@ΑΡΓΟΣ & ΕΓΩ
Νομίζω ότι είναι μεγάλη παγίδα ότι η εκπαίδευση φτιάχνει τα πάντα. Αντίστοιχη του "με την αγάπη διορθώνονται όλα". Για αρκετό καιρό πίστευα πως για ό,τι στραβό΄κάνει ο σκύλος μου φταίω εγώ που δεν έχω βρει το σωστό τρόπο να του το μάθω. Μου πήρε καιρό να καταφέρω να διαχωρίσω που σταματάει η εκπαίδευση, που αρχίζει ο χαρακτήρας του σκύλου μου, που υπεισέρχεται και η δική μου τεμπελιά...
Πλέον τείνω να πιστεύω ότι η φύση καθορίζει τα περιθώρια της εκπαίδευσης και όχι το αντίθετο. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι τα φορτώνουμε όλα στο χαρακτήρα του σκύλου και σηκώνουμε τα χέρια τις πρώτες 10 φορές που πέσαμε σε τοίχο, αλλά κάποια στιγμή με καθαρό μυαλό καλό είναι να αναγνωρίσουμε και μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε. Και μέσα σε όλα κάπου πρέπει να θυμόμαστε ότι παρά τα χίλια αγαθά που του παρέχει η εξημέρωση, του έχει στερήσει το πιο βασικό ίσως, τη χαρά του να είναι απλα΄... σκύλος! Που ίσως σημαίνει πως όταν βγούμε επιτέλους από το σπίτι δε θέλουν να είναι κολλημένοι πάνω μου, αλλά να τρέξουν να μυρίσουν όποιον άλλο σκύλο δουν, να χοροπηδάνε σα να ήταν κλεισμένοι σε κλουβί, και ένας να ψάχνει για φαγητό λες κι έχει να φάει τουλάχιστον εβδομάδα.
Δε θα αφήνω να κάνουν ότι τους κατέβει για να μην τους μείνουν ψυχολογικά. Θα προσπαθήσω όμως να επιλέξω ποια πέντε πράγματα είναι για μένα τα πλέον σοβαρά και γι' αυτά αξίζει να τσακωθούμε, και να πάρω απόφαση ποια είναι τα άλλα πέντε που η εκπαίδευση σηκώνει τα χέρια ψηλά και θα χρειαστούν άλλοι τρόποι για να αποφύγουμε τα δράματα
