Χάριν της συζήτησης και μόνο
Είχα γράψει:
η γνώση είναι δύσκολη, δυσφορική, απαιτητική και εντέλει κατοικεί κάπου μακριά στο σύμπαν. Είναι όμως;
AGRIAN said:
Ναι, είναι. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει γνώση αλλά πληροφορία. Και στην πληροφορία το μεγάλο πρόβλημα είναι το κριτήριο της αλήθειας. Κι ακόμα μεγαλύτερο η αποδοχή της, αν κάποιος καταλήξει εκεί.
Αν δεν ήταν δύσκολη, ο Σωκράτης/Πλάτωνας δεν θα έλεγε το περίφημο «εν οίδα οτι ουδέν οίδα».
Αν υπάρχει μόνο πληροφορία και όχι γνώση και το θέμα είναι η αναζήτηση της αληθινής πληροφορίας, τότε θα πρέπει να πείτε ποιός είναι ο μεσεγγυτής της αλήθειας αυτής της αληθινής πληροφορίας και έτσι σιγά σιγά θα εισέλθουμε στο χώρο της μεταφυσικής, οπότε δεν θα μπορέσω να βοηθήσω. Απέναντι στον Σωκράτη/Πλάτωνα θα αντιτάξω με παρρησία "The truth is out there" από Mulder/Scully
Δεν συμφωνώ ότι δεν υπάρχει γνώση παρά μόνο πληροφορία. Γνώση είναι ο συνδυασμός πληροφοριών και των ερμηνειών τους σε δεδομένο σύστημα αναφοράς.
Η γνώση για την οποία συζητάμε είναι μια γνώση σχετική, όχι απόλυτη. Αν κάποιος παραιτηθεί από την μάταιη ελπίδα της απόλυτης γνώσης, και μπορεί να ικανοποιηθεί με την σχετική, τότε δεν θα βιώσει καμία δυσκολία ή δυσφορία για να αποκτήσει την σχετική γνώση που του χρειάζεται για κάτι που τον ενδιαφέρει.
Μάλλον η δαιμονοποίηση της γνώσης την έχει προκαλέσει η εκπαιδευτική διαδικασία που με τον λάθος τρόπο και την πίεση περισσότερο απωθεί παρά έλκει του ανθρώπους στην αναζήτηση της γνώσης.
ο μέσος βιαστικός/ευήθης/μη γνώστης/καλοπροαίρετος/άπειρος
AGRIAN said:
έχει ως βασικό του πρόβλημα οτι ΔΕΝ ξέρει οτι έχει άγνοια, όχι οτι έχει άγνοια.
Άγνοια είναι και αυτό και μάλιστα η πιο αρχέγονη άγνοια. Δεν ξέρουμε ότι δεν ξέρουμε μέχρι να μάθουμε.
Εriana said:
ήξερε μόνο αυτή την εξής απλή πρόταση: 'Τα καθοαρόαιμα έχουν θέματα υγείας, κάποτε πολύ σοβαρά", (εντάξει, δεν είναι και η θεωρία της σχετικότητας
) τί πιστεύετε ότι θα έκανε; Θα πήγαινε πλέον τόσο βιαστικά και αβλεπεί να ακουμπήσει τα αρκετά χρήματα του σε κάτι που πιθανότατα θα του βγει "ελαττωματικό" (με όρους αγοράς) μιλώντας;
AGRIAN said:
Ναι. Η γλώσσα μου έβγαλε μαλλιά σε μία φίλη να μην πάρει Καβαλίερ Κινγκ Τσαρλς Σπάνιελ λόγω των προβλημάτων υγείας του κι αν έπαιρνε να το έψαχνε πολύ. Τη βομβάρδισα με κείμενα, άρθρα, βιβλία. Πήγε και πήρε από κουταβέμπορο παπυμιλά....
Το ίδιο και σε φίλο που ήθελε Ντόμπερμαν. Πήρε από εισαγωγέα που του έφερε το σούπερ και φτηνό....
Μπορώ να συνεχίσω και με άλλες περιπτώσεις που ξέρω προσωπικά. Ο μέσος άνθρωπος δεν ασχολείται σε βάθος. Δεν θέλει και δεν μπορεί. Συνήθως λέει το κλασσικό «έλα μωρέ ένας σκύλος είναι» και στην καλύτερη ελπίζει οτι δεν θα του τύχει. Κι όταν του τυχαίνει, πάει γι’ άλλο. Δυστυχώς.
Λυπάμαι που δεν γνωρίζατε εμένα, ίσως τότε δεν θα είσαστε τόσο απόλυτος στην κρίση σας Και εγώ καβαλιέρ κινγκ τσαρλς ήθελα. Μετά άνοιξα τον γούγλη, είδα τα θέματα υγείας και είπα “πού πάς ρε καραμήτρο”. End of story για το καβαλιέρ :-(. Δεν χρειάστηκε κανένας ιδιαίτερος κόπος, ούτε ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να διαβάσω πέντε γραμμές με αρρώστιες.
Επίσης το βίωμα σεβαστό μεν αλλά δεν είναι επιχείρημα. Γιατί αν τώρα εγώ σας πώ ότι από τότε που άρχισα να υποψιάζομαι τί γίνεται με τον εκτροφικό σκύλο, από πέντε (όχι δύο που μου αναφέρατε) γνωστούς και φίλους μου που ήθελαν εκτροφικό και μιλήσαμε, οι τρεις τελικά στραφήκανε σε φιλοζωικές με συνοπτικές διαδικασίες, ο ένας πήγε σε εκτροφείο και η άλλη σε κουταβέμπορο, το βίωμα μου θα έκανε πιο ισχυρό το επιχειρημά μου; Δεν νομίζω. Γιατί;
Γιατί η ερμηνεία ενός βιώματος δεν είναι μια. Μια ερμηνεία του δικού μου βιώματος είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να μπλέκουν με προβλήματα σκύλου (οπότε ουάου το επιχείρημά μου είναι έγκυρο) αλλά θα μπορούσε να σημαίνει ότι είμαι καλός τρομοκράτης και τρέξανε στις φιλοζωικές (αδιάφορο για το επιχείρημά μου) ή ότι είμαι πιο εξωστρεφής από εσάς και βλέπω περισσότερο κόσμο (επίσης αδιάφορο για το επιχείρημα μου). Στο δικό σας βίωμα πχ. θα μπορούσα να αντιτάξω ότι το στατιστικό δείγμα σας δεν είναι επαρκές για να βγούν ασφαλή συμπεράσματα (θα συμφωνούσε σε αυτό σύσσωμη η στατιστική επιστήμη), ή ότι οι παρέες σας αγαπούν τα extreme sports, ερμηνεία ίσης αξίας με αυτή που δώσατε εσείς. Αλλά δεν θα αντιτάξω ο,τιδήποτε στο βιώμα σας αλλά στο συμπερασμά που βγάλατε βασιζόμενος στο βίωμά σας.
Έγραψα παραπάνω ότι στο θέμα της εκτροφής που συζητάμε έχει δημιουργηθεί μια “αγορά” ανάμεσα σε “πωλητές” και “αγοραστές” . Η αγορά εμπεριέχει ρίσκο. Υπάρχουν όλοι οι δράστες: ο επιτήδειος, ο ευήθης, ο ψαγμένος, ο ηθικός, ο κουτοπόνηρος κλπ.. Έτσι λειτουργούν οι αγορές στο οικονομικό σύστημα που δρούμε. Τα σωστά παραδείγματα που δώσατε δείχνουν με γλαφυρό τρόπο ότι υπάρχουν ΚΑΙ αγοραστές οι οποίοι αναζητούν ένα ζωντανό αξεσουάρ και status symbol. Αυτοί έχουν κατακτήσει όλη την γνώση που τους χρειάζεται γι αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ που θέλουν και συνεπώς καμία πληροφορία από αυτές που τους δώσατε, δεν θα τους άλλαζε την απόφαση.
Τελικά οι σκυλάνθρωποι μάλλον χωρίζονται σε αυτούς που θέλουν
να ζουν με έναν σκύλο και σε αυτούς που θέλουν
να έχουν ένα σκύλο. Ευλόγως, οι επιτήδειοι περιμένουν υπομονετικά τους δεύτερους.