Οπως το βλεπει ο καθενας.. Για μενα η παιδεια δεν περιοριζεται σε τοιχους που βαφτιζουμε σχολεια κλπ..
εννοιες οπως αρετη,αγαθο,ευδαιμονια αν δεν μεριμνησει η πολιτεια ( η σωστη παντα) ποιος θα μεριμνησει ? ο γονεας μπορει να μην υπαρχει,να μην εχει χρηματα για παιδαγωγο στο σπιτι..επισης πρεπει να εχει και μια συνεχεια η παιδεια-γνωση-μορφωση.. με τους <<ειδικους>> φυσικα...αλλα ας αφεθουμε λιγο στο λογο του Αριστοτελη να μας το ξεκαθαρισει καλυτερα...
Με κριτηριο τις μορφες με τις οποιες ζουν τη ζωη τους οι ανθρωποι, ο πολυς κοσμος, οι πιο χοντροκομμενοι δηλαδη ανθρωποι,φαινεται οτι θεωρουν αγαθο και αυδαιμονια(πραγμα,φυσικα,απολυτως,αναμενομενο) την ηδονη αυτος ειναι ο λογος που οι ανθρωποι αυτοι προτιμουν τη ζωη των απολαυσεων.
Τρεις ειναι,πραγματι οι κυριοτεροι τροποι ζωης:ενας αυτος που ειπαμε μολις τωρα,ενας αλλος οταν η ζωη ειναι στην υπηρεσια της πολης,και ενας τριτος οταν η ζωη ειναι αφιερωμενη στη σπουδη και στη μελετη.(επιστημη δηλαδη πρακτικη-ποιητικη-θεωριτικη-μαθηματικη-φυσικη-θεολογικη)
ο πολυς λοιπον κοσμος εχει ολωσδιολου τα χαρακτηριστικα των σκλαβων,καθως δινει την προτιμηση του σε εναν τροπο ζωης που προσιδιαζει στα ζωα : αν μιλουμε γι' αυτους,ειναι γιατι πολλοι απο τους ανθρωπους της εξουσιας παρουσιαζουν τις ιδιες προτιμησεις με τον Σαρδαναπαλλο.
απο τα ηθικα νικομαχεια Α εκδ.ζητρος μεταφραση Λυπουρλης που εχει μεταφρασει και τα Ιπποκρατικα κειμενα,και γενικα ισως ο καλυτερος στον αρχαιο ελληνικο επιστημονικο λογο.
καλο-κακο-αρετη-ηθικη..τα ωραια και καλα της ζωης τα κερδιζουν αυτοι που ενεργουν σωστα λει μετα..
η οικογενεια η κατι αλλο εκτος πολιτειας μπορει να ειναι χουλιγκαν-αναρχικοι-ψυχικα αρρωστοι-αλκοολικοι κτλ κτλ απο εκει θα παρει οπως λει και η ghelly κουλτουρα..την οποια φυσικα με σωστη παιδεια θα μπορει να κρινει αν ειναι σωστη η σαβουρα π.χ να βλεπει η μητερα του ολη μερα πρωιναδικα και κουτσομπολιο.. αλλιως θα νομιζει οτι ειναι το σωστο ! ..αντι να πιασει κανενα βιβλιο να την εχει προτυπο...