Ο χώρος του αεροσκάφους ο οποίος βρίσκεται στην άτρακτο και δέχεται αποσκευές είναι όπως όλοι ξέρετε κάτω από το επίπεδο του πατώματος. Ο χώρος αυτός χωρίζεται σε 2 τμήματα (ως προς τη χρήση). Ένα μικρό, συμπιεζόμενο και κλιματιζόμενο κάτω από το την καμπίνα διακυβέρνησης του αεροσκάφους, και έναν μεγάλο μη συμπιεζόμενο και μη κλιματιζόμενο, όπου φορτώνονται οι παλέτες των αποσκευών (οι μεταλλικές).
Στα ύψη που πετούν τα σύγχρονα αεριωθούμενα επιβατικά (22-30.000 πόδια / 6.5-9.0 χλμ), η εξωτερική θερμοκρασία κυμαίνεται από -70 έως -90 βαθμούς κελσίου (γι αυτό τα εροσκάφη έχουν πρόβλημα παγοποίησης στα φτερά τους και συνήθως βλέπετε και μικρούς κρυστάλλους στα όρια των παραθύρων σας - τα οποία είναι παθητικά θερμονώμενα βέβαια). Οπότε, οποιοσδήποτε χώρος δε θερμαίνεται (κλιματίζεται) πολύ γρήγορα θα βρεθεί αρκετούς βαθμούς κάτω από το μηδέν.
Ο χώρος κάτω από τη καμπίνα διακυβέρνησης, εξυπηρετεί διάφορους σκοπούς, όπως η ύπαρξη συσκευών και ασφαλειοθηκών οι οποίες ή δε χωρούν στη καμπίνα διακυβέρνησης, ή δε πρέπει να βρίσκονται εκεί μέσα. Επειδή όμως, σε περίπτωση ανάγκης, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές, ο χώρος αυτός πρέπει να παρέχει συνθήκες εργασίας κανονικές (θερμοκρασία και πίεση (οξυγόνο)). Σε αυτόν το χώρο, τοποθετούνται τα ζώα, όταν αυτά ταξιδεύουν.
Η θερμοκρασία όντως ελέγχεται από την καμπίνα διακυβέρνησης, και για τον έλεγχό της (η ρύθμιση είναι αυτόματη τις περισσότερες φορές) υπεύθυνος είναι ο ιπτάμενος μηχανικός (αν το πλήρωμα διακυβέρνησης είναι 3μελές) ή ο συγκυβερνήτης (αν το πλήρωμα διακυβέρνησης είναι 2μελές). Στα αεροσκάφη της σειράς Airbus, βάση τακτικής της κατασκευάστριας εταιρίας για χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα του αεροσκάφους, τα πληρώματα διακυβέρνησης είναι 2μελή.
Το πλήρωμα διακυβέρνησης ειδοποιείται από τον υπεύθυνο φόρτωσης έδαφους όταν υπάρχει ζώο, για να το έχει υπόψην του. Καλό είναι παρόλα ταύτα, μέσω των αεροσυνοδών, αν επιμένετε να ενημερωθεί ξανά, ώστε να σιγουρευτείτε ότι το ξέρει.
Ο κίνδυνος βίαιων αναταράξεων κατά τη διάρκεια πτήσης είναι πάντα υπαρκτός σε μία πτήση, αν και συνήθως αποφεύγονται τα καιρικά φαινόμενα τα οποία συνοδεύονται από τέτοιου είδους κενών αέρος, για ευνόητους λόγους. Σε μία τέτοια περίπτωση, το κλουβί του σκύλου είναι το μόνο πράγμα που θα μπορέσει να τον προστατέψει από τις βίαιες επιταχύνσεις και τις ακόλουθες κρούσεις. Αν το κουτί είναι καλής ποιότητας και δεν έχει καταπονηθεί από τα χρόνια, θα αντέξει περισσότερο.
Για τα σκυλιά που μεταφέρονται εντός της καμπίνας, υπάρχει ένας κανόνας ασφαλείας της IATA, ο οποίος ορίζει ότι το κατοικίδιο πρέπει να μπορεί να χωρέσει κάτω από τη θέση του ιδιοκτήτη του (αν και αυτό δεν είναι πάντα δυνατόν). Ο λόγος πάλι είναι η ασφάλεια της πτήσης κατά τη διάρκεια αναταράξεων, η κάποιας κατάστασης κινδύνου. Κανένας βέβαια δε μπορεί να πιστοποιήσει ότι ένας άνθρωπος θα φερθεί πιο λογικά ή πιο συγκροτημένα σε μία τέτοια κατάσταση, αλλά έναν άνθρωπο δε μπορείς να τον περιορίσεις έτσι.
Το όριο του βάρους συμπεριλαμβάνει και το βάρος του σάκου/κουτιού μεταφοράς. Κανονικά, οι σάκκοι (σακ-βουαγιάζ επί το ελληνικότερον) και τα κουτιά, πρέπει να είναι πιστοποιημένα κατά ΙΑΤΑ (το οποίο σημαίνει απλά ότι δείγμα τους έχει υποβληθεί στην ανάλογη υπο-ετπιτροπή της ΙΑΤΑ για εξέταση, ή (τις πιο πολλές φορές) τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους - τρύπες αερισμού, σκληρότητα και ανθεκτικότητα τοιχωμάτων, βραδυφλεγία υλικών κατασκευής - έχουν σταλεί στην υποεπιτροπή και αυτή με τη σειρά της έχει εκδώσει πιστοποιητικό συμμόρφωσης (ΙΑTA Aprooved)). Οπότε όταν υπολογίζεται το 8 κιλά, να λαμβάνεται υπόψην σας και το βάρος του κυτίου μεταφοράς (είτε αυτό είναι μαλακό, είτε σκληρό).