project παρουσιασης για μαθητες δημοτικου


cygor

Well-Known Member
15 Νοεμβρίου 2015
623
1.496
41
Καλησπερα παιδες, αυτο νομιζω θα το βρει τε ενδιαφερον και θα με βοηθησετε

Ξεκιναω ενα project ενημερωσης για παιδια δημοτικου 5ης και 6ης ταξης σχετικα με τη φιλοζωια, τις βασικες αρχες σωστης διαβιωσης που πρεπει να παρεχουμε στο σκυλο μας, καθως και καποιες συμβουλες για το πως συμπεριφερομαστε στα αδεσποτα (τι κανουμε αν βρουμε πληγωμενο ζωο π.χ.)...

Το σκεπτικο μου ειναι να φτιαξω ενα powerpoint και να κανω μια οπτικοακουστικη παρουσιαση με τη χρηση υπολογιστη-προτζεκτορα διαρκειας μιας μαθητικης ωρας δλδ ενα μισαωρο και κανα τεταρτακι ερωτησεις-σχολια-προσωπικες εμπειριες των μαθητων.

Το δυσκολο της υποθεσης ειναι να το κανω ενδιαφερον για τετοιες ηλικιες, οποτε θα πρεπει να συμπεριλαβω και μερικα αστεια φανταζομαι και να το κρατησω ελαφρυ και με γρηγορη εναλλαγη των θεματων για να μην βαριουνται...

αυτο που ηθελα απο εσας ειναι ιδεες και θεματα που κρινετε εσεις σημαντικα ωστε να σχηματισω το βασικο κορμο... καθε συμβουλη σημαντικη και ευπροσδεκτη.

Ευχαριστω!!
 


d3ac0n

Well-Known Member
16 Φεβρουαρίου 2017
1.291
2.285
Guadalajara, Jalisco
Κατα την γνωμη μου ξεκινας με ερωτησεις και μετα δινεις απαντησεις σε αυτες

Τι ειναι φιλοζωια;
ΓΙΑΤΙ ειναι σημαντικη.
Τι αναγκες εχει ενα ζωο, τοσο βιολογικες οσο και ψυχολογικες.
Πως αντιδρουμε οταν βρεθουμε σε καποιο αδεσποτο.
Τι κοιταμε σε ενα αδεσποτο (αυτια, στομα, ουρα)

Επισης πολλα συνεφακια και καρτουν οσο μπορεις για να ειναι ενδιαφέρον για παιδια
 
  • Like
Reactions: cygor and noni_papa




myEnzo

Well-Known Member
26 Αυγούστου 2015
1.444
4.640
Άρτα
1) Τα αστεία βιντεάκια είναι φίλοι μας!! Σκόρπα 2-3 ανάμεσα στην παρουσίαση, να είναι όμως και λίγο σχετικά με το θέμα, πχ αν πρόκειται να μιλήσεις για τις βασικές ανάγκες ενός κουταβιού βάλε στην αρχή ένα βιντεάκι με κουτάβια που τρώνε ή με σκυλιά που κάνουν μπάνιο... Και κλείσε με ένα βιντεάκι κάπως συγκινητικό...
2) Αν έχεις χρόνο, κάνε την παρουσίαση συμμετοχική τελείως, πχ σαν τηλεπαιχνίδι ή brainstorming (λες εσύ πχ "τί θα πρέπει να έχει ένα σκυλάκι για να ζει καλά;", αφήνεις τα παιδιά να λένε αυτά που ξέρουν ή και ό,τι τους κατέβει, τα γράφεις εσύ ή ένα από τα παιδιά στον πίνακα και πάνω σε αυτά κάνεις κουβέντα).
3) Χώρισέ τα σε ομάδες και δώσε από ένα θέμα στην κάθε ομάδα να το συζητήσουν και να παρουσιάσουν αυτό που σκέφτηκαν πριν παρουσιάσεις εσύ (πχ δώσε στην κάθε ομάδα μία από τις θεματικές που θα έχεις και πριν τη δική σου παρουσίαση να μιλάνε τα παιδιά).
4) Πάρε σοκολατάκια :whistle::);)

Αυτά μου ήρθαν τώρα... Ελπίζω να βοήθησα έστω και λίγο...
 


st3li0s

Well-Known Member
26 Αυγούστου 2009
8.560
2.743
Θεσ/νίκη
Είσαι εκπαιδευτικός ή ανήκεις σε μία φιλοζωική ομάδα που θέλει να κάνει παρουσίαση σε κάποιο σχολείο?

Αν είσαι εκπαιδευτικός για αρχή ΑΚΟΥ τι έχουν να πουν τα παιδιά σου!

Όταν τα ακούσεις όσον αφορά την οπτική γωνία τους απέναντι στα όντα θα σε καθοδηγήσουν στο πως να εμπλουτίσεις αυτό που θέλεις να κάνεις!

Πρωτίστως λοιπόν άρχισε συζήτηση! Απλά ξόδεψε μία μαθητική ώρα μιλώντας μαζί τους!
Θα είναι από μόνο του ενδιαφέρον αφού θα είναι το πρώτο βήμα από το να ξεφύγουν από την σχολική ρουτίνα και το κυριότερο θα έχεις ένα ικανό υλικό για να προχωρήσεις και σε παρουσίαση!

Όταν τα ακούσεις γράψε μας και, εγώ τουλάχιστον, θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω αν μπορώ, όπως μπορώ!
 


cygor

Well-Known Member
15 Νοεμβρίου 2015
623
1.496
41
ωραια, πολυ καλες οι ιδεες σας, τις εξεταζω ολες,
οχι δεν ειμαι εκπαιδευτικος @st3li0s
 


canis

Well-Known Member
1 Νοεμβρίου 2008
1.416
6.551
Από προσωπική εμπειρία, με την ίδια θεματολογία πάνω-κάτω και με μαθητές Δημοτικού...

Η μία διδακτική ώρα κυλά πολύ γρήγορα και συνήθως δεν έχεις καταφέρει να πεις όσα ήθελες, πόσο μάλλον να δείξεις videos και παρουσιάσεις.

Τα παιδιά δείχνουν ενδιαφέρον, έχουν το δικό τους τρόπο να σκέφτονται τα πράγματα και συνήθως οδηγούν την συζήτηση σε μέρη που δεν είχες σκεφτεί, χωρίς αυτό να είναι πάντα κακό (μάλλον δεν είναι ποτέ, αν το χειριστείς σωστά).

Συμφωνώ με τον @st3li0s ...Γνώρισε τα παιδιά, άφησε τα να σου συστηθούν και να σου πουν την δική τους σχέση (το κάθε ένα) με τα ζώα. Από εκεί βασίσου για να πεις αυτά που θες να πεις και δώσε την ευκαιρία να σου εκφράσουν απορίες. Ετοιμάσου να ερωτηθείς για το πιο δυνατό σκύλο ή τον πιο σπάνιο, τον πιο άγριο ή τον πιο ακριβό, αν πονάνε τα σκυλιά... ακόμα και για ποιο λόγο αλλάζει χρώμα ο χαμαιλέοντας ενώ μιλάς για σκυλιά. Καμία ερώτηση δεν είναι "βλακεία" αλλά ευκαιρία να πεις αυτά που εσύ θες προσαρμόζοντας τα στο ενδιαφέρον τους.

Ενδιαφέρον πάντα υπάρχει, όχι από όλους το ίδιο αλλά υπάρχει. Το χιούμορ βοηθά πάντα και παντού, αλλά δε νομίζω ότι είναι ανάγκη να ετοιμάσεις αστεία.

Αν θα έχει μια συνέχεια το project σου με τα ίδια παιδιά και τις ίδιες τάξεις τότε σίγουρα η πρώτη επαφή πρέπει να είναι γνωριμία και μόνο. Οι επόμενες ώρες σας μπορεί να έχουν ένα "σκελετό", μια πιο στενή θεματολογία, όπως "Πως παίζουμε με τον σκύλο", "Πως πλησιάζουμε ένα σκύλο που δεν είναι δικός μας", "Κανόνες Υγιεινής", κ.α.

Καλή επιτυχία και είμαι σίγουρος πως θα το ευχαριστηθείς! Προσωπικά, πάντα νιώθω πως έχω αποκομίσει περισσότερα από όσα ίσως έδωσα και από αυτά που άκουσα, αλλά και από αυτά που δεν άκουσα.

Tip: Στο τέλος μπορείς να μοιράσεις "δωράκια" που να έχουν και "διδακτικό" χαρακτήρα π.χ. σακουλίτσες για τα κακά του σκύλου τους, ταυτοτητούλες για τα σκυλάκια τους, φυλλάδιο ή φωτοτυπία με πληροφορίες σε μια kid friendly μορφή ή μια "διδακτική" ιστορία.
 


medusa

Well-Known Member
20 Φεβρουαρίου 2017
3.361
8.175
δες και αυτα τα χαριτωμενα σκίτσα σε ενα θεμα που ειχα κανει προσφατα ΕΔΩ μηπως σου κανει τιποτα... κυκλοφορουν διαφορα τετοια στο νετ

Ως προς τη θεματολογία με εχουν καλύψει παραπανω!

Για πιο ενδιαφέρον θα μείωνα την παρουσίαση και ια τη συνδίαζα με ενα πιο διαδραστικό προτζεκτ, πχ ενα παιχνίδι που θα το εφερνα στα μέτρα του θέματος...
 

Attachments

  • Like
Reactions: noni_papa and cygor


cygor

Well-Known Member
15 Νοεμβρίου 2015
623
1.496
41
δες και αυτα τα χαριτωμενα σκίτσα σε ενα θεμα που ειχα κανει προσφατα ΕΔΩ μηπως σου κανει τιποτα... κυκλοφορουν διαφορα τετοια στο νετ

Ως προς τη θεματολογία με εχουν καλύψει παραπανω!

Για πιο ενδιαφέρον θα μείωνα την παρουσίαση και ια τη συνδίαζα με ενα πιο διαδραστικό προτζεκτ, πχ ενα παιχνίδι που θα το εφερνα στα μέτρα του θέματος...
πολυ χρησιμα, δυστυχως ο χρονος ειναι αρκετα περιορισμενος και χρειαζεται αρκετη συμπυκνωση.
Δεν θα ειναι κατι επαναλαμβανομενο, θα ειναι μια παρουσιαση και αν δουμε οτι πηγε καλα ενδεχομενως να το επαναλαβουμε με διαφορετικη θεματολογια η σε αλλο σχολειο αν ζητηθει...
προς το παρον κανουμε φοκους σε 45 και μονο λεπτα.

οποτε το να μου συστηθουν 25 παιδια και να ακουσω τις ιστοριες τους μπορει να φανει χρησιμο αλλα δεν θα περασω αυτα που θελω εγω λογω ελλειψης χρονου.

συνεπως θα πρεπει να μεινω στο αρχικο πλανο της παρουσιασης μιας συγκεκριμενης θεματολογιας, σαφως με τροπο ωστε να συμμετεχουν και τα παιδια μεσα απο ερωτησεις πριν δωθει η απαντηση, τα σοκολατακια μαρεσουν και να μεινει και λιγος χρονος ωστε να γινει και λιγος διαλογος σε πασης φυσεως ερωτηματα.

συμφωνειτε;
 


Penguin

Well-Known Member
17 Ιανουαρίου 2017
621
1.187
29
45 λεπτά.
Τα 5 θα φύγουν χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανένας/
Θα μπορούσες ίσως να κάνεις μια παραλαγή του one step forward τα πρώτα 15 λεπτά (ολοκλήρωση σε 20 λεπτά και μας μένουν 25). Έτσι όπως το σκέφτομαι εγώ, ζητάς από κάθε παιδάκι να φανταστεί ότι είναι το ζωάκι που περιγράφει το χαρτί. Μπορείς να έχεις επιλογές όπως, άσπρο κανισάκι ή μεγάλο μαύρο σκυλί, μεγάλο μαύρο αδέσποτο κτλπ και ερωτήσεις τύπου "μπορώ να κοιμηθώ υσήχα το βράδυ", "δεν φοβάμαι ότι θα με δήλητιριάσουν", "έχω ιδιοκτήτες που με προσέχουν και με αγαπάνε", "συμπαθώ τα παιδία". Κάθε φορά που θα λες μια πρόταση, το παιδί του οποίου ο ρόλος συμφώνει με αυτό που είπες, κάνει ένα βήμα μπροστά. Στο τέλος το άσπρο κανισάκι πχ θα κοντευεί να περάσει μέσα από τον τοίχο και το μαυρό μαλλιαρό αδέσποτο δεν θα έχει κουνηθεί ρούπι παρά μόνο σε προτάσεις του τύπου "δεν μυρίζω ωραία" ξέρω γω.

Χτίζοντας πάνω σε ένα τέτοιο βιοματικό παιχνίδι θα μπορείς και να δεις πως αντιλαμβάνονται τα παιδια το θέμα σκύλος, αδέσποτα, δεσποζόμενα και μπορείς μετά πάνω σε αυτό να χτήσεις τι θα τους πεις, έχοντας μια παρουσίαση από πίσω σου, αλλά προσπερνοντας σημεία τα οποια τα παιδία τα ξέρουν και εμβαθύνοντας σε κάτι που τα ενδιαφέρει περισσότερο και γνωρίζουν λιγότερο. Δώσε 15 λεπτά στην παρουσίαση, αν μπορείς 10.

Γενικότερα επίσης γνώμη μου είναι ότι ένα βιωματικό πάντα σπάει τον πάγο. Το να συστηθουν τα παιδιά για εμένα είναι λίγο περιττό. Είναι ίδια τάξη, επομένως θα γνωρίζονται μεταξύ τους. Στο κομμάτι της συζήτησης, μπορείς να ζητήσεις όποιος μιλάει να λέει και το όνομα του, αρκεί να ξέρεις ότι θα το θυμάσε και θα τα χρησημοποιήσεις. Αν μιλήσει μια ο Γιώργος, σου πει το όνομα του, και μετά θέλει πάλι να μιλήσει, το πιο ωραίο είναι να πεις 'Πες Γιώργο' και κάνει το παιδί να νιώθει ότι όντως δίνεις σημασία και δεν είσαι εκεί για εσένα αλλά γι' αυτό.

Συνήθως σε αυτές της ηλικίες συμμετέχουν αρκέτα σε συζητήσεις οπότε αφιέρωσε όσο πιο πολύ χρόνο μπορείς σε αυτό. Υπάρχει και η περίπτωση να πέσεις σε ντροπαλή τάξη. Αρκετά νορμαλ και αυτό, είναι λίγο, πολύ ρουλέτα το τι θα σου κάτσει. Αν έχουν πίει το αμίλιτο νερό, τότε μίλα, πολύ, και αν δεις ότι τα έιπες όλα κάνεις και ένα βιωματικό για κλείσημο.

Σήγουρα να φοράς ρολόι, να κάνεις ένα πλάνο με χρονικά όρια και να προσπαθήσεις να είσαι εντός. Δεν πειράζει αν ξεφύγεις αλλά εμένα ήταν κάτι που με βοηθούσε αρκετά.
 
  • Like
Reactions: l.Kyveli


sis

Well-Known Member
10 Μαϊου 2015
1.453
3.255
Αθήνα
Δες αν μπορείς να τους κινήσεις το ενδιαφέρον να ασχοληθούν όσο το επιτρέπει η ηλικία/γονείς με εθελοντική εργασία. Αν υπάρχει κάποια φιλοζωική/καταφύγιο στην περιοχή θα μπορούσαν να το επισκέπτονται και να "ασχολούνται" με τα φιλοξενούμενα ζώα. Ή να φροντίσουν μαζί με τους γονείς κάποιο αδέσποτο της γειτονιάς (φαγητό/γιατρό...), να του βγάλουν και μερικές φωτογραφίες και να προσπαθήσουν να του βρουν σπιτάκι στο φβ των γονιών ή να το παρουσιάσουν σε συμμαθητές μέσω κάποιας "εργασίας"/σχολικής εφημερίδας... Υπάρχει περίπτωση το σχολείο / η τάξη να «υιοθετήσει» ένα αδέσποτο σε χώρο του σχολείου ή φιλοζωικής που θα «φροντίζουν» και τα παιδιά?

Αν σε αφήσουν να φέρεις κανένα ζωντανό δείγμα στην παρουσίαση, είναι βέβαιο ότι θα έχεις την αμέριστη προσοχή τους :p
 


Penguin

Well-Known Member
17 Ιανουαρίου 2017
621
1.187
29
Επίσης, σοκολατάκια εγώ δεν θα τα προτιμούσα για 5η και 6η. Άσε που γενικά τα φαγώσιμα είναι λίγο επίφοβα για αλλεργίες και δυσανεξίες. Σαν αναμνηστικό θα επέλεγα κάτι τύπου μικρό βαζάκι με μια εικόνα (φωτοτυπία) σκύλου πάνω (ή και σακουλάκι τροφίμων) και σκυλοτροφή μέσα.
 


cygor

Well-Known Member
15 Νοεμβρίου 2015
623
1.496
41
45 λεπτά.
Τα 5 θα φύγουν χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανένας/
Θα μπορούσες ίσως να κάνεις μια παραλαγή του one step forward τα πρώτα 15 λεπτά (ολοκλήρωση σε 20 λεπτά και μας μένουν 25). Έτσι όπως το σκέφτομαι εγώ, ζητάς από κάθε παιδάκι να φανταστεί ότι είναι το ζωάκι που περιγράφει το χαρτί. Μπορείς να έχεις επιλογές όπως, άσπρο κανισάκι ή μεγάλο μαύρο σκυλί, μεγάλο μαύρο αδέσποτο κτλπ και ερωτήσεις τύπου "μπορώ να κοιμηθώ υσήχα το βράδυ", "δεν φοβάμαι ότι θα με δήλητιριάσουν", "έχω ιδιοκτήτες που με προσέχουν και με αγαπάνε", "συμπαθώ τα παιδία". Κάθε φορά που θα λες μια πρόταση, το παιδί του οποίου ο ρόλος συμφώνει με αυτό που είπες, κάνει ένα βήμα μπροστά. Στο τέλος το άσπρο κανισάκι πχ θα κοντευεί να περάσει μέσα από τον τοίχο και το μαυρό μαλλιαρό αδέσποτο δεν θα έχει κουνηθεί ρούπι παρά μόνο σε προτάσεις του τύπου "δεν μυρίζω ωραία" ξέρω γω.
φαινεται εξαιρετικα ενδιαφερον αλλα δεν καταλαβα τιποτα...
:D:D


@sis

δειγμα ζωντανο ειναι το πρωτο που σκεφτηκα αλλα χρειαζομαστε ειδικες εγκρισεις κλπ που δεν θελω να μπω σαυτη τη διαδικασια, ασε που θα μας αποσπα την προσοχη οποτε καλυτερα μονο σε φωτογραφιες..:)
επεσες κεντρο εξω απτο σχολειο ειναι σημειο εγκαταλειψης κουταβιων, ετσι αρκετα παιδακια εκδηλωνουν ενδιαφερον στο να βοηθησουν η να υιοθετησουν, πανω σε αυτο θελω να πατησω..

επισης ολο αυτο "θα μετουσιωθει" στη σχολικη τους εφημεριδα, θα ειμαι περιεργος να δω το αποσταγμα ολων αυτων...
 








Δέλτα

Well-Known Member
13 Φεβρουαρίου 2016
250
634
Εμάς στο πανεπιστήμιο μας είπαν για τις παρουσιάσεις σε power poin που απευθύνονται σε μικρά παιδιά να έχουν πολλές φωτογραφίες οι οποίες όμως επιδέχονται ανάλυση όχι απλά ένα κουτάβι πχ. Βοηθούν πολύ τα διαγράμματα. Επίσης μην βάλεις πολλές θεματικές ενότητες σε τόσο λίγο χρόνο γιατί δεν θα προλάβεις να τις αναπτύξεις επαρκώς βαλέ 3-4 ώστε να μην μηνούν τα παιδιά με απορίες και μίλα για πρακτικά πράγματα που τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν πχ φροντίδα. Για παράδειγμα "τι είναι ζωοφιλία" είναι πολύ γενικό και αν σου πάρει πάνω από 2-3 λεπτά να το εξηγήσεις τα παιδιά θα βαρεθούν. Πρώτη φορά κάνεις παρουσίαση ή έχεις εμπειρία; Αν είναι πρώτη φορά πάντως θα σου κοπούν τα πόδια :p
 
Last edited:


cygor

Well-Known Member
15 Νοεμβρίου 2015
623
1.496
41
Εμάς στο πανεπιστήμιο μας είπαν για τις παρουσιάσεις σε power poin που απευθύνονται σε μικρά παιδιά να έχουν πολλές φωτογραφίες οι οποίες όμως επιδέχονται ανάλυση όχι απλά ένα κουτάβι πχ. Βοηθούν πολύ τα διαγράμματα. Επίσης μην βάλεις πολλές θεματικές ενότητες σε τόσο λίγο χρόνο γιατί δεν θα προλάβεις να τις αναπτύξεις επαρκώς βαλέ 3-4 ώστε να μην μηνούν τα παιδιά με απορίες και μίλα για πρακτικά πράγματα που τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν πχ φροντίδα. Για παράδειγμα "τι είναι ζωοφιλία" είναι πολύ γενικό και αν σου πάρει πάνω από 2-3 λεπτά να το εξηγήσεις τα παιδιά θα βαρεθούν. Πρώτη φορά κάνεις παρουσίαση ή έχεις εμπειρία; Αν είναι πρώτη φορά πάντως θα σου κοπούν τα πόδια :p
εικονα το κανω στο μυαλο μου και παθαινω λιγο κοκομπλοκο, γιαυτο θα χρειαστω αρκετη προετοιμασια..
 


Penguin

Well-Known Member
17 Ιανουαρίου 2017
621
1.187
29
Καλέ καλέ μην τον αγχώνεις τον άνθρωπο.

Θα το κάνεις πρόβα 2-3 φορές, θα σε χρονομετρήσεις, θα προετιμαστεις να ακούσεις καμιά χαζή ερώτηση (και να μην γελάσεις), και την ώρα της παρουσίασης θα πας όπου σε πάνε.
Αν και εγώ κατά βάση παρουσιάσεις και βιωματικά έχω κάνει σε γυμνάσιο/λύκειο, το επίπεδο είναι ανεβασμένο ακόμα και στο δημοτικό, ειδικά τις τελευταίες τάξης. Σκέψου ότι έχεις να κάνεις με μκρούς ενήλικους που πιο μεγάλη πιθανότητα έχουν να σε βοηθήσουν παρά να σου δυσκολέψουν την ζωή.

Επίσης, προετιμάσου για: τον προτζέκτορα να τα παίξει, το power point να μην είναι εγκατεστημενο αν είναι δικός τους υπολογιστής, να μην έχει ίντερνετ αν επιλέξεις prezi, να μην υπάρχει ήχος, να μην βρίσκουν το καλώδιο προτζέκτορα-λάπτοπ (γενικά ρώτα αν όντως λειτουργεί ο προτζέτορας), για άλλες τάξεις να λένε 'κύριε, κύριε σε εμάς πότε θα έρθετε;', για δασκάλους να λένε 'τι; μόνο στην 5η και την 6η;' (no offence σε τυχόν δασκάλους του φόρουμ αλλά συμβαίνει).

Έξτρα τιπς: Μην μένεις πελαργος σε ένα σημείο. Βάλε κίνηση. Κουνήσου ανάμεσα στα θρανία, δείξε με το χέρι αυτόν που θες να μιλήσει, γενικά, να είσαι δημιουργικός με τις κινήσεις σου ακόμα και όταν περιγράφεις κάτι. Επίσης, βρες τρόπο να πέσεις στο επίπεδο τους, κυριολεκτικά. Κάτσε σε καρέκλα, κάτσε στην σκηνη αν είσαι σε αίθουσα εκδηλώσεων. Επίσης, θετικό είναι και το να φένεσαι χαλαρός (γιατί στην πορια θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις κίολας). Τέλος, δεν είσαι ο δάσκαλος τους, άρα αυτό από μόνο του σε κάνει ενδιαφέρον. Θέλους να σε ακουσούν. Δείξτους ότι θες να τους ακούσεις και εσύ (και ότι γουστάρεις που είσαι εκεί και κάνεις την παρουσίαση) και όλα καλά θα πάνε.

Το βασίκοτερο: αν το διασκεδάσεις εσύ, θα το διασκεδάσουν και τα παιδία.
 
  • Like
Reactions: cygor and l.Kyveli




Στατιστικά Forum

Θέματα
33.241
Μηνύματα
898.068
Μέλη
20.016
Νεότερο μέλος
Nikos_Ν