Καλησπέρα σε όλους, είμαι νέο μέλος και απλά θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας. Είμαι αρκετά χρόνια Εκπαιδευτής σκύλων και μπήκα τυχαία στο forum. Και είδα ότι υπάρχουν αρκετά άτομα που έχουν την ίδια αγάπη με έμενα στους πιστούς μας φίλους. Το άρθρο μου έχει θέμα το πώς πρέπει (κατά την γνώμη μου ) ένα παιδί να μάθει να χειρίζεται σωστά ένα σκύλο. Ελπίζω το άρθρο μου να βοηθήσει .
Σε πολλά κράτη η άσκηση των παιδιών στο να μάθουν να χειρίζονται τα σκυλιά και να τα εκπαιδεύουν αρχίζει από πολύ μικρή ηλικία. Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης αλλά κυρίως στην Αμερική αποτελεί συμπληρωματική μάθηση στο σχολειό. Η εκπαίδευση των παιδιών στη γνώση βασικών κανόνων χειρισμού και υπακοής ενός σκυλού σε εντολές όπως κάτσε, στοπ, φύγε, έλα, πάμε, μαζί, μείνε, κάτω κ.λπ. Έτσι δεν απαιτείτε η πρόσβαση σε εκπαιδευτή από την οικογένεια.
Πως μπορείς όμως να διδάξεις σωστά ένα παιδί 8 και 9 ετών να χειριστεί σωστά ένα σκυλάκι 3 και 4 μηνών. Ακούγεται δύσκολο και είναι ίσως επικίνδυνο κάποιες φόρες για το ίδιο το παιδί η το σκύλο. Ο σκύλος μπορεί να φοβηθεί η να στρεσαριστεί από κάτι και να τραβήξει το λουρί απότομα να μπερδευτεί το λουρί στα πόδια του μικρού τετράποδου και να τραυματιστεί. Το 70% των τραυματισμών των κουταβιών είναι από μικρά παιδιά που δεν είχαν μάθει να χειρίζονται τον μικρό τους φίλο.
Βασική αρχή που διδάσκετε στα παιδιά είναι ότι η εκπαίδευση του σκυλού βασίζεται κατά 90% στην παρατήρηση της κίνησης του σώματος του εκπαιδευτή και κατά 10% στο να ακούει ο σκύλος τον εκπαιδευτή. Για παράδειγμα η εντολή κάτσε δεν μπορεί να εκτελεστεί από τον σκύλο εάν δεν συνοδευτεί από κάποια συγκεκριμένη κίνηση των χεριών ή του σώματος που θα επιλέξει ο εκπαιδευτής και η οποία κάθε φορά θα επαναλαμβάνετε η ιδία. Έτσι διαπιστώνετε ότι η εντολή γίνετε κατανοητή και εκτελείτε από τον σκύλο ακόμη και αν δοθεί σε διαφορετική γλωσσά από αυτή που πάντα χρησιμοποιείτε γιατί συνοδεύετε από την συγκεκριμένη κίνηση.
Ο ιδανικός τρόπος να διδάξεις σε ένα παιδί το χειρισμό ενός κουταβιού είναι στην αρχή με ένα σκυλάκι παιχνίδι το οποίο θα χειρίζεται σαν ένα πραγματικό σκύλο (με λουρί) και σιγά σιγά με υπομονή και επιμονή μαθαίνοντας το μικρό να χρησιμοποιεί σωστά το σώμα του στη σωστή οπτική γωνιά του σκυλού στη σωστή απόσταση από τον σκύλο και τη σωστή φωνητική εντολή και χρεία της φωνής που έχει πολύ μεγάλη σημασία. Μαθαίνοντας τον μικρό να χρησιμοποίει σωστά το σώμα του και μετά από ορισμένες ώρες άσκησης περνάμε σε μάθημα με τον ίδιο του τον σκύλο (βασική υπακοή προχωρημένη κόλπα)κ.λπ.
Ένα πολύ βασικό μάθημα στα παιδιά είναι το πως πρέπει να χαϊδεύουν τον σκύλο όταν εκτελεί κάτι σωστά. Το χάδι είναι πολύ βασικό και δεν πρέπει να διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα όπως γίνετε συνήθως αλλά 1,5 με 2 λεπτά την κάθε φορά.
Βασική βεβαία προϋπόθεση για την εκμάθηση είναι η ωριμότητα του παιδιού η αγωγή από το περιβάλλον και η κατανόηση ότι το σκυλάκι είναι ένα ζωντανό ον που μας προσφέρει απόλυτη αφοσίωση, χαρά, ατελείωτο παιχνίδι αλλά χρειάζεται σεβασμό και φροντίδα.
Σε πολλά κράτη η άσκηση των παιδιών στο να μάθουν να χειρίζονται τα σκυλιά και να τα εκπαιδεύουν αρχίζει από πολύ μικρή ηλικία. Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης αλλά κυρίως στην Αμερική αποτελεί συμπληρωματική μάθηση στο σχολειό. Η εκπαίδευση των παιδιών στη γνώση βασικών κανόνων χειρισμού και υπακοής ενός σκυλού σε εντολές όπως κάτσε, στοπ, φύγε, έλα, πάμε, μαζί, μείνε, κάτω κ.λπ. Έτσι δεν απαιτείτε η πρόσβαση σε εκπαιδευτή από την οικογένεια.
Πως μπορείς όμως να διδάξεις σωστά ένα παιδί 8 και 9 ετών να χειριστεί σωστά ένα σκυλάκι 3 και 4 μηνών. Ακούγεται δύσκολο και είναι ίσως επικίνδυνο κάποιες φόρες για το ίδιο το παιδί η το σκύλο. Ο σκύλος μπορεί να φοβηθεί η να στρεσαριστεί από κάτι και να τραβήξει το λουρί απότομα να μπερδευτεί το λουρί στα πόδια του μικρού τετράποδου και να τραυματιστεί. Το 70% των τραυματισμών των κουταβιών είναι από μικρά παιδιά που δεν είχαν μάθει να χειρίζονται τον μικρό τους φίλο.
Βασική αρχή που διδάσκετε στα παιδιά είναι ότι η εκπαίδευση του σκυλού βασίζεται κατά 90% στην παρατήρηση της κίνησης του σώματος του εκπαιδευτή και κατά 10% στο να ακούει ο σκύλος τον εκπαιδευτή. Για παράδειγμα η εντολή κάτσε δεν μπορεί να εκτελεστεί από τον σκύλο εάν δεν συνοδευτεί από κάποια συγκεκριμένη κίνηση των χεριών ή του σώματος που θα επιλέξει ο εκπαιδευτής και η οποία κάθε φορά θα επαναλαμβάνετε η ιδία. Έτσι διαπιστώνετε ότι η εντολή γίνετε κατανοητή και εκτελείτε από τον σκύλο ακόμη και αν δοθεί σε διαφορετική γλωσσά από αυτή που πάντα χρησιμοποιείτε γιατί συνοδεύετε από την συγκεκριμένη κίνηση.
Ο ιδανικός τρόπος να διδάξεις σε ένα παιδί το χειρισμό ενός κουταβιού είναι στην αρχή με ένα σκυλάκι παιχνίδι το οποίο θα χειρίζεται σαν ένα πραγματικό σκύλο (με λουρί) και σιγά σιγά με υπομονή και επιμονή μαθαίνοντας το μικρό να χρησιμοποιεί σωστά το σώμα του στη σωστή οπτική γωνιά του σκυλού στη σωστή απόσταση από τον σκύλο και τη σωστή φωνητική εντολή και χρεία της φωνής που έχει πολύ μεγάλη σημασία. Μαθαίνοντας τον μικρό να χρησιμοποίει σωστά το σώμα του και μετά από ορισμένες ώρες άσκησης περνάμε σε μάθημα με τον ίδιο του τον σκύλο (βασική υπακοή προχωρημένη κόλπα)κ.λπ.
Ένα πολύ βασικό μάθημα στα παιδιά είναι το πως πρέπει να χαϊδεύουν τον σκύλο όταν εκτελεί κάτι σωστά. Το χάδι είναι πολύ βασικό και δεν πρέπει να διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα όπως γίνετε συνήθως αλλά 1,5 με 2 λεπτά την κάθε φορά.
Βασική βεβαία προϋπόθεση για την εκμάθηση είναι η ωριμότητα του παιδιού η αγωγή από το περιβάλλον και η κατανόηση ότι το σκυλάκι είναι ένα ζωντανό ον που μας προσφέρει απόλυτη αφοσίωση, χαρά, ατελείωτο παιχνίδι αλλά χρειάζεται σεβασμό και φροντίδα.