Η άγνωστη σφαγή...


DjSoukis

Banned
Banned
8 Ιουνίου 2006
1.998
744
Τον τελευταίο καιρό πληροφορούμαστε για μαζικές θανατώσεις σκύλων, για διάφορους λόγους και με διάφορες αφορμές, σε διάφορες χώρες. Πιο πρόσφατες οι περιπτώσεις της Δανίας και της Ρουμανίας. Υπάρχει όμως μια ιστορία από το παρελθόν που πολλοί λίγοι γνωρίζουν και αφορά μια χώρα που είναι γνωστή για την φιλοζωική της παιδεία και παράδοση.

Κατά την έναρξη του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ένα φυλλάδιο της κυβέρνησης οδήγησε σε μια μαζική σφαγή των Βρετανικών κατοικίδιων ζώων. Καθώς περίπου 750.000 κατοικίδια ζώα Βρετανών θανατώθηκαν σε μόλις μία εβδομάδα. Αυτή η ελάχιστα γνωστή στιγμή πανικού που αποφεύγουν οι Βρετανοί να συζητούν διερευνάται σε ένα νέο βιβλίο.

Η σφαγή ήρθε ως αποτέλεσμα μιας εκστρατείας ενημέρωσης του κοινού που προκάλεσε μια ασυνήθιστη αντίδραση των ανήσυχων Βρετανών.

Το καλοκαίρι του 1939, λίγο πριν το ξέσπασμα του πολέμου, η Εθνική Επιτροπή Προφύλαξης Εναέριων Επιθέσεων για τα Ζώα (National Air Raid Precautions Animals Committee - NARPAC) ιδρύθηκε και συνέταξε μια ανακοίνωση «Συμβουλές για τους ιδιοκτήτες των ζώων».

Το φυλλάδιο έγραφε: «Αν είναι δυνατόν, να στείλετε ή να πάρετε τα κατοικίδια ζώα σας στην επαρχία πριν παρουσιαστεί περίπτωση έκτακτης ανάγκης». Κατέληγε στο συμπέρασμα: «Αν δεν μπορείτε να τα τοποθετήσετε στη φροντίδα των γειτόνων, είναι πραγματικά στοργικότερο να τα θανατώσετε».



Οι συμβουλές που τυπώθηκαν σχεδόν σε κάθε εφημερίδα και ανακοινώθηκαν και στο BBC ήταν «Μια εθνική τραγωδία στα σκαριά», λέει η Clare Campbell, συγγραφέας του νέου βιβλίου «Bonzo's War: Animals Under Fire 1939 -1945».

Η Campbell θυμάται μια ιστορία με το θείο της «Λίγο μετά την εισβολή στην Πολωνία είχε ανακοινωθεί στο ραδιόφωνο ότι ενδέχεται να υπάρχει έλλειψη τροφίμων. Ο θείος μου ανακοίνωσε ότι το κατοικίδιο της οικογένειας, ο Paddy, θα πρέπει να θανατωθεί την επόμενη μέρα».

Μετά την κήρυξη του πολέμου, στις 3 Σεπτεμβρίου του 1939, οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων συνωστίζονταν στους κτηνιάτρους και τα φιλοζωικά σωματεία.

«Τα φιλοζωικά σωματεία, η PDSA, η RSPCA και οι κτηνίατροι ήταν όλοι αντίθετοι με τη θανάτωση των ζώων συντροφιάς και ανησυχούσαν ιδιαίτερα για τους ανθρώπους που παρατούσαν τα ζώα στο κατώφλι τους κατά την έναρξη του πολέμου», λέει η ιστορικός Hilda Kean.

Το φιλοζωικό σωματείο «Battersea Dogs and Cats Home» άνοιξε τις πόρτες του το 1860 και επέζησε δύο πολέμων… «Πολλοί άνθρωποι επικοινώνησαν μαζί μας μετά το ξέσπασμα του πολέμου για να μας ζητήσουν ευθανασία για τα κατοικίδια ζώα τους - είτε επειδή επρόκειτο να φύγουν για τον πόλεμο, είχαν βομβαρδιστεί ή δεν μπορούσαν πλέον να αντέξουν οικονομικά για να τα κρατήσουν κατά τη διάρκεια διανομής τροφής με δελτίο» λέει εκπρόσωπος του σωματείου.

«Το Battersea πραγματικά συνιστούσε κατά της λήψης αυτών των δραστικών μέτρων και ο στη συνέχεια διευθυντής μας, Edward Healey-Tutt, έγραφε σε ανθρώπους ζητώντας τους να μην είναι τόσο επιπόλαιοι και βιαστικοί».



Αλλά η Campbell αναφέρει πως κάποιος Arthur Banks, της RSPCA «ζοφερά είχε αποφανθεί ότι το πρωταρχικό καθήκον ήταν η θανάτωση των ζώων».

Κατά τις πρώτες ημέρες του πολέμου, τα νοσοκομεία και τα ιατρεία της PDSA δεν μπορούσαν να διαχειριστούν την πληθώρα των ιδιοκτητών που έφερναν τα κατοικίδια ζώα τους για ευθανασία. Η ιδρυτής της PDSA Maria Dickin αναφέρει: «Το επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό μας καλείται να εκτελέσει αυτό το δυσάρεστο καθήκον και κανείς μας δεν θα ξεχάσει ποτέ την τραγωδία εκείνων των ημερών».

Επικήδειες και «εις μνήμην» ανακοινώσεις άρχισαν να εμφανίζονται στον τύπο: «Ευχάριστες αναμνήσεις της Lola, γλυκός και πιστός φίλος, θανατώθηκε την 4η Σεπτεμβρίου του 1939, για να σωθεί από τα δεινά του πολέμου. Μια σύντομη αλλά ευτυχισμένη ζωή - 2 χρόνια και 12 εβδομάδες… Συγχώρεσε μας φίλε!» γράφει κάποιος στο περιοδικό «Tail Wagger».

Η πρώτη βομβιστική επίθεση στο Λονδίνο, τον Σεπτέμβριο του 1940 ήταν η αφορμή που ακόμα περισσότεροι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων έσπευσαν να θανατώσουν τα κατοικίδια ζώα τους.

Υπήρχαν και ψυχραιμότεροι άνθρωποι που δεν είχαν πανικοβληθεί, όπως δυστυχώς οι περισσότεροι και προσπαθούσαν να πείσουν πως το να κάνεις ευθανασία στο κατοικίδιο σου είναι μια πολύ τραγική απόφαση και δεν θα πρέπει να φτάνουμε σε αυτή αν δεν συντρέχουν πραγματικά σοβαροί λόγοι.

Αλλά το φυλλάδιο της κυβέρνησης είχε σπείρει ένα ισχυρό σπόρο.

«Στους ανθρώπους είχε ουσιαστικά ζητηθεί να σκοτώσουν τα κατοικίδια ζώα τους και το έκαναν. Σκότωσαν 750.000 από αυτά σε διάστημα μιας εβδομάδας - ήταν μια πραγματική τραγωδία, μια πλήρης καταστροφή» λέει η Christie Campbell, η οποία βοήθησε στη συγγραφή του βιβλίου.

Η ιστορικός Hilda Kean λέει ότι ήταν απλά άλλος ένας τρόπος που σήμαινε ότι ο πόλεμος είχε αρχίσει…«Ήταν ένα από τα πράγματα που οι άνθρωποι έπρεπε να κάνουν όταν ήρθε η είδηση – να φυγαδεύσουν τα παιδιά, να βάλουν τις κουρτίνες συσκότισης, να σκοτώσουν τη γάτα».

Ήταν η έλλειψη τροφίμων, όχι οι βόμβες, που έθεσαν τη μεγαλύτερη απειλή για τα κατοικίδια ζώα κατά την διάρκεια του πολέμου. Δεν υπήρχε δελτίο τροφής για γάτες και σκύλους.

Αλλά πολλοί ιδιοκτήτες μπόρεσαν να κάνουν κάτι. Η Pauline Cotton ήταν μόλις πέντε ετών εκείνη την εποχή και ζούσε στο Dagenham. Θυμάται «…στις ουρές με την οικογένεια στο Blacks Market στο Barking να αγοράσουν κρέας αλόγου για να ταΐσουν τη γάτα της οικογένειας».

Ακόμα και με μόνο τέσσερις υπαλλήλους σαν προσωπικό το Battersea, κατάφερε να ταΐσει και να φροντίσει 145.000 σκυλιά κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Πολλοί άνθρωποι, ευκατάστατοι και φιλόζωοι της εποχής, όπως η Δούκισσα του Hamilton έσπευσαν να βοηθήσουν όπως μπορούσαν. Η Δούκισσα ταξίδεψε από την Σκωτία στο Λονδίνο για να απευθύνει έκκληση μέσω του BBC για να βρεθούν σπίτια στην επαρχία ώστε να φιλοξενηθούν τα ζώα του Λονδίνου και να γλυτώσουν.



Επίσης, δημιούργησε ένα καταφύγιο για τα ζώα στο αεροδρόμιο του Ferne όπου φιλοξενήθηκαν εκατοντάδες ζώα και ζήτησε και συγνώμη από τους γύρω κατοίκους για τα γαβγίσματα και την φασαρία.

Τελικά, με δεδομένη την αφάνταστη ανθρώπινη δυστυχία που ακολούθησε στα έξι χρόνια του πολέμου, είναι ίσως κατανοητό γιατί αυτή η «έκτακτη» σφαγή των ζώων δεν είναι ευρύτερα γνωστή.

«Δεν είναι γνωστό ότι τόσο πολλά κατοικίδια ζώα σκοτώθηκαν διότι δεν είναι μια ωραία ιστορία, δεν ταιριάζει με την φήμη μας ως έθνος που λατρεύει τα ζώα. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να θυμούνται πως με το πρώτο σημάδι του πολέμου πήγαν να σκοτώσουν τον πιστό τους φίλο» λέει η συγγραφέας.



Παρατηρούμε πως ένας λαός, ακόμα και αυτός που φημίζεται για την φιλοζωία του και το δείχνει έμπρακτα, μπορεί κάτω από κάποιες συνθήκες να πράξει σκληρά και να πάρει φρικτές αποφάσεις «στο λεπτό».

* Κύρια πηγή BBC συν κάποιες δικές μου προσθήκες...
 
Last edited:


l.Kyveli

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2011
15.757
7.936
Λοιπόν, χθες είχαμε μιά συζητηση με τον άντρα μου ο οποίος είναι σουηδός ( ευτυχώς όχι μάγειρας :p ) και του έλεγα ότι στην Βόρεια Ευρώπη σκοτώνετε υγιή σκυλιά με απίστευτη ευκολία, εννοώντας τα κράτη τους και όχι οι πολίτες όπως γίνεται εδώ...
Εκείνος συμφωνεί με την πρακτική των χωρών αυτών γιατί πιστεύει ότι δεν υπάρχει πιο σκληρή μοίρα από έναν αδέσποτο σκύλο. Οπότε θεωρεί λογική τηνθανάτωση ενός ζώου όταν δεν υπάρχει οικογένεια να το υιοθετήσει.
Ακόμη και την σφαγή στο ηνωμένο βασίλειο που του περιέγραψα διαβάζοντας αυτό το ποστ του φάνηκε τραγική αλλά βρήκε κάποια λογικη...

Η δική μου άποψη τώρα είναι πιο πολύπλοκη και ανεδαφική κατά κάποιο τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο πολιτισμένος κόσμος απέδειξε περίτρανα στο πέρασμα των αιώνων ότι δεν αξίζει να έχει σκυλίσια συντροφιά. Τα εξημερώσαμε και έκτοτε τα κακοποιήσαμε με κάθε δυνατό τρόπο. Δημιουργήσαμε φυλές τις οποίες εμείς οι ίδιοι καταστρέψαμε, παραβιάσαμε την φύση του σε όλα τα επίπεδα , σκυλιά βασανίστηκαν, θανατώθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν σε σκυλομαχίες , κλείστηκαν σε διαμερίσματα χωρίς ούτε καν το ελάχιςτο, μια βόλτα, γενικά ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου αφού έγινε καλύτερος του φίλος υπέφερε και υποφέρει τα πάνδεινα.
Για τον λόγο αυτό και αν υπήρχε ένα δικαστήριο που θα έπρεπε να αποφασίσει βασισμένο στην ιστορία αν πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε οικόσιτα σκυλιά, θα αποφάσιζε ασυζητητί ότι δεν είμαστε σε θέση να τους προσφέρουμε μια αξιοπρεπή ζωή, στο σύνολο μας, οπότε θα μας αφαιρούσε το δικαίωμα να τα έχουμε.
Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις επί του θέματος και όχι μόνο όσον αφορά την συγκλονιστική ιστορία που μας αποκάλυψε ο djsoukis.
 


ntoulis

Well-Known Member
19 Ιουλίου 2013
3.217
2.435
Λαχανάκια Βρυξελλών
Λοιπόν, χθες είχαμε μιά συζητηση με τον άντρα μου ο οποίος είναι σουηδός ( ευτυχώς όχι μάγειρας :p ) και του έλεγα ότι στην Βόρεια Ευρώπη σκοτώνετε υγιή σκυλιά με απίστευτη ευκολία, εννοώντας τα κράτη τους και όχι οι πολίτες όπως γίνεται εδώ...
Εκείνος συμφωνεί με την πρακτική των χωρών αυτών γιατί πιστεύει ότι δεν υπάρχει πιο σκληρή μοίρα από έναν αδέσποτο σκύλο. Οπότε θεωρεί λογική τηνθανάτωση ενός ζώου όταν δεν υπάρχει οικογένεια να το υιοθετήσει.
Ακόμη και την σφαγή στο ηνωμένο βασίλειο που του περιέγραψα διαβάζοντας αυτό το ποστ του φάνηκε τραγική αλλά βρήκε κάποια λογικη...

Η δική μου άποψη τώρα είναι πιο πολύπλοκη και ανεδαφική κατά κάποιο τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο πολιτισμένος κόσμος απέδειξε περίτρανα στο πέρασμα των αιώνων ότι δεν αξίζει να έχει σκυλίσια συντροφιά. Τα εξημερώσαμε και έκτοτε τα κακοποιήσαμε με κάθε δυνατό τρόπο. Δημιουργήσαμε φυλές τις οποίες εμείς οι ίδιοι καταστρέψαμε, παραβιάσαμε την φύση του σε όλα τα επίπεδα , σκυλιά βασανίστηκαν, θανατώθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν σε σκυλομαχίες , κλείστηκαν σε διαμερίσματα χωρίς ούτε καν το ελάχιςτο, μια βόλτα, γενικά ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου αφού έγινε καλύτερος του φίλος υπέφερε και υποφέρει τα πάνδεινα.
Για τον λόγο αυτό και αν υπήρχε ένα δικαστήριο που θα έπρεπε να αποφασίσει βασισμένο στην ιστορία αν πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε οικόσιτα σκυλιά, θα αποφάσιζε ασυζητητί ότι δεν είμαστε σε θέση να τους προσφέρουμε μια αξιοπρεπή ζωή, στο σύνολο μας, οπότε θα μας αφαιρούσε το δικαίωμα να τα έχουμε.
Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις επί του θέματος και όχι μόνο όσον αφορά την συγκλονιστική ιστορία που μας αποκάλυψε ο djsoukis.
ετσι ειναι οπως τα λες.. απο την αρχαιοτητα και μυθολογια.. και ο αδαμ και η ευα ειδες τι επαθαν με το κατοικιδιο φιδακι τους ! <<χιουμορ>>,ο ακταιων κτλ κτλ.. ο περσεας με τον πηγασο και παει λεγοντας...

η ιδια η ιστορια που ειναι μια φαρσοκωμωδια οπως και η ζωη αυτο δειχνει.. σε περιοδο παρακμης ηθικης οικονομικης θεσμικης θρησκευτικης κτλ.. ο κοσμος ειναι φιλοζωος αλλα...δεν αγαπαει τον ανθρωπο.. μπορεις να το βρεις και στα ρωμαικα αιτια του πλουταρχου.. η παρακμη ειναι μεσα μας..ταιζεις π.χ σουπερ πρεμιουμ το σκυλακο σου,οκ.. καλα κανεις.. περναει ενας φτωχος η ενα παιδακι.. αδιαφορεις ! περναει αδε-σποτακι... το ταιζεις !

ειναι το <<θελω>>,της ζωης...οι επιλογες μας.. αυτο θελεις οκ.. αυτο..

σορι ξεφυγα λιγο.. στο θεμα μας.. και στην ελλαδα το 80 εδινε το κρατος χρηματα σε οποιον εφερνε πτωματα απο αλεπουδες,και διαφορα αλλα ! αρα αυτο που συζητας με τον αντρα σου στην κοντρα ελληνας=συναισθημα,βορειος με την καλη εννοια=ωμος-πρακτικος-ρεαλιστης.. δεν ειναι παντα ετσι.. στη μεση μπαινει παντα η πολιτικη τεχνη..ο πολεμος,η αναγκη κτλ..

ακομα πιο ωμο ειναι οτι ενω λεμε για οοολα αυτα..εξω απο τον χορο.. τρωμε κρεας ! <<εγω οχι>>
στον κλαδο μας.. πας σε γιατρο να σου πει κοψε το καπνισμα και ο ιδιος ειναι με ενα τσιγαρο στο χερι !
κατακρινω το γεγονος που σε περιοδο πολεμου..<<διαταζει>> το κρατος σε σφαγες..

γενικα αν δεν σεβαστεις οτιδηποτε εχει ψυχη..η εστω και μια πετρα.. θα πληρωσεις..

ε μην τα θελουμε και ολα δικα μας.. και την πιτα και τον σκυλο !
 


johnk

Well-Known Member
15 Ιανουαρίου 2010
10.176
5.601
ΑΘΗΝΑ
Ευχαριστούμε, DjSoukis, για την πλήρη παρουσίαση...
Στο παρελθόν είχα διαβάσει "bits and pieces", γύρω από το θέμα, αλλά ήταν αποσπασματική ενημέρωση... π.χ., για την παρολίγο εξαφάνιση ολόκληρων (κυριολεκτικά, ιστορικών και θρυλικών φυλών)...

...Η δική μου άποψη τώρα είναι πιο πολύπλοκη και ανεδαφική κατά κάποιο τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο πολιτισμένος κόσμος απέδειξε περίτρανα στο πέρασμα των αιώνων ότι δεν αξίζει να έχει σκυλίσια συντροφιά. Τα εξημερώσαμε και έκτοτε τα κακοποιήσαμε με κάθε δυνατό τρόπο. Δημιουργήσαμε φυλές τις οποίες εμείς οι ίδιοι καταστρέψαμε, παραβιάσαμε την φύση του σε όλα τα επίπεδα , σκυλιά βασανίστηκαν, θανατώθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν σε σκυλομαχίες, κλείστηκαν σε διαμερίσματα χωρίς ούτε καν το ελάχιστο, μια βόλτα, γενικά ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου αφού έγινε καλύτερος του φίλος υπέφερε και υποφέρεια πάνδεινα...
Μυρτώ,

Απ' ότι διαπιστώνω, λοιπόν, ήδη είμαστε δύο!!!:)
κι αυτό είναι "κατάκτηση"...
 




nikoscar

Guest Star
Staff member
9 Ιουνίου 2006
2.178
1.000.000.018
ATHENS
Up //

Bonzo's War: Animals Under Fire 1939 -1945

In Memoriam

Happy memories of Iola TW. 695778. Sweet, faithful
friend, given sleep September 4th, 1939, to be saved
suffering during the war. A short but happy life – 2
years 12 weeks. ‘Forgive us, little Pal, you were too
nervous to be sent away. Au revoir’ Terribly missed by
all at 6, St. Ives Road, Birkenhead. S. 66

Tail-Wagger Magazine, October 1939
 


mareco

Well-Known Member
13 Ιουλίου 2009
30.804
20.133
Δεν βρίσκω να υπάρχει συγκριτικό στοιχείο, αυτής της ιστορίας, με την σφαγή της Ρουμανίας. Ούτε καν, με της Δανίας.

Προσωπικά το έχω σκεφτεί πολλές φορές, ότι ίσως η ευθανασία, είναι πιο ευσπλαχνική λύση, από άλλες.
Και σίγουρα, δεν είμαστε άξιοι να έχουμε κατοικίδιο. Κι εγώ στην ομάδα σας παιδιά.

Αλλά αυτό που έγινε τώρα στην Ρουμανία, είναι άνευ γνωστού για μένα τουλάχιστον, προηγουμένου.
 


stamatia

Well-Known Member
6 Ιουνίου 2009
5.371
2.994
Καφρίλες συμβαίνουν παντού και πάντα ανεξαρτήτου χρόνου, τόπου και συνθηκών.
Επίσης έχω καταλήξει ότι δεν είμαι και υπέρ του να μαζεύονται ζώα σε φιλοζωικές. Το ιδανικότερο για μένα θα ήταν να μπορούν να παραμένουν τα δέσποτα στειρωμένα στις περιοχές τους αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι να τα φροντίζουν και στο φαγητό τους και σε θέματα υγείας τους (και όχι να πετάνε φόλες να καθαρίσει η περιοχή και χωρίς να γίνονται τσαμπουκάδες με άλλα σκυλιά ...ουτοπία ξέρω).
Απλά δεν μου αρέσουν και πολύ οι συνθήκες των καταφυγίων παρόλο που προσφέρουν σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια από τον δρόμο.
 


mareco

Well-Known Member
13 Ιουλίου 2009
30.804
20.133
Εγώ τουλάχιστον, δεν διαφωνώ stamatia, στα περί καταφυγείων. Θεάρεστο το έργο τους, δεν λέω, αλλά και για μένα, αυτή η ισόβεια πολλές φορές ιδρυματοποίησή τους, μου είναι μαχαιριά στην καρδιά. Δεν είναι ζωή αυτή. Καλύτερα στειρωμένα και στους δρόμους με όλα τα ρίσκα αλλά ίσως και με καλύτερη τύχη. Ποτέ δεν ξέρεις...
 


mariakala

Well-Known Member
26 Απριλίου 2011
2.122
1.393
Καφρίλες συμβαίνουν παντού και πάντα ανεξαρτήτου χρόνου, τόπου και συνθηκών.
Επίσης έχω καταλήξει ότι δεν είμαι και υπέρ του να μαζεύονται ζώα σε φιλοζωικές. Το ιδανικότερο για μένα θα ήταν να μπορούν να παραμένουν τα δέσποτα στειρωμένα στις περιοχές τους αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι να τα φροντίζουν και στο φαγητό τους και σε θέματα υγείας τους (και όχι να πετάνε φόλες να καθαρίσει η περιοχή και χωρίς να γίνονται τσαμπουκάδες με άλλα σκυλιά ...ουτοπία ξέρω).
Απλά δεν μου αρέσουν και πολύ οι συνθήκες των καταφυγίων παρόλο που προσφέρουν σαφώς μεγαλύτερη ασφάλεια από τον δρόμο.
την ίδια κουβέντα είχαμε πρόσφατα με την kritikopoula...συμφωνώ και επαυξάνω με όλα όσα λες!

όσο για το battersea δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα απο τότε... μου έλεγε μια φίλη αγγλίδα ότι υπάρχει ένα shelter για σταφακια στο οποιο μετά από μια εβδομάδα παραμονής τα ζώα θανατώνονται
 
Last edited:


l.Kyveli

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2011
15.757
7.936
Εγώ τουλάχιστον, δεν διαφωνώ stamatia, στα περί καταφυγείων. Θεάρεστο το έργο τους, δεν λέω, αλλά και για μένα, αυτή η ισόβεια πολλές φορές ιδρυματοποίησή τους, μου είναι μαχαιριά στην καρδιά. Δεν είναι ζωή αυτή. Καλύτερα στειρωμένα και στους δρόμους με όλα τα ρίσκα αλλά ίσως και με καλύτερη τύχη. Ποτέ δεν ξέρεις...
Kι εγώ συμφωνώ απόλυτα. Ο εγκλεισμός και η ιδρυματοποίηση είναι τραγικά για έναν σκύλο. Και ειδικά όταν μιλάμε για ισόβιες καταστάσεις δεν είναι λύση, τέλος. Το παίρνουμε δηλαδή για να το σώσουμε από μια επισφαλή ζωή ως αδέσποτο και το φυλακίζουμε διά βίου. Μήπως η ευθανασία είναι καλύτερη;
Για τα αδέσποτα τώρα, βλέποντας τα αδέσποτα της γειτονιάς μου που είναι στειρωμένα, ταισμένα, φιλικά, κοινωνικοποιημένα, και χαρωπά σκυλάκια, ακόμη και θεραπείες έχουν όταν νοσούν, συμφωνώ και επαυξάνω ότι ζουν μεν στους δρόμους αλλά σε καλές συνθήκες.
Είναι όμως και κάτι άλλα αδέσποτα στην επαρχία, κοκκαλιασμένα και άρρωστα και κακοποιημένα. Για αυτά τι να πεις;
Προς γκρεμός και πίσω ρέμα.
 


Lovey the Lab

Well-Known Member
21 Απριλίου 2011
2.175
200
Λοιπόν, χθες είχαμε μιά συζητηση με τον άντρα μου ο οποίος είναι σουηδός ( ευτυχώς όχι μάγειρας :p ) και του έλεγα ότι στην Βόρεια Ευρώπη σκοτώνετε υγιή σκυλιά με απίστευτη ευκολία, εννοώντας τα κράτη τους και όχι οι πολίτες όπως γίνεται εδώ...
Εκείνος συμφωνεί με την πρακτική των χωρών αυτών γιατί πιστεύει ότι δεν υπάρχει πιο σκληρή μοίρα από έναν αδέσποτο σκύλο. Οπότε θεωρεί λογική τηνθανάτωση ενός ζώου όταν δεν υπάρχει οικογένεια να το υιοθετήσει.
Ακόμη και την σφαγή στο ηνωμένο βασίλειο που του περιέγραψα διαβάζοντας αυτό το ποστ του φάνηκε τραγική αλλά βρήκε κάποια λογικη...

Η δική μου άποψη τώρα είναι πιο πολύπλοκη και ανεδαφική κατά κάποιο τρόπο. Εγώ πιστεύω ότι ο πολιτισμένος κόσμος απέδειξε περίτρανα στο πέρασμα των αιώνων ότι δεν αξίζει να έχει σκυλίσια συντροφιά. Τα εξημερώσαμε και έκτοτε τα κακοποιήσαμε με κάθε δυνατό τρόπο. Δημιουργήσαμε φυλές τις οποίες εμείς οι ίδιοι καταστρέψαμε, παραβιάσαμε την φύση του σε όλα τα επίπεδα , σκυλιά βασανίστηκαν, θανατώθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν σε σκυλομαχίες , κλείστηκαν σε διαμερίσματα χωρίς ούτε καν το ελάχιςτο, μια βόλτα, γενικά ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου αφού έγινε καλύτερος του φίλος υπέφερε και υποφέρει τα πάνδεινα.
Για τον λόγο αυτό και αν υπήρχε ένα δικαστήριο που θα έπρεπε να αποφασίσει βασισμένο στην ιστορία αν πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε οικόσιτα σκυλιά, θα αποφάσιζε ασυζητητί ότι δεν είμαστε σε θέση να τους προσφέρουμε μια αξιοπρεπή ζωή, στο σύνολο μας, οπότε θα μας αφαιρούσε το δικαίωμα να τα έχουμε.
Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις επί του θέματος και όχι μόνο όσον αφορά την συγκλονιστική ιστορία που μας αποκάλυψε ο djsoukis.
Λογική υπάρχει σε οτιδηποτε Μυρτώ μου, ακομα και στο πιο παράλογο. Αυτη ειναι και η παγιδα της ..λογικης. Το συναισθημα ομως ειναι παντα ο τελικός -δικαιος- κριτης. Και το ενστικτο. Με καθε σεβασμό προς τον αγαπημενο σου, πες του ειναι λαθος. Δεν λέω αδικος, απονος, κρυο σουηδικο αιμα. Λέω λάθος.

Kαι ας ειμαι εγω που μολις εγραψα σε ενα αλλο θεμα οτι αν αναγκαζομουν να σκοτωσω εναν αλλο σκυλο για να σωθει ο δικος μου απο τα δοντια του, θα το εκανα. Ειναι τελειως διαφορετικο αυτο.
Και θα το συνηδητοποιησει κι εκεινος αν ισως -υποθετικα- κληθει να θανατωσει εκεινος καμια 10αρια αδεσποτα. Να δεις που στο τελος, δε θα το κανει. Ελπιζω δηλαδη...



(Αυτες ακριβως τις αποψεις ειναι που δεν προκειται ποτε να ζηλεψω απο τους βορειοευρωπαιους...)
 
Last edited:




Lovey the Lab

Well-Known Member
21 Απριλίου 2011
2.175
200
Απο το να ειναι μονιμα σε κλουβι μεχρι το να θανατωθει υπάρχουν ενδιαμεσα 1.000.000 στάδια τα οποια θα πρεπει και να προσπαθησουμε πραγματικα να τα εξαντλησουμε και οχι να πηγαινουμε κατευθειαν στην πιο ευκολη (και απανθρωπη) λυση.
 


Estranged

Well-Known Member
10 Ιουλίου 2012
5.752
7.281
Με ενοχλεί ασύλληπτα το να το παίζουμε θεοί με τις ζωές άλλων.

Αυτό:

Για τα αδέσποτα τώρα, βλέποντας τα αδέσποτα της γειτονιάς μου που είναι στειρωμένα, ταισμένα, φιλικά, κοινωνικοποιημένα, και χαρωπά σκυλάκια, ακόμη και θεραπείες έχουν όταν νοσούν, συμφωνώ και επαυξάνω ότι ζουν μεν στους δρόμους αλλά σε καλές συνθήκες.
Είναι όμως και κάτι άλλα αδέσποτα στην επαρχία, κοκκαλιασμένα και άρρωστα και κακοποιημένα. Για αυτά τι να πεις;
Προς γκρεμός και πίσω ρέμα.
Είναι μεγάλη αλήθεια.

Παρόλα αυτά, αυτό το φοβερό και τρισμέγιστο ένλογο ον, ο άνθρωπος, έχει καταφέρει να εξαπλωθεί σαν ιός πάνω στον έρμο πλανήτη που τον φιλοξενεί και να καταστρέψει το περιβάλλον εξημερωμένων και άγριων ζώων για να φτιάξει ένα οικοσύστημα που νομίζει ότι τον βολεύει να ζει. Και λέω νομίζει γιατί όποιος νομίζει ότι η ανυπολόγιστη βλάβη που συντελεί σε έμβια όντα και λοιπό φυσικό περιβάλλον με τον τρόπο ζωής του δεν τον αφορά είναι γελασμένος. Τόσο γελασμένος που δεν αντιλαμβάνεται ότι η αυξανόμενη ένταση των φυσικών καταστροφών που τον πλήττουν είναι απόρροια της καταστροφής αυτής.

Πέρα από τα οικολογικά, το "εξιδανικευμένο" δεν είναι να δεχόμαστε το μη χείρον βέλτιστον (είναι και το μη χείρον άραγε?) αλλά να προσπαθούμε όσοι έχουμε το iq και το eq (κυρίως) να μεταδώσουμε το λογικό και συμφέρον για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη: έτσι όπως έφτιαξες τον κόσμο αυτό (άνθρωπε) όχι μόνο είναι χρέος σου να βοηθήσεις το περιβάλλον σου να ενταχθεί σε αυτόν, αλλά και απόλυτη ανάγκη για σένα τον ίδιο. Αλλιώς δε γίνεται. Θα σε ξεράσει κι εσένα το σαθρό σου οικοσύστημα.

Στην περίπτωση των οικόσιτων ζώων λοιπόν το ιδανικό είναι η προσπάθεια να ενταχθούν στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Όχι η εύκολη λύση, θανάτωσής τους για να εκλείψει το πρόβλημα. Και όχι, δεν είναι το πιο φιλεύσπλαχνο η θανάτωση ούτε καν στην περίπτωση που παρέθεσε ο djsoukis. Και τα παιδιά του εν λόγω πληθυσμού, όπως και όλων των άλλων εμπλεκομένων σε αυτόν τον πόλεμο, βασανίστηκαν από πείνες και αρρώστιες, τραυματίστηκαν και πέθαναν, ζούσαν κατά τη διάρκεια του πολέμου μια ζωή που κρεμόταν από μια κλωστή μέσα σε καθεστώς τρόμου. Γιατί δεν ήταν το πιο φιλεύσπλαχνο να θανατώσουν κι αυτά? Η ανάληψη ευθυνών, θα ξαναπώ, δεν περιορίζεται στις ευθύνες σχετικά με το δικό μας είδος.

Το χρέος του ανθρώπου λοιπόν είναι αυτό ακριβώς που λέει ο lovey:
Απο το να ειναι μονιμα σε κλουβι μεχρι το να θανατωθει υπάρχουν ενδιαμεσα 1.000.000 στάδια τα οποια θα πρεπει και να προσπαθησουμε πραγματικα να τα εξαντλησουμε και οχι να πηγαινουμε κατευθειαν στην πιο ευκολη (και απανθρωπη) λυση.
 


Nizinny

Well-Known Member
3 Φεβρουαρίου 2011
3.208
927
Καναδάς
Σε ολες τις χωρες που εχω επισκεφθει και δεν κυκλοφορει ουτε αδεσποτη γατα ( και μου φαινεται σχεδον παρανοικο που καταφεραν κι επιασαν ολες τις γατες) και τα περιστερια κοιμουνται ξαπλωμενα στο γκαζον στα παρκα της Αγγλιας δυστυχως υπαρχει μαυριλα στο πως καταφεραν να φτασουν εκει. Σιγουρα δεν εγινε απλα κι ομορφα με στειρωσεις αδεσποτων κι επανενταξη τους.
Και για εμενα ειναι αδιανοητο θα θεωρεις εναν τοπο, ακομη και πολη που εχει χτιστει εξολοκληρου απο τον ανθρωπο, αποκλειστικη διοκτησια των ανθρωπων και να μην σεβεσαι τις ζωων αυτων, που οι ιδιοι οι ανθρωποι πεταξαν στο δρομο μη δινοντας τους εστω μια ευκαιρια να τα καταφερουν μονοι τους ή να τα θελησουν καποιοι αλλοι.
 


Lovey the Lab

Well-Known Member
21 Απριλίου 2011
2.175
200
Να ξεφυγουμε λιγο απο το θεμα;

Επιτρέψτε μου να παραθεσω μια εντελώς προσωπικη αποψη σχετικα με τον τροπο ζωης των ευνομούμενων, high fidelity και super organized βορειο ευρωπαϊκών κοινωνιών που τοσο πολυ απαιτείται να τους μοιάσουμε εμεις οι πιο νοτιοι…

Κοιταξτε λιγο πως ζουν. Ποσο ελεγχομενα ειναι ολα. Αγαπουν τοσο πολυ τον ελεγχο που εχουν αρχιζει και γινονται αλαζόνες. Αφου εχουν κανει τους εαυτους τους πειθηνια ρομποτ, εχουν αρχισει πλεον, να επικυριαχουν επανω σε αλλους. Ανθρωπους & ζώα.

Εφαρμοζουν πολιτικές που νομιζουν σωστες επειδη λειτουργουν σ' αυτους και επειδη δεν εχουν το χρονο και τη θεληση να οργανωσουν κατι καλυτερο. Οξυμωρο για τοσο οργανωμενες κοινωνιες…

Οι αποφασεις τους -σε ολα τα θεματα- ειναι ακραιες. Ασπρο ή μαυρο. Οτι δεν ειναι οικοσιτο, να θανατώνεται. Οποιος δεν ειναι Βορειοευρωπαιος, ειναι παρίας. Πρεπει ολοι να γινουν σαν εμας (!) και μαλιστα με τον δικο μας τροπο (!!). Γκρι δεν υπάρχει.

Ο τρόπος σκέψης τους ειναι ακρως φασιστικος.

Νομιζουν πως κατεχουν την απολυτη γνωση. Στην πραγματικοτητα ειναι αλαζόνες.

Και οχι μονο ειναι αλαζονες, αλλα ειναι και τεμπεληδες. Διοτι το να θανατώσεις ολα τα αδεσποτα, ειναι η ευκολη, ξεκουραστη λυση. Σκεφτείτε το. Ειναι το πιο ευκολο. Κανεις δε θα νοιαστει γι' αυτα. Με ενα-δυο λογικα επιχειρηματα μπορουμε να πεισουμε τους παντες. Αλλωστε δε θα ναι και δυσκολο. Σε κανενα δεν αρεσει να βλέπει αδεσποτες αγελες να περιφερονται στο δρομο. Ασε που μπορει να πεταχτει κανενα στο δρομο και να μας καταστρεψει τη κουρσα.

Το να πεισεις τη μαζα ακομα και για το πιο παραλογο, με λογικά επιχειρηματα, στην αρχαιοτητα αποτελουσε τεχνη. Μην παρασυρεστε. Ακουστε το ενστικτο, την συνειδηση και την καρδια σας. Στο τελος και τα πράγματα θα ειναι καλυτερα απο οτι τα φανταζοσασταν και η συνειδηση σας καθαρη.
 


nikoscar

Guest Star
Staff member
9 Ιουνίου 2006
2.178
1.000.000.018
ATHENS
Εντάξει, φυσιολογικά ίσως αρχίσαμε να μιλάμε για τα αδέσποτα αν και το θέμα είναι η αντίδραση του λαού...φιλόζωου λαού...σε μια κρατική παρότρυνση, μια κρατική ηλιθιότητα (όπως σε Ρουμανία, Δανία, κλπ).

Σιγά σιγά φτάσαμε να μιλάμε για άκαρδους και φασίστες Βορειοευρωπαίους και συναισθηματικούς Έλληνες που βάζουν μπροστά την καρδιά και όχι την λογική.
Θα βγούμε περισσότερο φιλόζωοι από τους Βρετανούς και σιγά μη μας κουνηθούν οι Σκανδιναβοί...Παίζει και η δημοσκόπηση όπου 3 στους 10 πιστεύουν πως μας ψεκάζουν...Θα γίνουμε 4 μου φαίνεται.

Τελικά όμως ήταν καλύτερη η τύχη των ζώων στο Λονδίνο ή το Λένινγκραντ;

Πόσο μπορεί να επηρεάσει ένα κράτος, τα επίσημα χείλη τις αντιδράσεις ενός ευαισθητοποιημένου λαού και πόσο ενός λιγότερο ευαισθητοποιημένου;

Το βασικό πρόβλημα ήταν η έλλειψη φαγητού λογικά...αλλά και οι βόμβες της Luftwaffe λεγόταν πως θα ισοπεδώσουν την πόλη ολόκληρη.

750.000 ζώα σε μια βδομάδα...άραγε οι ανθρώπινες απώλειες πόσες να ήταν;




Τουλάχιστον κάποιοι προσπάθησαν να βρουν μια λύση..:-k


 


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
Όσο αφορά στο αν δικαιούμαστε να έχουμε κατοικίδια ή όχι...(που για μένα είναι αστείο...δεν περνάει κανένα ζώο στην φύση καλύτερα απ τον σκύλο) και στο τι μοίρα θα είχαν αν δεν ήταν κατοικίδια..
Καθώς επίσης για τα ρομποτάκια τους βόρειους:

Γάτες και σκύλοι
Τον πρώτο χειµώνα της Κατοχής εξαφανίστηκαν από την Αθήνα γάτες και σκύλοι για ευνόητους λόγους. Η Αστυνοµία συνέλαβε κάποιον που προσπαθούσε να πουλήσει σκύλο ράτσας «λουλού» ως αρνάκι γάλακτος. Αλλος συνελήφθη να πουλάει κοκκινιστές γάτες στην κατσαρόλα, ενώ µια γάτα ήταν γδαρµένη και την πωλούσε για κουνέλι. Σε µια συνοικία της Αθήνας, τον Ασύρµατο, µια γυναίκα έσφαζε σκυλιά, τα µαγείρευε και τα πουλούσε ως φαγητό. Οταν πιάστηκε, είχε µαγειρέψει έναν σκύλο µε κολοκυθάκια. Το σκληρό κρέας είχε βάλει σε υποψίες έναν πελάτη που µασούσε το κρέας και δεν µπορούσε να το καταπιεί.

Σύμφωνα με την Ελένη Νικολαΐδου το Μάρτιο του 1942 συνελήφθη κάποιος που είχε µαζί του τρεις γαϊδουροκεφαλές και τις πήγαινε σε εστιατόριο. Ο εν λόγω πολίτης έσφαζε συστηµατικά γαϊδούρια και τα καλύτερα κοµµάτια των ζώων τα πωλούσε σε πολυκατοικίες του Κολωνακίου ως… µοσχαρίσια φιλέτα. Τα λιγότερο καλά τα πήγαινε σε άλλες συνοικίες. Στην Καισαριανή διέθεταν κατά σύστηµα το κοινό αλογίσιο κρέας, το οποίο γινόταν ανάρπαστο. Ο Τύπος, µάλιστα, δεν δίστασε να επιδοκιµάσει την πρακτική: «Σ’ όλον τον κόσµον τρώγεται τοάλογον. Και εφ’ όσον έχει επιστηµονικώς διαπιστωθεί ότι είναι κατάλληλον προς βρώσιν είναι ακατανόητον, µε τας σηµερινάς µάλιστα δυσχερείας, να το κρατάµε µακριά από τις κουζίνες µας». www.edugate.gr

 


chrispapas

Well-Known Member
20 Ιουνίου 2011
1.359
25
Μην συγκρίνουμε το Β'Παγκόσμιο με τη Ρούμανία είναι σαν να συγκρίνουμε την πο..α με την βούρτσα.
 


Στατιστικά Forum

Θέματα
33.254
Μηνύματα
898.147
Μέλη
20.033
Νεότερο μέλος
Stepsn