Το φιλί του Ιούδα


epial

Well-Known Member
24 Ιουλίου 2011
3.026
5.276
66
Aθήνα
δεν καταλαβαινω γιατι οταν καποιος υπερασπιζεται τον πονο ενος ζωου ειναι μεροληπτικος, συναισθηματικος και γλυκαναλατος αλλα οταν υπερασπιζεται τον πονο του ανθρωπου... εεμμμ, δεν ειναι.
Που και από ποιόν, υποστηρίχτηκε εδώ μέσα κάτι τέτοιο;
Για κανε μια παράθεση...


εθιμο καποτε ηταν και οι ανθρωποθυσιες.
αυτες εκαναν καλα που εξαφανιστηκαν ή χασαμε κανενα κομματι απ' το παζλ του ανθρωπινου "πολιτισμου" ;
Σε ποιόν ή ποιούς απευθύνεις την ερώτηση;
 


manolo

Well-Known Member
31 Ιουλίου 2013
2.595
7.632
@epial Γενικά συμφωνώ.
Στο μόνο που έχω ένσταση είναι αυτό:
Απλώς ειπα ότι είναι κατι εκτος της κουλτουρας μας και δεν μπορουμε να κρινουμε. Ειδικα αποκτωντας αποψη βασιζόμενοι σε στρατευμενα και καθόλου αμερόληπτα «άρθρα».

Γιατί να μην μπορούμε να κρίνουμε κάτι που είναι εκτός της κουλτούρας μας; δεν είναι θέμα κουλτούρας αλλά κοινής λογικής. Και οι ανθρωπωφαγιες είναι στην κουλτούρα κάποιων όπως σωστά έγραψε ο spyv. Τις ανεχομαστε;
Άσε που αμα αρχίσω να κραζώ έθιμα της δικιάς μας κουλτούρας, θα βαρεθω να γράφω.
Προσωπικά η άποψη μου δεν στηρίζεται σε κανένα άρθρο. Στην εικόνα στηρίζεται που ισοδυναμεί με χιλιάδες λέξεις. Περισσότερες από οποιοδήποτε αμεροληπτου άρθρου.
 


spyv

Well-Known Member
8 Αυγούστου 2011
2.571
5.993
Πειραιάς
Δεν δέχομαι το παραμύθι (εξ ου και η αναφορα στο συννεφάκι) που προωθείται εντέχνως, ότι ο ταυρομάχος άοπλος έναντι του ταύρου και σχεδόν ακίνητος, μάχεται εκ του ασφαλούς. (εξ άλλου οι φωτογραφιες που εβαλε ο d-friend και οι αποίες ζητήθηκε να αφαιρεθούν αυτό αποδεικνύουν)
Το πόσο μεροληπτικό ειναι το αρχικό άρθρο αλλα και αυτό που έβαλε ο
ISKENDER φαίνεται απ τον τρόπο γραφής τους.
Μεσα σ όλα τα συναισθηματικά, μιλαει για ταυρο που «κατακρεουργείται» ενω ο ταυρος στο τελος θανατώνεται με μια και μόνο νυξη του ξίφους με το... «μοβόρικο χτύπημα στον τράχηλο»
Απ την αλλη ομολογώ ότι ως άτομο έχω μια ταση να αντιδρώ αρνητικά σε καθε είδους φανατικούς που με πονηρά μεσα προσπαθούν να πετύχουν τον σκοπό τους.
Με παρεξηγησες! Αυτη η αναφορα μου δεν ηταν για τις ταυρομαχιες αλλα για την παρακληση του Τακη, στα πλαισια την πολιτικής ορθότητας, να σβυστούν όλες αυτες οι εικόνες που εδειχναν ταυρομάχους να τρυπιούνται βίαια απ τα κερατα των ταυρων! (κατι που εγινε τελικα και εμεινε η πιό ανωδυνη)

Που και από ποιόν, υποστηρίχτηκε εδώ μέσα κάτι τέτοιο;
Για κανε μια παράθεση...




Σε ποιόν ή ποιούς απευθύνεις την ερώτηση;
σε οποιον διαβαζει.
 
  • Like
Reactions: betty coltrane


epial

Well-Known Member
24 Ιουλίου 2011
3.026
5.276
66
Aθήνα
Πωωωω! Με συνέτριψες!
Ολα αυτά που έγραψα και παρέθεσες εν πλήρη θριάμβω, αποδεικνύουν το παρακάτω;

δεν καταλαβαινω γιατι οταν καποιος υπερασπιζεται τον πονο ενος ζωου ειναι μεροληπτικος, συναισθηματικος και γλυκαναλατος αλλα οταν υπερασπιζεται τον πονο του ανθρωπου... εεμμμ, δεν ειναι.
 


noni_papa

Well-Known Member
19 Δεκεμβρίου 2015
1.935
3.155
35
Νέο Ψυχικό
Το κακό με το συγκεκριμένο έθιμο (ο Θεός να το κάνει) είναι ότι όσο δεν αλλάζει η νοοτροπία δεν πρόκειται να πάψει να υπάρχει, όση διεθνής κατακραυγή και αν υπάρχει. Το ακόμα χειρότερο είναι ότι συνεχίζει να προσελκύει και να ενθουσιάζει πολύ κόσμο, και κυρίως και το πλέον δυσάρεστο και νέους ανθρώπους - ανθρώπους από τους οποίους θα περίμενε κανείς να υπάρξει μια αλλαγή στάσης. Αντίθετα φαίνεται ότι το κοινό αντιστέκεται σε κάθε αντιπαράθεση, βάζει ωτοασπίδες για να μην ακούει την κατακραυγή, βάζει παρωπίδες στην ευαίσθητη πλευρά της ανθρώπινης φύσης και δέχεται, εκούσια κατά την άποψή μου, να έρθει σε επαφή με τη σκοτεινότερη πλευρά της ανθρώπινης φύσης, αυτή που δεν λυπάται όταν βλέπει ένα ζώο να σκοτώνεται μπροστά του, αυτή που δεν την νοιάζει καμια ηθική πλευρά αρκεί να μπορέσει να διασκεδάσει. Για μένα η χειρότερη πλευρά είναι αυτή. Γιατί ο ταυρομάχος και ο εκτροφέας τη δουλειά τους κάνουν: προσφέρουν στο κοινό αυτό που ζητάει και κάνουν τα πάντα για το κέρδος, ακόμα και αν αυτό είναι κατακριτέο (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση). Αν όμως αλλάξει η στάση του κοινού, αν αλλάξει η νοοτροπία και η στάση, αν κοινώς σταματήσει να υπάρχει ζήτηση, θα σταματήσει και η προσφορά.
 
  • Like
Reactions: elpinor


betty coltrane

Well-Known Member
7 Ιουλίου 2011
3.972
9.756
48
Ηράκλειο, Αττική
goodcopbadcop6.blogspot.gr
@manolo γραφεις ακριβως αυτα που σκεφτομαι!!
Γιατι να μην κρινω κουλτουρα στην οποια δεν ανηκω;;

@epial νομιζω και το λεω με καθε καλη διαθεση οτι η παρεξηγηση εγινε επειδη απο ολο το γεγονος εσυ επελεξες να ασχοληθεις με τον αρθρογραφο και οχι με την ειδηση. Οντως μπορει καποιοι να εχουν "πονηρα μεσα να περασουν το σκοπο τους" οπου πονηρα μεσα ειναι ...δραματικες εκφρασεις! Απο πισω, εν τω μεταξυ, το δασος το χασαμε.
 


l.Kyveli

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2011
15.758
7.919
Ε! Ναι! Ας μείνουμε στο ότι οι ταυρομαχοι δεν κινδυνεύουν αλλα είναι σαδιστικές κότες που μάχονται εκ του ασφαλούς και στο ότι ( κατά την κα Καραγιάννη) ο ταύρος δεν ειναι επιθετικό ζώο!
Δεν είναι σαδιστικές κότες. Μπαίνουν στην αρένα γιατί το χρήμα ρέει άφθονο. Απλά τα πράγματα. Για να σκοτωθεί ο κυριούλης λίγο καιρό πριν έναν βαθμό κίνδυνο τον έχουν. Προφανώς στο μυαλό τους το κέρδος το αντισταθμίζει αυτό. Γιατί να τους λυπηθώ. Δεν καταλαβαίνω γιατί κόπτεσαι και γιατί χτυπιέσαι;

Επίσης γιατί οι κουλτούρες να μπαίνουν στο απυροβλητο; Εγώ προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να κρίνει ένας ισπανός το σούβλισμα των αρνιών το πάσχα. Αν και η σφαγή του αρνιού καθ'αυτή δεν με ενοχλεί τόσο, όπως εξίσου και ο θάνατος του ταύρου δεν με ενοχλεί τόσο όσο ο βασανισμός που έχουν υποστεί τα ζώα αυτά πριν την στιγμή του θανάτου τους.
 
Last edited:


reinmeister2

Well-Known Member
23 Μαϊου 2014
864
2.298
124
μια κουλτουρα δεν μπορουμε να την κρινουμε μια και δεν εχουμε γαλουχηθει με αυτη...για τον μεσο ισπανο,οι ταυρομαχιες ειναι κομματι της καθημερινοτητας του,για τον ελληνα το σφαξιμο σουβλισμα του αρνιου,για τον κινεζο η βρωση σκυλων,για τον δανο το σφαξιμο των δελφινιων και ουτω καθεξης...

βασικα ειναι αρτος και θεαματα...καθε κοινωνια-πολιτισμος,εχει τους δικους του τροπους χειραγωγησης και κατευνασμου της πλεμπας κι οσο "δουλευουν" αυτοι, οσο και να αντιδρασει το λοιπο συμπαν δεν θα αλλαξει κατι...

καθε ενας εχει το αναφαιρετο δικαιωμα να κρινει το οτιδηποτε,αλλα το δικαιωμα κρισης δεν προυποθετει ουτε συναδει με κατανοηση...αυτο λεω ουσιαστικα...

προσπαθειες επιβολης διαφορετικης κουλτουρας και συνηθειων,εχουν γινει πολλες φορες,κυριως απο κατακτητες κι εχουν ολες ιστορικα αποδειχθει ως παταγωδεις αποτυχιες...

γι αυτο αλλωστε αι η ιδεα της παγκοσμιοποιησης ειναι καταδικασμενη εν τη γεννεση της...

τρανταχτο παραδειγμα η αδυναμια αφομοιωσης των ισλαμιστων στην ευρωπη...τις συνεπειες αυτης της προσπαθειας τις διαβαζουμε καθημερινα...
 
  • Like
Reactions: d-friend


d-friend

Well-Known Member
23 Φεβρουαρίου 2014
905
2.550
42
Αθήνα, Παγκράτι
[..]Kαθε ενας εχει το αναφαιρετο δικαιωμα να κρινει το οτιδηποτε,αλλα το δικαιωμα κρισης δεν προυποθετει ουτε συναδει με κατανοηση...αυτο λεω ουσιαστικα...
Μήπως λοιπόν, πέραν του δικαιώματος, η "ηθική" κριτική προϋποθέτει και την κατανόηση;
Αν εκεί ήθελες να καταλήξεις κι εσύ, Με κάλυψες απόλυτα.

προσπαθειες επιβολης διαφορετικης κουλτουρας και συνηθειων,εχουν γινει πολλες φορες,κυριως απο κατακτητες κι εχουν ολες ιστορικα αποδειχθει ως παταγωδεις αποτυχιες...
γι αυτο αλλωστε αι η ιδεα της παγκοσμιοποιησης ειναι καταδικασμενη εν τη γεννεση της...
[..]
Μια επιφύλαξη στο τελευταίο.
Προβλέπω και την απαγόρευση των ταυρομαχιών, και του σουβλίσματος, και πολλών άλλων στο πλαίσιο μιας νέας οικουμενικής και προφανώς, σε τελική ανάλυση υποκριτικής ηθικής της πολιτικής ορθότητας, και όχι της ουσίας των πραγμάτων, αν αναλογιστούμε τα έκτροπα που συμβαίνουν συγκαλυμμένα σε παγκόσμια κλίμακα στους κόλπους της και υπό την αιγίδα της.
Μακάρι να ήταν τόσο απλό να προοδεύσουμε και να εξευγενιστούμε συλλογικά ως είδος στον πλανήτη αγγίζοντας την τελείωση.
Η ομογενοποίηση προχωράει πολύ συστηματικά για χάρη της παγκοσμιοποίησης.
 
Last edited:


manolo

Well-Known Member
31 Ιουλίου 2013
2.595
7.632
μια κουλτουρα δεν μπορουμε να την κρινουμε μια και δεν εχουμε γαλουχηθει με αυτη...για τον μεσο ισπανο,οι ταυρομαχιες ειναι κομματι της καθημερινοτητας του,για τον ελληνα το σφαξιμο σουβλισμα του αρνιου,για τον κινεζο η βρωση σκυλων,για τον δανο το σφαξιμο των δελφινιων και ουτω καθεξης...

βασικα ειναι αρτος και θεαματα...καθε κοινωνια-πολιτισμος,εχει τους δικους του τροπους χειραγωγησης και κατευνασμου της πλεμπας κι οσο "δουλευουν" αυτοι, οσο και να αντιδρασει το λοιπο συμπαν δεν θα αλλαξει κατι...

καθε ενας εχει το αναφαιρετο δικαιωμα να κρινει το οτιδηποτε,αλλα το δικαιωμα κρισης δεν προυποθετει ουτε συναδει με κατανοηση...αυτο λεω ουσιαστικα...

προσπαθειες επιβολης διαφορετικης κουλτουρας και συνηθειων,εχουν γινει πολλες φορες,κυριως απο κατακτητες κι εχουν ολες ιστορικα αποδειχθει ως παταγωδεις αποτυχιες...

γι αυτο αλλωστε αι η ιδεα της παγκοσμιοποιησης ειναι καταδικασμενη εν τη γεννεση της...

τρανταχτο παραδειγμα η αδυναμια αφομοιωσης των ισλαμιστων στην ευρωπη...τις συνεπειες αυτης της προσπαθειας τις διαβαζουμε καθημερινα...
Στην 1η παράγραφο διαφωνώ. Και νομίζω πως διαφωνείς ουσιαστικά και εσύ που στην 3η παράγραφο αναιρείς την 1η.
Αν έχουμε γαλουχηθει με αυτήν δεν μπορούμε να την κρίνουμε αντικειμενικα. Η λογική υποστηρίζει το λογικό αλλά η παράδοση που με αυτήν έχεις μάθει να ζεις σε όλη σου την ζωή σε φρενάρει. Αντίθετα αν το βλέπεις από απόσταση το βλέπεις με πιο καθαρό μυαλό.

Για τα υπόλοιπα θα πω πως δεν είναι θέμα επιβολής η παγκοσμιοποιησης αλλά λογικής που αργά αλλά σταθερά νικά τις οποίες λαθασμενες αντιλήψεις έχουμε.
Κανένας δεν θα επιβάλει στους Ισπανούς να σταματήσουν τις ταυρομαχιες. Μόνοι τους θα το κάνουν. Αν όχι σήμερα κάποτε στο μέλλον. Και στην Ελλάδα πριν 50 χρόνια γυρναγε στις πλατείες των χωριών ο (Μην χαρακτηρισω) με την αρκούδα που χορευε και μαζευοταν ο κόσμος να δει το θέαμα. Σήμερα θα του πετούσαν ντομάτες στην καλύτερη.
 


reinmeister2

Well-Known Member
23 Μαϊου 2014
864
2.298
124
@d-friend λαβε το "μπορω" με την κυριολεκτικη του εννοια και θα καταλαβεις απολυτως τι εννοω...

ηθικη παγκοσμια δεν υπαρχει,διοτι ειναι ανεφικτο να υπαρξει...

οντως,τα παγκοσμια κεντρα εξουσιας λομπαρουν με πολυ συγκεκριμενο τροπο ομογενοποιησης ετσι ωστε η χειραγωγηση της πλεμπας να γινεται ευκολοτερα και οικονομικοτερα...

η ευρωπη επι παραδειγματι,ειναι πληθυσμιακα γερασμενη,λογο υπογεννητικοτητας,καλοζωισμενη παχια και νωθρη...

η πολιτικη ελιτ της αποφασισε να ανοιξει συνορα για να εισαγει φθηνο εργατικο δυναμικο ετσι ωστε να διατηρησει το επιπεδο ζωης της...ανοιξε συνορα κι εβαλε μεσα ολη την αφρικη...

ελα και πες μου τωρα τι επιτυχια ειχε το συγκεκριμενο πονημα αναφορικα με την αφομοιωση των ετεροκλητων πληθυσμιακων μαζων...

η πολιτικη ορθοτητα επιβαλλει μετριοπαθεις αντιδρασεις,ακομη και σε ακραιες κινησεις,για αποφυγη της λαικης κατακραυγης...

που οδηγησε αυτο? στην αθρωα ανοδο των ακροδεξιων κομματων σε ολη την ευρωπη και πλεον την υφηλιο...στην αυστρια οριακα δεν βγηκε ακροδεξιος,στην αμερικη ο τραμπ ανεβαινει συνεχως,στην ελλαδα η χρυση αυγη εχει τεραστιο ποσοστο για τα κοινωνικα δεδομενα,η βρεταννια ψηφισε εξοδο απο την ευρωπη καθαρα λογω μεταναστευτικου...μονο το city ψηφισε bremain για γνωστους λογους...

που θελω να καταληξω...

θρησκευτικες και κοιωνικες επιταγες,ριζωμενες για αιωνες στο dna λαων δεν γινεται να αλλαξουν...το μονα που αλλαζουν ειναι πραγματα επιδερμικα,η ουσια ομως παραμενει παντα ιδια κι ακομη εαν φανομενικα αλλαζει κατι ,απο κατω το ποταμι συνεχιζει να ρεει ψαχνοντας συνεχως ανοιγμα προς την επιφανεια...

ενιγουει,το θεμα ειναι τεραστιο και δεν μπορω να συνεχισω χωρις λεπτομερειες,οποτε το αφηνω εδω...
 


nfeel

Well-Known Member
7 Οκτωβρίου 2011
1.491
514
UK
Εγώ πάντως χαίρομαι όταν βλέπω τον ταυρομάχο στον αέρα με τα κέρατα καρφωμένα στα σπλάχνα.Καθώς επίσης και όταν ποδοπατάνε οι ταύροι τον κόσμο στο άλλο έθιμο στην Παμπλόνα.

Μου αρέσει αυτού του είδους η σπλατεριά,ορκίζομαι.
 
  • Like
Reactions: l.Kyveli and vrmode




vrmode

Well-Known Member
27 Νοεμβρίου 2006
8.382
10.550
Athens
Τι σχέση έχει η στιγμαία θανάτωση του αρνιού με το πανηγύρι βασανιστηρίων στην ταυρομαχία?

Επίσης η αντιλόπη που ενδεχομένως τρώγεται αναίσθητη από τα λιοντάρια δεν είναι κλειδωμένη σε μια αρένα χωρίς διέξοδο διαφυγής. Εκεί μανατζάρει η φύση τα πράγματα και όλοι έχουν "ίσα" δικαιώματα. Κυνηγούν, διαφεύγουν, επι ίσοις όροις.

Ο ταυρομάχος σόρυ κιόλας αλλά τα θέλει το ποπό του. Δεν θα τον λυπηθώ γατί ξέρει που πάει, ξέρει τα ρίσκα, παίζει με τις πιθανότητες υπέρ του, παίζει κατ ' επιλογή του. Και δεν με σοκάρουν οι εικόνες του. Πιο σοκαριστικές είναι οι εικόνες με τα πιτσιρίκια που αργοπεθαίνουν της πείνας και τα τρώνε οι μύγες ή που εκδίδονται από 11 χρονών γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή. Αν ο ταυρομάχος ήθελε κάτι πιο ασφαλές ας γινόταν λογιστής - έχει την επιλογή.

Όσον αφορά τώρα τα έθιμα των λαών μην τα πιάσουμε... Από που να αρχίσουμε: από τους κανίβαλους, την κλειτοριδεκτομή, την θανάτωση γυναίκας γιατί της έπεσε η μπούρκα 2 πόντους πιο κάτω, από που? Με αυτή τη λογική όλα είναι θεμιτά γιατί είναι έθιμα.

Πάντως οι ταυρομαχίες και το ξαμόλυμα των ταύρων στους δρόμους είναι τουριστική βιομηχανία. Είναι κάτι σαν τον "παρθενώνα" τους. Δύσκολο να σταματήσει.
 




manolo

Well-Known Member
31 Ιουλίου 2013
2.595
7.632
Την γνώμη μου την έχω γράψει στα τέσσεραπεντεξι μηνύματα μου στο παρόν θέμα και δεν νομίζω πως έχω κάτι να προσθέσω.
Με αφορμή όμως τα σημερινά μηνύματα πιστεύω πως ούτε ο/η @nfeel ούτε κανενας άλλος χαίρεται με την εικόνα που το κέρατο του Ταύρου διαπερνά το σαγονι η τον κωλο του ταυρομαχου όσο και αν υποστηρίζει το αντίθετο. Όσο απεχθες και να είναι αυτό που κάνει ο ταυρομαχος όσο να ναι εγώ τουλάχιστον νιώθω μια ανατριχιλα όταν βλέπω αυτές τις εικόνες. Όπως και ο καθένας μας νομίζω όσο και να μην το παραδέχεται.

Από την άλλη και εσύ βρε @epial όταν θες να δείξεις αυτό μέσω των εικόνων που παραθετεις, βρες μια άλλη εικόνα και όχι αυτή που ναι μεν ο Ταύρος έχωσε το κέρατο στο σαγονι του ταυρομαχου αλλά ήδη του είχε φορέσει 3 βέλη στο σώμα του. Δηλαδή τι να έκανε ο Ταύρος; να τα τρώει και να κάνει τον μαλακά;
Κάνει αυτό που θα έκανε οποιαδήποτε ζωντανό πλάσμα. ΆΜΥΝΑ.
Με λίγα λόγια θέλω να πω πως η εικόνα που παρεθεσες μάλλον το αντίθετο μήνυμα περνάει.

Δεν χαίρομαι για την απώλεια του ταυρομαχου αλλά τα θέλει ο κωλος του. Κανένας δεν τον ανάγκασε. Αντίθετα ο Ταύρος δεν επέλεξε να βρεθεί στην αρένα με 3 βέλη καρφωμενα στην πλάτη του και να παλεύει για την ζωή του.
 


Orilis

Well-Known Member
3 Μαρτίου 2011
7.881
6.979
Πάτρα
Ο ταυρομάχος στην τελευταία εικόνα δεν πέθανε. Τραυματίστηκε σοβαρά αλλά μετά από κάποιο καιρό στην εντατική θεραπεία και κάποιες εγχειρήσεις, όχι μόνο έγινε καλά, αλλά και ξαναγύρισε στις αρένες. "Όποιος πηδάει πολλά παλούκια, κάποιο θα του κάτσει στο... λαιμό"
Πολύ σκληρή εικόνα πάντως.. Πολύ... Γνώμη μου; Περίσσευε...
 


reinmeister2

Well-Known Member
23 Μαϊου 2014
864
2.298
124
το αισθημα ικανοποιησης καποιων οταν ο ταυρομαχος τραυματιζεται η βλεπει τα ραδικια αναποδα,ειναι πολυ φυσιολογικο,ειδικα εαν ληφθει υπ οψιν το γεγονος,οτι συμμετεχει συνειδητα με μια ανιση "μαχη" της οποιας το αποτελεσμα ειναι σχεδον παντοτε υπερ του,καθαρα λογω στησιματος προς αυτη την κατευθυνση...

στις ανισες μαχες,η φυση του ανθρωπου ειναι να τασσεται με τον αδυνατο...
 


nfeel

Well-Known Member
7 Οκτωβρίου 2011
1.491
514
UK
Λοιπόν μάγκες,θα γράψω δύο προτάσεις παραπάνω αυτή τη φορά,για να εξηγήσω καλύτερα την προηγούμενη τοποθέτησή μου.

Η ανάλυση που θα κάνω δεν έχει σκοπό ούτε να αναδείξω το άτομό μου σε μια διαδυκτιακή υπεροχή,ούτε να το παίξω σοφός,ούτε να μειώσω κάποιον άλλον με άλλη άποψη,διαφορετική ενδεχομένως από τη δική μου.

Μοναδικός σκοπός της σύντομης αυτής ανάλυσης,είναι να γίνει κατανοητό το γενικότερο πρίσμα μέσω του οποίου βλέπω τις σχέσεις που έχει ο άνθρωπος με τη φύση γενικότερα,τα ζώα ειδικότερα αλλά ακόμα ακόμα και τις σχέσεις μεταξύ του ιδίου είδους.

Κρίνεται αναγκαίο να δώσουμε έναν ορισμό λοιπόν,για να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα.

Τι είναι εν τέλη άνθρωπος?Eίναι αυτό που έχει δύο χέρια,δύο πόδια,μιλάει και μας μοιάζει εξωτερικά?

Πέρα από τη γνωστή ερμηνεία του άνω θρώσκω που είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους,ο σοφότερος όλων Σωκράτης,μέσα από τον πλατωνικό διάλογο "Περί Ονομάτων Ορθότητος"(η αλλιώς "Κρατύλος" όπως είναι γνωστός)μας δίνει την ερμηνεία της λέξης άνθρωπος στην πρωτογένεσή της.

Μας λέει λοιπόν ο Σωκράτης ότι η λέξη άνθρωπος,προέρχεται από τον επιθετικό προσδιορισμό "αναθρών ά οπωπε".Τα άλλα ζώα τίποτε από όσα βλέπουν δεν μελετούν, δεν συλλογίζονται και δεν αναθρούν.Άπαξ όμως ο άνθρωπος δει κάτι (όπωπε)τότε αναθρεί(συλλογίζεται,εξετάζει)και γεννιέται μέσα του η γνωστική αγωνία για αυτό το οποίο παρατηρεί.Πρόκειται για την πλέον καταπληκτική ερμηνεία διότι μας δίνει ένα κριτήριο διακρίσεως του ανθρωπίνου όντος από τα άλλα ζώα,όχι ως προς το είδος,αλλά ως προς τις νοητικές διεργασίες τις οποίες επιτελεί.

Εάν εφαρμόσουμε την παραπάνω ετυμολογία λοιπόν,στο πλήθος το οποίο παρατηρούσε το "φιλί του Ιούδα" χωρίς να συλλογίζεται,να εξετάζει κ να μελετάει τι συμβαίνει μπροστά του και το οποίο αρνήθηκε όπως είδαμε να χαρίσει τη ζωή στον ταύρο,τότε βγάζουμε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα και για το έθιμο και για τους ταυρομάχους και για τους θεατές που επιλέγουν τέτοιου είδους "θεάματα".
 


Orilis

Well-Known Member
3 Μαρτίου 2011
7.881
6.979
Πάτρα
Μας λέει λοιπόν ο Σωκράτης ότι η λέξη άνθρωπος,προέρχεται από τον επιθετικό προσδιορισμό "αναθρών ά οπωπε".Τα άλλα ζώα τίποτε από όσα βλέπουν δεν μελετούν, δεν συλλογίζονται και δεν αναθρούν.Άπαξ όμως ο άνθρωπος δει κάτι (όπωπε)τότε αναθρεί(συλλογίζεται,εξετάζει)και γεννιέται μέσα του η γνωστική αγωνία για αυτό το οποίο
Έχει αποδειχθεί αυτό που είναι σε bold? Πως γίνεται να το ξέρει ο οποιοσδήποτε αυτό;

Πρόκειται για την πλέον καταπληκτική ερμηνεία διότι μας δίνει ένα κριτήριο διακρίσεως του ανθρωπίνου όντος από τα άλλα ζώα,όχι ως προς το είδος,αλλά ως προς τις νοητικές διεργασίες τις οποίες επιτελεί.
Διάκριση που κάνουμε αυθαίρετα διότι εμείς αποφασίσαμε για τις νοητικές εργασίες που επιτελεί ή δεν επιτελεί ένα ον διαφορετικό από εμάς...