Ο Δόκτορας L. David Mech είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε την ορολογία «Alpha Rolls», για τους λύκους. Το 1970 έγραψε ένα βιβλίο στο οποίο περιέγραφε τον ρόλο του αρχηγού της αγέλης των λύκων και θεμελίωσε την θεωρία της κυριαρχικότητας των λύκων, η οποία επικράτησε σε όλο τον κόσμο. Στο βιβλίο αυτό, ο άλφα λύκος θεωρείται ότι κερδίζει βίαια (μέσω πάλης) την αρχηγία της αγέλης και στην συνέχεια, όλα τα μέλη της αγέλης τον ανταγωνίζονται διαρκώς για την αρχηγία, Έτσι ο λύκος χαρακτηρίστηκε τότε ως κυριαρχικό ζώο. Η θεωρία αυτή πίστεψαν ότι ισχύει και για τους σκύλους, επειδή είναι συγγενικό είδος με τον λύκο και δεν υπήρχαν τότε άλλες μελέτες για τον σκύλο. Έτσι, η εκπαίδευση των σκύλων, την εποχή εκείνη, διαμόρφωσε μεθόδους εκπαίδευσης, με βάση την θεωρία αυτή. Διάλεξε δηλαδή μεθόδους, με τις οποίες ο άνθρωπος θα κέρδιζε μέσω πάλης την αρχηγία της αγέλης, που σχηματίζει με τον σκύλο του και θα την διατηρούσε παρά την κυριαρχικότητα του σκύλου του, επιδεικνύοντας την ισχύ του κάθε μέρα.
Ο David Mech είναι ερευνητής της άγριας ζωής και κυρίως της ζωής των λύκων. Παρατηρεί και μελετά πάνω από σαράντα πέντε χρόνια τους λύκους. Σήμερα, λέει ότι έκανε λάθος στην ερμηνεία που είχε δώσει τότε, σε συμπεριφορές που παρατήρησε σε Λύκους και εξηγεί τι ακριβώς εννοεί. Συγκεκριμένα λέει:
"Οι συμπεριφορές που ερμήνευσα τότε ως κυριαρχικές, ύστερα από τριάντα πέντε χρόνια μελέτης, αποδείχτηκε ότι έχουν άλλη ερμηνεία. Η αγέλη στην ουσία είναι μια οικογένεια που τα μέλη της έχουν διαφορετικούς ρόλους, για πρακτικούς λόγους. Όπως μια μητέρα και ένας πατέρας θα φροντίσουν τα παιδιά τους, έτσι και στους λύκους το ζευγάρι που γεννά μικρά, στην συνέχεια τα προστατεύει και τα μεγαλώνει, δημιουργώντας μια αγέλη. Δεν υπάρχει μεταξύ τους πάλη για τους ρόλους και φυσικά δεν αναδεικνύεται κάποιος λύκος αρχηγός της αγέλης, μέσω πάλης. Η αγέλη είναι μια οικογένεια και λειτουργεί όπως οι οικογένειες. Στη φύση, οι αγέλες των λύκων είναι πραγματικές οικογένειες λύκων: Πατέρας - Μητέρα - Παιδιά - Εγγόνια ".
Ένα παράδειγμα της λάθος ερμηνείας που δόθηκε τότε για την συμπεριφορά του αρχηγού και την κυριαρχία είναι, η κλασική στάση υποταγής, όπου ξαπλώνουν ανάσκελα οι λύκοι απέναντι στον υποτιθέμενο αρχηγό. Παρατηρήθηκε λοιπόν, ότι αυτή η στάση "υποταγής" των λύκων δεν υποκινείται με την βία από τον «αρχηγό» , αλλά προσφέρεται εθελοντικά από τα ζώα, ως τρόπος επικοινωνίας με τα άλλα ζώα. Επίσης, ο ίδιος ο «αρχηγός» υιοθετεί πολλές φορές αυτή την στάση πχ με τα μικρά του ή την σύντροφο του, πράγμα που υποδηλώνει ότι είναι απλά ένας τρόπος επικοινωνίας και τίποτε παραπάνω. Μπορεί να δηλώνει την διάθεση για παιχνίδι, ή με την στάση αυτή το ζώο να θέλει να δείξει ότι δεν έχει όρεξη για καυγά ή ότι δεν αποτελεί κίνδυνο κτλ.
Σε αιχμαλωσία, τα πράγματα ίσως είναι λίγο διαφορετικά, λόγω περιορισμένων πόρων και χώρου, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κυριαρχική συμπεριφορά, όταν συμβαίνει κάποια φασαρία μεταξύ των αιχμάλωτων λύκων, που δεν εχουν καμια συγγένεια μεταξύ τους. Θα ήταν προτιμότερο να μιλήσουμε για τακτικές επίβιωσης σε περίοδο κρίσης. Η αιχμαλωσία των ζώων μπορεί να παρομοιαστεί με τον εγκλεισμό των ανθρώπων και όπως οι άνθρωποι στην φυλακή συμπεριφέρονται διαφορετικά από ότι όταν είναι ελεύθεροι, έτσι και οι λύκοι στην αιχμαλωσία υιοθετούν διαφορετικές συμπεριφορές σε σχέση με τις συμπεριφορές που υιοθετούν στην φύση. Επίσης, στην φύση δεν σχηματίζουν αγέλες, λύκοι που δεν έχουν καμία συγγένεια μεταξύ τους.
Τέλος, τα σκυλιά δεν είναι λύκοι και φυσικά δεν είναι σε αιχμαλωσία!
Ας σταματήσουμε λοιπόν την επίδειξη ισχύος στα σκυλιά μας, για να κερδίσουμε τον "άλφα ρόλο" στην αγέλη και ας αφήσουμε την θεωρία της κυριαρχικότητας των λύκων στο παρελθόν, όπως ακριβώς έκανε και ο επιστήμονας που την θεμελίωσε το 1970.
Το άρθρο το έκανα copy paste από αυτό το σάιτ
http://www.positivelife.gr/Page/168/Article/161/
Ο David Mech είναι ερευνητής της άγριας ζωής και κυρίως της ζωής των λύκων. Παρατηρεί και μελετά πάνω από σαράντα πέντε χρόνια τους λύκους. Σήμερα, λέει ότι έκανε λάθος στην ερμηνεία που είχε δώσει τότε, σε συμπεριφορές που παρατήρησε σε Λύκους και εξηγεί τι ακριβώς εννοεί. Συγκεκριμένα λέει:
"Οι συμπεριφορές που ερμήνευσα τότε ως κυριαρχικές, ύστερα από τριάντα πέντε χρόνια μελέτης, αποδείχτηκε ότι έχουν άλλη ερμηνεία. Η αγέλη στην ουσία είναι μια οικογένεια που τα μέλη της έχουν διαφορετικούς ρόλους, για πρακτικούς λόγους. Όπως μια μητέρα και ένας πατέρας θα φροντίσουν τα παιδιά τους, έτσι και στους λύκους το ζευγάρι που γεννά μικρά, στην συνέχεια τα προστατεύει και τα μεγαλώνει, δημιουργώντας μια αγέλη. Δεν υπάρχει μεταξύ τους πάλη για τους ρόλους και φυσικά δεν αναδεικνύεται κάποιος λύκος αρχηγός της αγέλης, μέσω πάλης. Η αγέλη είναι μια οικογένεια και λειτουργεί όπως οι οικογένειες. Στη φύση, οι αγέλες των λύκων είναι πραγματικές οικογένειες λύκων: Πατέρας - Μητέρα - Παιδιά - Εγγόνια ".
Ένα παράδειγμα της λάθος ερμηνείας που δόθηκε τότε για την συμπεριφορά του αρχηγού και την κυριαρχία είναι, η κλασική στάση υποταγής, όπου ξαπλώνουν ανάσκελα οι λύκοι απέναντι στον υποτιθέμενο αρχηγό. Παρατηρήθηκε λοιπόν, ότι αυτή η στάση "υποταγής" των λύκων δεν υποκινείται με την βία από τον «αρχηγό» , αλλά προσφέρεται εθελοντικά από τα ζώα, ως τρόπος επικοινωνίας με τα άλλα ζώα. Επίσης, ο ίδιος ο «αρχηγός» υιοθετεί πολλές φορές αυτή την στάση πχ με τα μικρά του ή την σύντροφο του, πράγμα που υποδηλώνει ότι είναι απλά ένας τρόπος επικοινωνίας και τίποτε παραπάνω. Μπορεί να δηλώνει την διάθεση για παιχνίδι, ή με την στάση αυτή το ζώο να θέλει να δείξει ότι δεν έχει όρεξη για καυγά ή ότι δεν αποτελεί κίνδυνο κτλ.
Σε αιχμαλωσία, τα πράγματα ίσως είναι λίγο διαφορετικά, λόγω περιορισμένων πόρων και χώρου, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κυριαρχική συμπεριφορά, όταν συμβαίνει κάποια φασαρία μεταξύ των αιχμάλωτων λύκων, που δεν εχουν καμια συγγένεια μεταξύ τους. Θα ήταν προτιμότερο να μιλήσουμε για τακτικές επίβιωσης σε περίοδο κρίσης. Η αιχμαλωσία των ζώων μπορεί να παρομοιαστεί με τον εγκλεισμό των ανθρώπων και όπως οι άνθρωποι στην φυλακή συμπεριφέρονται διαφορετικά από ότι όταν είναι ελεύθεροι, έτσι και οι λύκοι στην αιχμαλωσία υιοθετούν διαφορετικές συμπεριφορές σε σχέση με τις συμπεριφορές που υιοθετούν στην φύση. Επίσης, στην φύση δεν σχηματίζουν αγέλες, λύκοι που δεν έχουν καμία συγγένεια μεταξύ τους.
Τέλος, τα σκυλιά δεν είναι λύκοι και φυσικά δεν είναι σε αιχμαλωσία!
Ας σταματήσουμε λοιπόν την επίδειξη ισχύος στα σκυλιά μας, για να κερδίσουμε τον "άλφα ρόλο" στην αγέλη και ας αφήσουμε την θεωρία της κυριαρχικότητας των λύκων στο παρελθόν, όπως ακριβώς έκανε και ο επιστήμονας που την θεμελίωσε το 1970.
Το άρθρο το έκανα copy paste από αυτό το σάιτ
http://www.positivelife.gr/Page/168/Article/161/