Αν θες το αναλύεις περαιτέρω ?
Βασικά τι εννοείς αποτελεί κίνδυνο ..
Ο σκύλος που θα λάβει μέρος σε μια επιχείρηση σε ερείπια ας πούμε θα πρέπει να είναι ΑΠΟΛΥΤΑ υπό έλεγχο. Οι κίνδυνοι είναι πολλοί, από το να τραυματιστεί ο σκύλος εάν δεν υπακούσει λόγω επικίνδυνων αντικειμένων, κενών εδάφους κτλ μέχρι να τραυματίσει το θύμα κατά την διάρκεια της έρευνας από "υπερβάλλον" ζήλο (κακή εκπαίδευση).
Οτιδήποτε λειτουργεί εκτός σχεδίου σε μια γενικότερη ομάδα διάσωσης απευθείας θέτει σε κίνδυνο την συνοχή της ομάδας, την αποτελεσματικότητά της και τα μέλη της. Όσοι έχουν ασχοληθεί με εθελοντικές ομάδες αντιμετώπισης κρίσεων γνωρίζουν την σημαντικότητα της συνεννόησης και της συνοχής της ομάδας.
Παράλληλα ένας σκύλος για να μπορεί να ψάχνει επί ώρες χωρίς να χάνει το ενδιαφέρον του και να έχει "καθαρό" μυαλό έτσι ώστε να υπακούει όταν πρέπει και να αντιλαμβάνεται σωστά το περιβάλλον του θα πρέπει να έχει το ανάλογο "υλικό" σαν σκύλος.
Για να μπορέσεις λοιπόν να έχεις το ιδεατό αποτέλεσμα και να μπορείς να "χαλιναγωγείς" τις τάσεις του σκύλου σου ΠΑΝΤΑ θα πρέπει να τον εκπαιδεύσεις όπως επιτάσσει η φύση του και όχι οι εκπαιδευτικές μόδες (απόλυτη θετική). ΦΥΣΙΚΑ ο σκύλος κατά βάσει εκπαιδεύεται μέσω της επιβράβευσης (όπως και σε όλες τις ασχολίες υψηλών απαιτήσεων με σκύλους) γιατί εάν δεν θέλει να το κάνει τότε ξεχάστε οποιαδήποτε δουλειά σοβαρή με σκύλο, αλλά παράλληλα όλο αυτό θα πρέπει να γίνεται με κανόνες και όρια τα οποία δυστυχώς ή ευτυχώς δεν επιτυγχάνονται μέσω των τεχνικών της απόλυτης θετικής.
Σημείωση πως πρέπει να καταλάβουμε πως η θετική δεν είναι ένας απο τους πολλούς τρόπους εκπαίδευσης αλλά μισός τρόπος.