως το σταματάς από το να κάνει κάτι; Δεν πιάνεις το λουράκι και το τινάζεις; Όταν περπατάτε και δε θες να κατουρήσει σε μια ρόδα αυτοκινήτου δεν του τραβάς το λουρί; Τι κάνεις, περιμένεις με τη λιχουδιά στο χέρι μέχρι να αποφασίσει να μην κατουρήσει;
Οχι δεν το τινάζω το λουρί το φωνάζω να έρθει. 2)το μαθαίνω να κατουράει σε ένα άλλο σημείο και όχι στης ρόδες, και άμα του έρθει θα το αφήσω μία φορά να κατουρήσει τη ρόδα.
Συμφωνώ, και για πολλά σκυλιά ισχύει αυτό...Ίσως και για την πλειοψηφία...
Υπάρχουν όμως και σκυλιά "κέρατα" που μόνο με θετική επιβράβευση θα φας εσύ τα μούτρα σου, και αυτό εσένα....
Ο εκπαιδευτής μας δεν είναι της "θετικής". Το 1ο πράγμα που με ρώτησε όταν πήγα έιναι αν έχω χτυπήσει ποτέ το σκυλί. Ανακουφίστηκε όταν του είπα ΟΧΙ.
Πνίχτη φορέσαμε περιστασιακά κατά την εκπαίδευση, και μου είχε δανείσει έναν για 1-2 βδομάδες.
Μου τον χάρησε μετά παρόλο που δεν του τον φοράω πλέον.
Του φέρανε ένα κουτάβι, (μαστίφ νομίζω), ήταν δεν ήταν 4 μηνών...Ο ιδιοκτήτης του φόραγε πνίχτη.
Τον έβρισε και τον είπε εγκληματία που φόραγε πνίχτη σε κουτάβι....
Φιλοξενούμε μια σκυλίτσα (κυνιγόσκυλο) προσωρινά, και του την πήγα μία βόλτα να την δει να την αξιολογήσει.
Μόλις με είδε να τραβάω απότομα το λουρί σε μια απότομη κίνηση που έκανε, μου είπε "χαλάρωσε". Όχι δυνατές διορθώσεις σε αυτήν, άσχετα αν σε τραβάει δυνατά...Αυτή δεν είναι σαν τον άλλο που έχεις...
Σημείωση πως λιχουδιά δεν χρησιμοποιήσαμε ποτέ κατά την εκπαίδευση...

Αυτό που προσπαθώ να πω, είναι πως το νόμισμα έχει πολλές όψεις και σε κάθε περίπτωση πρέπει να αξιολογούμε καταστάσεις, μεθόδους και αναλόγως να πράττουμε...Όχι όλα στο ίδιο τσουβάλι...
ΟΚ πάντως να ξέρεις ότι πολλά σκυλιά είναι ξεροκέφαλα και αν βάλουν κάτι στο μάτι θα το κάνουν και θα σε αγνοήσουν. Μπορεί το ξέσκισμα της εφημερίδας να είναι πιο ενδιαφέρον από το ΕΛΑ που του λες εκείνη την ώρα.
Και αν δεν έρθει?
Και αν δει κάτι άλλο που θα του τραβήξει τη προσοχή?
Και αν αγριέψει σε κάτι άλλο όπως παιδάκι-σκυλάκι?
Παιδιά μην βγούμε απο το θέμα, έχουν ανοιχτεί διάφορα topics για μεθόδους εκπαίδευσης και DOOM NX προσέχω να μην έχω εφημερίδα σε μέρος που μπορεί να βρεί, και άμα την βρεί απο λάθος μου θα την αφήσω να τη φάει.( εγώ προσωπικά για παιχνίδι δίνω σκισμένες εφημερίδες μέσα σε κούτα και κρύβω λιχουδιές)



Ωραία. Πες ότι δεν είναι μια εφημερίδα. Πες ότι είναι το κινητό μιας φίλης σου. Το ξέχασε κάπου και πήγε το σκυλί και το πήρε. Θα το αφήσεις να το φάει;
 
Last edited:


tsimakgr

Well-Known Member
30 Απριλίου 2011
572
9
Athens
Και για να το συνεχίσω, προσπαθώ απεγνωσμένα να με πείσει κάποιος πως ΟΛΑ μπορούν να γίνουν χωρίς πνίχτη και "βία", για όλα τα σκυλιά...
Από αυτά που έχω δει-ακούσει-διαβάσει ακόμα δεν έχω πειστεί...
Μακάρι να αλλάξω γνώμη...
 


Georgios_Lupo

Well-Known Member
17 Φεβρουαρίου 2012
272
1
Thessaloniki
greece.pvybe.com
Ναι η τιμωρία και η διόρθωση είναι εκπαιδευτική μέθοδος, και ναι έχει αποτελέσματα όταν γίνει τουλάχιστον σωστά. γιατί όμως να τη χρησιμοποιήσουμε όταν ο άλλος τρόπος δουλεύει και καλύτερα και πιο γρήγορα.
Όταν ο Bob Baily γράφει ότι στα χιλιάδες ζώα που έχει εκπαιδεύσει χρειάστηκε να διορθώσει 12 φορές, νομίζω ότι στατιστικά είναι αμελητέο. 12 φορές σε χιλιάδες ζώα, σε 40 χρόνια, σε extreme καταστάσεις. Εμείς παίρνουμε τις 12 φορές και τις κάνουμε εκπαιδευτικό κανόνα, όταν αποδεδειγμένα ο άλλος τρόπος έχει καλύτερα αποτέλεσματα. Και φυσικά δε μιλάμε μόνο για κάτσε, μείνε αλλά για πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, δύσκολα ζώα και προβληματικά.

When I punished, the maximum I EVER had to apply it was three times, and usually once was enough.
Mind you, out of the many thousands of animals we have trained during many
hundreds of training programs, we punished about a dozen times.
 


tsimakgr

Well-Known Member
30 Απριλίου 2011
572
9
Athens
Ναι η τιμωρία και η διόρθωση είναι εκπαιδευτική μέθοδος, και ναι έχει αποτελέσματα όταν γίνει τουλάχιστον σωστά. γιατί όμως να τη χρησιμοποιήσουμε όταν ο άλλος τρόπος δουλεύει και καλύτερα και πιο γρήγορα.
Όταν ο Bob Baily γράφει ότι στα χιλιάδες ζώα που έχει εκπαιδεύσει χρειάστηκε να διορθώσει 12 φορές, νομίζω ότι στατιστικά είναι αμελητέο. 12 φορές σε χιλιάδες ζώα, σε 40 χρόνια, σε extreme καταστάσεις. Εμείς παίρνουμε τις 12 φορές και τις κάνουμε εκπαιδευτικό κανόνα, όταν αποδεδειγμένα ο άλλος τρόπος έχει καλύτερα αποτέλεσματα. Και φυσικά δε μιλάμε μόνο για κάτσε, μείνε αλλά για πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, δύσκολα ζώα και προβληματικά.

When I punished, the maximum I EVER had to apply it was three times, and usually once was enough.
Mind you, out of the many thousands of animals we have trained during many
hundreds of training programs, we punished about a dozen times.
Ίσως γιατί είναι ο Bob baily...Στην Ελλάδα υπάρχουν 3-4 που μπορούν να εκπαιδεύσουν θετικά την πλειοψηφία των περιπτώσεων...Και αυτοί όχι πάντα...Όλοι οι άλλοι πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες....
Το οτί ο άλλος τροπός δουλεύει καλύτερα, συμφωνώ...Το ποιο γρήγορα διαφωνώ...
 


DOOM_NX

Well-Known Member
8 Οκτωβρίου 2011
906
6
Καρδίτσα
Μάλιστα. Το μόνο που διαβάζω είναι ότι "δε χρειάζεται η διόρθωση αφού δουλεύει η άλλη μέθοδος". Απαντήσεις σε πρακτικά ζητήματα δε βλέπω.
 






Georgios_Lupo

Well-Known Member
17 Φεβρουαρίου 2012
272
1
Thessaloniki
greece.pvybe.com
Το μεγαλύτερο λάθος των θετικών εκπαιδευτών είναι ότι πολλοί ποτέ δεν κάνουν τη μετάβαση από τη λιχουδιά για να εκτελέσει ο σκύλος μία συμπεριφορά και δεν σβήνουν τη λιχουδιά. Όταν το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει είναι αυτό ακριβώς το εργαλείο, το σβήσιμο. Για να σβήσεις τη λιχουδιά πρέπει να βάλεις το σκύλο σου στη λογική του καζίνο και αν το κάνεις σωστά το κόλλημα είναι τεράστιο. Πρέπει να γίνεις απρόβλεπτος, πότε να δίνεις ποτέ όχι, και να ξέρεις να διαλέγεις τι στιγμές που θα επιβραβεύσεις. Ο σκύλος δεν εκτελεί για σένα, γιατί σε αγαπάει ή θέλει να σε ευχαριστήσει. Εκτελεί γιατί θέλει. Αφού έχει μάθει τη συμπεριφορά, μετά αρχίζεις να σβήνεις τη λιχουδιά και να δίνεις την επιβράβευση απροβλεπτα, και φυσικά χωρίς να ξέρει ο σκύλος τι να περιμένει, στο στυλ του κοίτα τι έχω. Βάλτο απλά στην τσέπη και δε ξέρει τι θα πάρει. Αυτή τη φορά φαί την άλλη μπαλάκι κτλ Σκέψου ότι είσαι το καζίνο και ο σκύλος ο παίκτης. Αν μπορείς να καθορίσεις το πότε ο παίκτης θα κερδίσει/επιβραβεύεται η εξάρτηση που μπορείς να δημιουργήσεις θα είναι τεράστια και ο παίκτης θα κολλήσει στο παιχνίδι. Αν όμως κάθε φορά που ο σκύλος εκτελεί εσύ επιβραβεύεις, τότε δυστυχώς ο σκύλος δε θα εκτελέι χωρίς επιβράβευση και θα πρέπει μια ζωή να κυκλοφορείς με λιχουδιές στην τσέπη. Ποιος νομίζεις ότι δουλέυει καλύτερα ο εξαρτημένος παίκτης του καζίνο ή αυτός που φοβάται τη φυλακή. Μη ξεχνάμε ότι ποτέ δε σταματήσει η επιβράβευση αν θέλουμε να συντηρήσουμε μία συμπερίφορά είται θετικά ή παραδοσιακά.
 




tsimakgr

Well-Known Member
30 Απριλίου 2011
572
9
Athens
Το μεγαλύτερο λάθος των θετικών εκπαιδευτών είναι ότι πολλοί ποτέ δεν κάνουν τη μετάβαση από τη λιχουδιά για να εκτελέσει ο σκύλος μία συμπεριφορά και δεν σβήνουν τη λιχουδιά. Όταν το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει είναι αυτό ακριβώς το εργαλείο, το σβήσιμο. Για να σβήσεις τη λιχουδιά πρέπει να βάλεις το σκύλο σου στη λογική του καζίνο και αν το κάνεις σωστά το κόλλημα είναι τεράστιο. Πρέπει να γίνεις απρόβλεπτος, πότε να δίνεις ποτέ όχι, και να ξέρεις να διαλέγεις τι στιγμές που θα επιβραβεύσεις. Ο σκύλος δεν εκτελεί για σένα, γιατί σε αγαπάει ή θέλει να σε ευχαριστήσει. Εκτελεί γιατί θέλει. Αφού έχει μάθει τη συμπεριφορά, μετά αρχίζεις να σβήνεις τη λιχουδιά και να δίνεις την επιβράβευση απροβλεπτα, και φυσικά χωρίς να ξέρει ο σκύλος τι να περιμένει, στο στυλ του κοίτα τι έχω. Βάλτο απλά στην τσέπη και δε ξέρει τι θα πάρει. Αυτή τη φορά φαί την άλλη μπαλάκι κτλ Σκέψου ότι είσαι το καζίνο και ο σκύλος ο παίκτης. Αν μπορείς να καθορίσεις το πότε ο παίκτης θα κερδίσει/επιβραβεύεται η εξάρτηση που μπορείς να δημιουργήσεις θα είναι τεράστια και ο παίκτης θα κολλήσει στο παιχνίδι. Αν όμως κάθε φορά που ο σκύλος εκτελεί εσύ επιβραβεύεις, τότε δυστυχώς ο σκύλος δε θα εκτελέι χωρίς επιβράβευση και θα πρέπει μια ζωή να κυκλοφορείς με λιχουδιές στην τσέπη. Ποιος νομίζεις ότι δουλέυει καλύτερα ο εξαρτημένος παίκτης του καζίνο ή αυτός που φοβάται τη φυλακή. Μη ξεχνάμε ότι ποτέ δε σταματήσει η επιβράβευση αν θέλουμε να συντηρήσουμε μία συμπερίφορά είται θετικά ή παραδοσιακά.
Σύμφωνοι, και φυσικά και στην παραδοσιακή εκπαίδευση υπάρχει η επιβράβευση..Αλοίμονο...
Αν όμως έχουμε έναν σκύλο επιθετικό, ενήλικο, ακοινώνητο, που έχει φάει και ξύλο....Που του απλώνεις λιχουδιά και σου δαγκώνει το χέρι....(ακραία περίπτωση)...
Πως θα τον πείσεις να συνεργαστεί όταν δεν τον νοιάζουν ούτε λιχουδιές ούτε οι επιβραβεύσεις, αφού αυτό που του έχει μάθει καλά η ζωή είναι να νιώθει μονίμως απειλή και να αντιδρά για να προστατευθεί???
Φυσικά θέλει χρόνο να εμπιστευθεί εσένα...Και τεράστια υπομονή...Νομίζεις όμως πως ο περαστικός, το παιδάκι θα δείξει την ίδια υπομονή με εσένα??? Δεν πρέπει να του δέιξεις κάπως πως αυτό που κάνει δεν είναι αποδεκτό, και είτε του αρέσει είτε όχι, πρέπει να μάθει να μην αντιδρά ακραία???
 


balaso

Well-Known Member
7 Ιουλίου 2011
234
24
Το μεγαλύτερο λάθος των θετικών εκπαιδευτών είναι ότι πολλοί ποτέ δεν κάνουν τη μετάβαση από τη λιχουδιά για να εκτελέσει ο σκύλος μία συμπεριφορά και δεν σβήνουν τη λιχουδιά. Όταν το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει είναι αυτό ακριβώς το εργαλείο, το σβήσιμο. Για να σβήσεις τη λιχουδιά πρέπει να βάλεις το σκύλο σου στη λογική του καζίνο και αν το κάνεις σωστά το κόλλημα είναι τεράστιο. Πρέπει να γίνεις απρόβλεπτος, πότε να δίνεις ποτέ όχι, και να ξέρεις να διαλέγεις τι στιγμές που θα επιβραβεύσεις. Ο σκύλος δεν εκτελεί για σένα, γιατί σε αγαπάει ή θέλει να σε ευχαριστήσει. Εκτελεί γιατί θέλει. Αφού έχει μάθει τη συμπεριφορά, μετά αρχίζεις να σβήνεις τη λιχουδιά και να δίνεις την επιβράβευση απροβλεπτα, και φυσικά χωρίς να ξέρει ο σκύλος τι να περιμένει, στο στυλ του κοίτα τι έχω. Βάλτο απλά στην τσέπη και δε ξέρει τι θα πάρει. Αυτή τη φορά φαί την άλλη μπαλάκι κτλ Σκέψου ότι είσαι το καζίνο και ο σκύλος ο παίκτης. Αν μπορείς να καθορίσεις το πότε ο παίκτης θα κερδίσει/επιβραβεύεται η εξάρτηση που μπορείς να δημιουργήσεις θα είναι τεράστια και ο παίκτης θα κολλήσει στο παιχνίδι. Αν όμως κάθε φορά που ο σκύλος εκτελεί εσύ επιβραβεύεις, τότε δυστυχώς ο σκύλος δε θα εκτελέι χωρίς επιβράβευση και θα πρέπει μια ζωή να κυκλοφορείς με λιχουδιές στην τσέπη. Ποιος νομίζεις ότι δουλέυει καλύτερα ο εξαρτημένος παίκτης του καζίνο ή αυτός που φοβάται τη φυλακή. Μη ξεχνάμε ότι ποτέ δε σταματήσει η επιβράβευση αν θέλουμε να συντηρήσουμε μία συμπερίφορά είται θετικά ή παραδοσιακά.
Η βάση της εκπαίδευσηςμε θετική ενίσχυση είναι αυτό που λες ότι ο σκύλος δεν δουλεύει μόνο για τροφή αλλάγια ότι ευχάριστη αυτόν είτε είναι μπαλάκι είτε τροφή είτε το λουρίγια βόλτα.
Όσο για την συνεχή ενίσχυση η Καρεν πραιορ είχε πει στο βιβλίο don’t shoot the dog :φανταστείτετην ενίσχυση σαν σαν ένα καινούριο αμάξι που ξαφνικά δενπαίρνει μπρός , τότε θα προσπαθήσετε να το βάλετε μπρός 7-8 φορές και μετά θαυποθέσετε σίγουρα ότι έχει πρόβλημα, τώρα ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα παλιόαμάξι που ποτέ δεν παίρνει μπρός με τη μία σε αυτή την περίπτωση μπορεί ναπροσπαθείτε και μία ώρα εώς ότου πάρει μπρός .
 


Georgios_Lupo

Well-Known Member
17 Φεβρουαρίου 2012
272
1
Thessaloniki
greece.pvybe.com
Τα σκυλιά δουλεύουν με συσχετισμούς. Η απλοική αντίδραση του ΜΗ! στο μυαλό του σκύλου μπορεί να σημαίνει. Παιδί - το παιδί προκαλεί διόρθωση - το παιδί κακό. Ενώ εσύ εννοείς εννοείς ΜΗ! σταμάτα. Ο σκύλος μπορεί να σταματήσει αλλά η παρουσία του παιδιού προκαλεί άγχος και αν δεν είσαι εσύ εκεί να επιβάλεις το ΜΗ! και κατ' επέκταση την υπακοή τότε την πάτησες. Και το ΜΗ! δε διορθώνει το πρόβλημα απλά το καλύπτει. Θέλω να δαγκώσω αυτο το παιδί, αλλά δεν κάνει. Σε αυτές τις περιπτώσεις θέλει να δεις από κοντά τι προκαλεί το πρόβλημα και να δουλέψεις πάνω στο το αίτο όχι την αντίδραση
 


balaso

Well-Known Member
7 Ιουλίου 2011
234
24
Να σας πώ και κάτι απλό, στη θετική εκπαίδευση το κάτω παράδειγμα μπορείς να το μάθεις χωρίς καν να ακουμπήσεις το σκύλο.