Να είσαι καλά Τάκη και να χαίρεσαι την Μπονίτα σου!
Θα ήθελα να παραθέσω μια ακόμα σύγχρονη μελέτη αναφορικά με την σχέση ανθρώπου - σκύλου.
Πρόκειται για μια μελέτη του 2012 των ΜcGreevya, Starlinga, Bransonb, Cobbc και Calnone με τίτλο
"
An overview of the dog–human dyad and ethograms within it"
An overview of the dog–human dyad and ethograms within it
Αν θέλετε να τη διαβάσετε ολόκληρη, χρειάζεται να την κατεβάσετε από δω
http://www.researchgate.net/publica...hograms_within_it/file/d912f4fc84d6cd3f34.pdf
Οφείλω βέβαια να ομολογήσω πως περίμενα διάλογο και παράθεση αντεπειχηρημάτων από την πλειοψηφία.
Γιατί όπως βλέπω, όταν ένας νέος σκυλογονιός με όλη την καλή διάθεση, ψάχνει να βρει απαντήσεις σε θέματα συμπεριφοράς του σκύλου του, ακούει όλες αυτές τις απόψεις περί κυριαρχίας, κυριαρχικής ιεραρχίας και αρχηγού μιας τέτοιας αγέλης, με τέτοιο τρόπο και από τόσο μεγάλη μερίδα ανθρώπων που ασχολούνται με τα σκυλιά, που δεν χωράνε αμφισβήτηση.
Παρουσιάζονται σαν να είναι δεδομένα, δογματικά.
Και αυτός με τη σειρά του, υιοθετεί τέτοιες απόψεις και αντιλήψεις και τις εφαρμόζει στον σκύλο του. Και όταν αργότερα τον ρωτήσουν, θα μεταφέρει τις ίδιες απόψεις και θεωρίες με την ίδια ευκολία. Γιατί φυσικά έχουν αποτέτεσμα στον σκύλο του όσον αφορά το αποτέλεσμα. Τι γίνεται μέσα στην ψυχούλα του όμως, δεν γνωρίζουν.
Γιατί δυστυχώς δεν μιλάει.
Αυτό είναι δυστυχώς το αποτέλεσμα της λεγόμενης "εμπειρικής γνώσης" ή αλλιώς με τα ελληνικά δεδομένα το κλασσικό "ό,τι δηλώσεις είσαι". Γιατί πολύ απλά πίσω από εμπειρικές τεχνικές και θεωρίες δεν υπάρχει η επιστημονική γνώση που να τις υποστηρίζει.
Ξέρω πως είναι δύσκολο να ανατρέψεις κατεστημένες αντιλήψεις - όπως λέει και το μέλος κοκονι. Παρόλα αυτά θα πρότεινα να μην είμαστε τόσο μα τόσο απόλυτοι στις θέσεις μας και τους ισχυρισμούς μας, πόσο μάλλον όταν αφορούν ένα πλάσμα που ακόμα και στις μέρες μας αποκρυπτογραφούμε και ανακαλύπτουμε νέες πτυχές τις ιδιοσυγκρασίας του. Πτυχές που δυστυχώς παλιότερα δεν μπορούσαμε να δούμε ή δεν πιστεύαμε στην ύπαρξή τους, θολωμένοι από το πέπλο της "κυριαρχίας" και το μοντέλο του λύκου.