Χρήση πνίχτη και δυσμενείς συνέπειες


Lovey the Lab

Well-Known Member
21 Απριλίου 2011
2.175
200
Κοκόνη δεν κάνεις πνίχτη και λες να κάτσει!!!!!
Αυτά είναι λάθη που κάνουν άσχετοι!!!!
Δείχνεις την εντολή με κίνητρο (φαι μπαλάκι)
Και κλικάρεις θετικά όταν εκτελεί!
Με τον πνίχτη μαρκάρεις το όχι όταν δεν εκτελεί...και εν συνεχεία ξαναδίνεις θετική εντολή και κίνητρο!!!
Ο πνίχτης δεν είναι μπαμπούλας διδασκαλίας!!!
Είναι διόρθωση αδιαφορίας!!!
ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΝΙΧΤΗ
Θα μπορουσες σε παρακαλώ να γραψεις επιγραμματικα τις κινησεις που κανεις ακριβως για να διορθωσεις με πνιχτη (ή και χωρις, με κολλαρο ας πουμε). Πχ:
1. Bγιανουμε με το σκυλο βολτα
2. Καθως περπαταμε κανει ενα αποτομο τιναγμα να μυρισει κατι.
3. (Συμπληρωνεις εσυ κ.ο.κ)
 


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
Δεν μπορώ να σου πω δημόσια περισσότερα πράγματα...
Αυτό είναι δουλειά εκπαιδευτή....
Να πω απλώς ότι είναι στρεβλή η άποψη ότι διορθώνουμε τραβώντας...για να μην φύγει.... τραβώντας προς τα κάτω....για να κάτσει...κλπ..κλπ
Ο Πνίχτης ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ...μαρκάρει απλώς αρνητικό ερέθισμα σε ανυπακοή...
 




KICKASS

Well-Known Member
16 Απριλίου 2012
1.396
2
ΠΑΤΡΑ
Είναι ύπουλο πράγμα έτσι αναγκάζεις τον σκύλο να σε υπακούσει χωρίς την θέληση του,με την ίδια λογική του ρίχνεις ξυλιές και σε υπακούει τώρα δλδ φαίνεται πιό ωραίο?Εκπαιδευτές που ξεκινανε έτσι απλά τους συμφέρει..τόση τρόποι υπάρχουν να μην σε τραβάει απλά θέλει υπομονή και δουλειά.βλέπω ιδιοκτήτες λάμπ και γκόλντεν με πνίχτη συνεχώς και δεν μου αρέσει καθόλου!
 


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
Κι αυτό εργαλείο είναι...
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πιο ελαφρύ ίσα ίσα για να νιώσει κάτι ο σκύλος και να του πάρεις την προσοχή (ελάχιστο)...μπορεί και να χρησιμοποιηθεί και για να ψήσεις τον σκύλο πριν την εκπαίδευση για να γίνει "στρατιωτάκι" αν είσαι κάφρος (μέγιστο)
 


l.Kyveli

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2011
15.770
7.965
Κοκόνη δεν κάνεις πνίχτη και λες να κάτσει!!!!!
Αυτά είναι λάθη που κάνουν άσχετοι!!!!
Δείχνεις την εντολή με κίνητρο (φαι μπαλάκι)
Και κλικάρεις θετικά όταν εκτελεί!
Με τον πνίχτη μαρκάρεις το όχι όταν δεν εκτελεί...και εν συνεχεία ξαναδίνεις θετική εντολή και κίνητρο!!!
Ο πνίχτης δεν είναι μπαμπούλας διδασκαλίας!!!
Είναι διόρθωση αδιαφορίας!!!
ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΝΙΧΤΗ
Κώστα πολύ μου αρέσει αυτό το ποστ σου. Πραγματικά. Ίσως ξέρεις ήδη ότι υπάρχουν και πολλοί εκπαιδευτές που κάνουν πνίχτη και λένε κάτσε..όχι μόνο άσχετοι...σωστό λάθος δεν ξέρω, προσωπικά το θεωρώ λάθος αλλά υπάρχουν.

Τον τελευταίο καιρό από τότε που αποφάσισα να αφαιρέσω πνίχτες από την βόλτα του Έλβις εφάρμοσα μια τακτική περίπου σαν αυτήν που αναφέρει o Lovey. Χωρίς μεζέδες απλά με πολύ υπομονή και συνεχή διόρθωση. Όταν δηλαδή έφευγε με φόρα στο πλάι για να μυρίσει αυτό που ήθελε τράβηγμα στο μέρος μου, με συγχρόνως ΟΧΙ και συνεχίζουμε την πορεία μας. Αν η δική του η συνέχεια ήταν να κάνει το ίδιο τότε μουλάρωμα δικό μου και ο σκύλος στο κάτσε. Μια δυό δέκα. Μου σπάγανε τα νεύρα αλλά το συνέχιζα. Μετά το κάτσε επιβράβευση λεκτική και συνεχίζουμε την πορεία μας. Πριν το κάνω το θεωρούσα απίστευτο ότι θα έπιανε. Δεν έχω 50 κιλά σκύλο αλλά είναι ένας σκύλος 37 κιλά με πολύ δύναμη και πείσμα. Αλλά λειτούργησε, απλά θέλει υπομονή επιμονή και σταθερότητα. Όχι δεν έχω κέφι σήμερα θα τον αφήσω να κάνει ότι θέλει και αύριο πάλι.

Κώστα πάρα πολλοί εκπαιδευτές διδάσκουν με πνίχτη πάντως.
 


takisft

Well-Known Member
24 Ιουνίου 2011
4.817
5.038
Αθήνα
Ανεξαρτήτως καλής η κακής χρήσης ο σκοπός και ο τρόπος είναι ο ίδιος...
Μαρκάρισμα σε αρνητικό ερέθισμα.
Αυτό ήθελα να πω, για να γίνει ποιο κατανοητή η χρήση του πνίχτη έτσι όπως την όρισες
 


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
Μα...Κυβέλη...αυτό ακριβώς που περιέγραψες λέω...
Και δεν ξέρω Τάκη κάτι άλλο...εγώ έτσι έχω διδαχθεί να τον χρησιμοποιώ....
 


l.Kyveli

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2011
15.770
7.965
Μα...Κυβέλη...αυτό ακριβώς που περιέγραψες λέω...
Και δεν ξέρω Τάκη κάτι άλλο...εγώ έτσι έχω διδαχθεί να τον χρησιμοποιώ....
Ναι απλά σου λέω πάνω στο σχόλιο σου
Να πω απλώς ότι είναι στρεβλή η άποψη ότι διορθώνουμε τραβώντας...για να μην φύγει.... τραβώντας προς τα κάτω....για να κάτσει...κλπ..κλπ
ότι πολλοί εκπαιδευτές αυτό κάνουν.
 


harryf3

Well-Known Member
27 Απριλίου 2009
7.818
76
Ξάνθη
Κοκόνη δεν κάνεις πνίχτη και λες να κάτσει!!!!!
Αυτά είναι λάθη που κάνουν άσχετοι!!!!
Δείχνεις την εντολή με κίνητρο (φαι μπαλάκι)
Και κλικάρεις θετικά όταν εκτελεί!
Με τον πνίχτη μαρκάρεις το όχι όταν δεν εκτελεί...και εν συνεχεία ξαναδίνεις θετική εντολή και κίνητρο!!!
Ο πνίχτης δεν είναι μπαμπούλας διδασκαλίας!!!
Είναι διόρθωση αδιαφορίας!!!
ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΝΙΧΤΗ
Ολα αυτα στη φαση της διδασκαλιας μιας εντολης ή συμπεριφορας.

Οταν αυτη η φαση περασει, διορθωνεις για την παρακοη γιατι δεν εκτελεσε κατι που αποδεδειγμενα ηξερα καλα.
Δεν θα εισαι μετα συνεχεια με μεζεδακια και μπαλακια. Μπορεις μετα τη διορθωση και αφου μπουν τα πραγματα στη θεση τους να γεφυρωσεις με ενα απλο μπραβο.
 




fotis_utmost

Well-Known Member
23 Απριλίου 2012
501
0
California
Η βασική ιδέα, όπως τουλάχιστον την έχω διδαχθεί κι εγώ από τον εκπαιδευτή, είναι αυτή που λέει ο sea-mol. Ο πνίχτης χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ για διόρθωση, όχι για εκμάθηση εντολής.

Πριν τη διόρθωση ο σκύλος πρέπει να ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ, ώστε να μπορεί να καταλάβει γιατί διορθώνεις.

Πάντα, μα πάντα, μετά τη διόρθωση, επιβραβεύεις λεκτικά ή με χάδια, και είσαι σε συνεχή επικοινωνία με το σκύλο. Η εκμάθηση βασίζεται στη σωστή επικοινωνία και χρειάζεται ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΚΥΛΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ της άσκησης. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο, γιατί πρέπει με το ύφος σου, τον τόνο της φωνής, την ηρεμία που αποπνέεις να μεταδίδεις στο σκύλο την επιθυμητή συμπεριφορά και να τον καθοδηγείς. Δεν είναι ότι δίνεις μια λιχουδιά και ο σκύλος θα "κλειδώσει" αυτόματα πάνω της. Προσπαθείς να δώσεις κίνητρο με βάση την επικοινωνία.

Η διόρθωση με τον πνίχτη δεν είναι ότι του παίρνεις το λαιμό. Υπάρχουν διαβαθμίσεις και για αυτό το λόγο χρειάζεται ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ. Η ένταση της διόρθωσης βασίζεται πάλι στη σωστή επικοινωνία και στο πόσο καλά γνωρίζεις και σε γνωρίζει ο σκύλος. Πολλές φορές η διόρθωση με πνίχτη προλαμβάνεται με ένα σωστά χρονισμένο "ε" ή "όχι". Η μικρή μας πάντως είχε μεγαλύτερο πρόβλημα στη βόλτα με το απλό κολλάρο, αφού τραβούσε συνεχώς, παρά τώρα.

Πολλές εντολές τις μαθαίνουν μέσα από παιχνίδι, χωρίς καθόλου διόρθωση.

Υ.Γ. Όταν βλέπω πως κοιτάζουν τα σκυλιά τον εκπαιδευτή μας πραγματικά ζηλεύω. Τον κοιτάνε μέσα στα μάτια με μια απίστευτη αγάπη και αφοσίωση χωρίς να τους έχει προσφέρει ποτέ λιχουδιά. Πραγματικά δε μπορώ να το περιγράψω.
 


kokoni

Well-Known Member
6 Αυγούστου 2008
10.349
97
16
earth
Κοκόνη δεν κάνεις πνίχτη και λες να κάτσει!!!!!
Αυτά είναι λάθη που κάνουν άσχετοι!!!!
Δείχνεις την εντολή με κίνητρο (φαι μπαλάκι)
Και κλικάρεις θετικά όταν εκτελεί!
Με τον πνίχτη μαρκάρεις το όχι όταν δεν εκτελεί...και εν συνεχεία ξαναδίνεις θετική εντολή και κίνητρο!!!
Ο πνίχτης δεν είναι μπαμπούλας διδασκαλίας!!!
Είναι διόρθωση αδιαφορίας!!!
ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΠΝΙΧΤΗ
ε πές τα Sea-mol!!! αλλά όχι σε εμένα που δεν χρησιμοποιώ.........στους 8 στους 10 εκπαιδευτές που (απορώ που δεν το ήξερες!!!! και νόμιζες ότι τα λέω για εσένα.....) το κάνουν πές το

δηλαδή η σωστή χρήση του πνίχτη είναι κάτι αντίστοιχο του "κρύβω τον μεζέ ενώ ο σκύλος τον έχει εστιάσει" ε?
 


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
δηλαδή η σωστή χρήση του πνίχτη είναι κάτι αντίστοιχο του "κρύβω τον μεζέ ενώ ο σκύλος τον έχει εστιάσει" ε?
όχι...δεν είναι το ίδιο..
Η αντιστοίχιση είναι με το :

3. Κάτι Κακό ξεκινάει ή εμφανίζεται, άρα η συμπεριφορά μειώνεται = PositivePunishment (P+)

http://www.dogforum.gr/v3/εκπαίδευση.συμπεριφορά-18/η.εκπαίδευση.μιας.συμπεριφοράς-12401/
 


superman

Well-Known Member
28 Μαϊου 2009
7.422
739
χαλκιδα
www.facebook.com
ο πνιχτης τα καρφια κανουν ενα καρο πραματα που δεν ειναι διορθωση..αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα.
αμα εισαι κουλαδι θα πηδηξεις το σκυλο.αμα εισαι γατος θα τον φτιαξεις.
το 99,9%των ιδιοκτητων δεν εχουν καμια ιδεα για τη χρηση του,ακομα και αυτοι που τον χρησιμοποιουν.

και για πρωτη φορα δημοσιευω την ανερχομενη πατεντα μου.προνγκ κολαρ πνευματικο,με συσττημα καρφωτικου στο λουρι συνδεομενο με δερματινο οδηγο που στο τελος του θα ακροβολιζεται αρβυλο ενισχυμενο ασφαλειας 45 νουμερο!!!
δεχομαι και παραγγελιες
 


epial

Well-Known Member
24 Ιουλίου 2011
3.026
5.276
66
Aθήνα
και για πρωτη φορα δημοσιευω την ανερχομενη πατεντα μου.προνγκ κολαρ πνευματικο,με συσττημα καρφωτικου στο λουρι συνδεομενο με δερματινο οδηγο που στο τελος του θα ακροβολιζεται αρβυλο ενισχυμενο ασφαλειας 45 νουμερο!!!
δεχομαι και παραγγελιες
Mηπως το μεγεθος του αρβύλου να εξαρταται από το μεγεθος ή απο το πόσο «κέρατο» είναι ο σκύλος;
 




kokoni

Well-Known Member
6 Αυγούστου 2008
10.349
97
16
earth
@sea-mol

Η Πρόσθεση τών όρων στις τέσσερις (4) Συνέπειες


1. Κάτι Καλό ξεκινάει ή εμφανίζετε, άρα αυξανουμε μια συμπεριφορά = Positive Reinforcement (R+)

2. Κάτι Καλό σταματάει ή αφαιρείτε, άρα μειώνουμε μια συμπεριφορά = Negative Punishment (P-)

3. Κάτι Κακό ξεκινάει ή εμφανίζεται, άρα η συμπεριφορά μειώνεται = Positive Punishment (P+)
4. Κάτι Κακό σταματάει ή αφαιρείτε, άρα η συμπεριφορά αυξάνεται = Negative Reinforcement (R-)από το πόστ της LiaJoe που πολύ εύστοχα ανέσυρες
μου εξηγείς γιατί δεν αντιστοιχεί ακριβώς το 2 με το 3?
κάτι καλό σταματάει ή εξαφανίζεται λέω εγώ
κάτι κακό ξεκινάει ή εμφανίζεται λες εσύ
μία συμπεριφορά μειώνεται είναι το αποτέλεσμα

και τελικά
γιατί να χρησιμοποιήσεις positive punishment αν δουλεύει η negative punishment (κατά Skinner πάντα)?


@stamatia
γράφεις κάπου
"Όσον αφορά στα συμπεράσματα το δυστύχημα είναι ότι τα διαβάζει κόσμος."
θα μπορούσες να αναφέρεις ποιά συμπεράσματα εννοείς καθώς και να το αναλύσεις λίγο γιατί τα θεωρείς τόσο απαράδεκτα?

@epial
γράφεις κάπου "
Oταν υπάρχουν κενά σε μια «έρευνα», δεν θεωρείται έρευνα και όσον αφορά τα συμπεράσματά της, αυτά δεν πρέπει να λογίζονται κάν!"

μήπως κατ αυτόν τον τρόπο ,δηλαδή υποστηρίζοντας μία τέτοια θέση, αφαιρείς το δικαίωμα σε όποιον δεν έχει κάνει κανενός είδους έρευνα ή και "έρευνα" με κενά ή χωρίς κενά να εξάγει οποιοδήποτε συμπέρασμα (σωστό ή λάθος όπως κάθε συμπέρασμα έχει δικαίωμα να είναι) και να τα γράψει σε δημόσιο χώρο?
δηλαδή τελικά ,εδώ που όλοι είμαστε απλοί φίλοι ενός ή μερικών σκύλων ,δεν θα έπρεπε να γράφουμε τίποτα πέραν ερωτήσεων μιάς και το δείγμα μας είναι ελάχιστο και οι γνώσεις μας είναι χαμηλοτάτου βαθμού είτε θέλεις να ανφερθούμε σε γνώσεις περί εκπαίδευσης είτε σε γνώσεις περί συμπεριφοράς σκύλων
Πιστεύω πως είναι πολύ αυστηρή η θεώρησή σου_Γιατί τόση αυστηρότητα? (δεν μπορώ να καταλήξω ποιό από τα δύο είναι πιό κόσμιο και λιγότερο παρεξηγήσιμο....)

και λίγα λόγια για την κομίστρια της έρευνας ή "έρευνας" (αν και συμφωνώ ότι έρευνα χωρίς επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία χάνει μεγάλο μέρος του κύρους της ώς έρευνα_
Τα Border Collie του εκτροφείου της AnneMarie Silverton έχουν κερδίσει πολλά Best In Shows, είχε το Νούμερο 1 Border Collie στην Φυλή . Τα μόνα Border Collie που έχουν τοποθετηθεί στην Herding Ομίλου στο περίφημο Westminster Kennel dog show, κερδίζοντας δύο δεύτερος Ομάδας με δύο διαφορετικά σκυλιά. έχει στην κατοχή του ή εκθρέψει πολλούς πρωταθλητές υπακοής, herding πρωταθλητές, πρωταθλητές aggility ,πρωταθλητές ιχνηλασίας, και φυσικά πολλούς πρωταθλητές φυλής, καθώς και πολλές άλλες επιτυχίες πάρα πολλές για να αναφερθούν εδώ.

Αυτό για να γίνει κατανοητό ότι ίσως να δίσταζε να αναφερθεί σε ανύπαρκτη έρευνα και για να αποκτήσει το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα να έχει άποψη περί εκπαίδευσης σκύλων και χρήσης εργαλείων με επιτυχία ή όχι.
 
Last edited:


sea-mol

Well-Known Member
18 Μαρτίου 2011
6.883
8.847
Πρέβεζα
Κατ αρχάς...αν αντιστοιχούσε το 2 με το 3...δεν θα τα γράφανε 2....και....3 :)

Στην περίπτωση του 2...η συμπεριφορά μειώνεται, γιατί ήταν μέχρι τώρα συνδεδεμένη με το "κάτι καλό" που συνέβαινε...
Όταν το "κάτι καλό" αφαιρείται....μειώνεται και η συμπεριφορά.

Στην περίπτωση του 3 η υπάρχουσα συμπεριφορά δεν σχετίζεται με το "κακό" που εμφανίζεται! Σχετίζεται με κάτι που ο σκύλος έχει επιλέξει ως "καλό"! πχ..."είναι καλό να βάζω τα πόδια μου στο τραπέζι"
Εκεί...έχεις δύο δυνατότητες..(για να την διορθώσεις)

α)Είτε να επισημάνεις αυτήν την συμπεριφορά ως "κακή" (αφού εσύ ορίζεις το τι είναι καλό για την συμβίωσή σας) από απλό "μη"....μέχρι πνίχτη...οπότε το 3 εφαρμόζεται στο απόλυτο...

β)Είτε να επισημάνεις την συμπεριφορά ως μη επιθυμητή...ή ατελέσφορη...με το να προτρέψεις σε κάποια άλλη συμπεριφορά πιο "συμφέρουσα" για το σκύλο.
Αυτό θα το περιγράφαμε ως: κάτι καλύτερο ξεκινάει ή εμφανίζεται, που θα το κερδίσω αν αλλάξω συμπεριφορά.
Έτσι μπορούμε να μαρκάρουμε το "όχι" θετικά. Δεν εντάσσεται όμως στο 3.

Το καλό του β, είναι ότι μαθαίνει το σκύλο σταθερά και αργά...με αρκετή αυτοπεποίθηση, να πηγαίνει εκεί που πρέπει
Το κακό είναι ότι υπάρχουν σκύλοι που δεν πιστεύουν ότι "κάτι καλύτερο ξεκινάει ή εμφανίζεται"...και αν αυτοί οι σκύλοι είναι στην κατηγορία βαρέων βαρών...καλό είναι να μπορεί κανείς να εφαρμόσει το α (δηλαδή το 3) επι τόπου.

Θα παρακαλούσα να γράψει κάποιος εκπαιδευτής για να μην κατακρεουργώ άλλο τα θέματα εκπαίδευσης...
 
Last edited:


kokoni

Well-Known Member
6 Αυγούστου 2008
10.349
97
16
earth
Συγνώμη sea-mol,διαφωνώ ώς προς την κατακρεούργηση του θέματος από εσένα ή εμένα ή όποιον δεν είναι (ή δεν δηλώνει....) εκπαιδευτής σκύλων
δεν νομίζω ότι το παρών θέμα ή κάθε θέμα είναι καταγραφή του συντάγματος ώστε να πρέπει μόνο συνταγματολόγοι να εκφέρουν άποψη
αν διστάζεις σκεπτόμενος ότι κάποιοι μπορεί να νομίζουν ότι θα εκπαιδεύσουν τον σκύλο τους διαβάζοντας εδώ σκέφτεσαι λάθος-εδώ απλά συζητάμε ορμώμενοι από ένα κοινό ενδιαφέρον,εγώ τουλάχιστον είμαι σίγουρος ότι δεν ξέρω και προσπαθώ να μάθω (και) συζητώντας
Παρακαλώ,μην σταματήσεις να γράφεις αν θέλεις να συνεχίσεις φυσικά

Καταρχάς πιστεύω ότι η Λία αναφέρει με σαφήνεια και περιεκτικό τρόπο την ανάλυση κατά skinner των συμπεριοφοριστικών θεωριών .και όχι μεθόδων εκπαίδευσης σκύλων.σαφώς και αναφέρονται και στα σκυλιά αλλά αυτό που εννοώ είναι ότι αυτό που γράφεις "Κατ αρχάς...αν αντιστοιχούσε το 2 με το 3...δεν θα τα γράφανε 2....και....3" που αν και προσθέτεις εικονίδιο που παραπέμπει σε χιούμορ? θεωρώ σωστό εκ μέρους μου να το αναφέρω

για να το πάμε με παραδείγματα που τα κάνει όλα πιο κατανοητά ( και πάντα κατά την προσωπικά μου άποψη) το 2 αναφέρει ότι ενώ πχ δείχνουμε/δελεάζουμε στον σκύλο "κάτι καλό" προσπαθώντας να "κάνει κάτι επιθυμητό" αυτός "κάνει κάτι ανεπιθύμητο" οπότε εμείς κρύβουμε το "κάτι καλό" με συνέπεια ο σκύλος να αντιλαμβάνεται (γιατί έτσι λειτουργεί ο σκύλος) ότι αυτό που μόλις έκανε δεν θα του αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα

παρομοίως με το 3 και στην ίδια ακριβώς περίπτωση προσπάθειας εκ μέρους μας αντί να κρύψουμε το "κάτι καλό" εμφανίζουμε/εφαρμόζουμε "κάτι κακό" οπότε ο σκύλος αντιλαμβάνεται (γιατί και έτσι λειτουργεί ο σκύλος) ότι αυτό που μόλις έκανε του αποφέρει "κάτι κακό"

για να πάω στο δικό σου παράδειγμα ,όπου από ότι καταλαβαίνω μιλάς για μία περίπτωση τύπου ο σκύλος δεν κάνει κάτι σε συνδιασμό με εμάς αλλά ξαφνικά αποφασίζει/λέει να κάνει κάτι αυθόρμητο ή εσκεμμένο δικό του , όπως πχ να πατήσει πάνω στο τραπέζι
το 2 θέλει μάλλον πολύ γρήγορη σκέψη και αντίδραση εκ μέρους μας ώστε να συνδιάσει άμεσα (γιατί έτσι συνδιάζει αποτελεσματικά ο σκύλος,άμεσα) κάτι που να του δώσει θετική τιμωρία
ίσως να έπρεπε για πρώτη φορά να αγνοήσουμε την συμπεριφορά ή να πούμε το απλό ΜΗ εφόσον είναι μία εκπαιδευμένη συμπεριφορά(μην κάνεις αυτό που μόλις έκανες και "κάτι καλό" σε περιμένει) και να επιβραβεύσουμε (θετική ενίσχυση)
ενώ με το 3 όπως σωστά αναφέρεις πρέπει να εμφανίσουμε "κάτι κακό" όπως πχ τράβηγμα με το λουρί

πιστεύω πως λάθος αναφέρεις ώς κάτι καλό που θεωρεί ο σκύλος το ανέβασμα στο τραπέζι και φοβάμαι πως σε μπερδεύει
ο σκύλος πιθανολογεί ότι κάτι καλό υπάρχει στο τραπέζι και σηκώνεται να το ελέγξει-ας πούμε δηλαδή ότι δοκιμάζει ή προσπαθεί να ασχοληθείς μαζί του ή του μυρίζει "κάτι καλό" :)

επίσης πιστεύω πως λάθος αναφέρεις το ΜΗ ως επισήμανση και το εξομοιώνεις με τράβηγμα λουριού αφού πιστεύω πως είναι μία συμπεριφορά εκπαιδευμένη ,μία συνεργασία με τον σκύλο ενώ το τράβηγμα του λουριού (εκτός του ότι περιλαμβάνει φυσική επαφή απότομη και ξαφνική) είναι δράση δική σου και μόνο

το καλό του 2 είναι αυτό που έχω διακρίνει και διακαώς επιθυμώ να επιβεβαιώσω και να μεταλαμπαδεύσω ταυτόχρονα
το κακό του δε ,είναι σύμφωνα με βάσιμες υποψίες μου,όχι αποτέλεσμα της στόφας του σκύλου,αλλά είτε παρενέργεια της χρήσης του 3 είτε ελλειπής χρήση του 2 ώστε ο σκύλος να "συνηθίσει" ότι έτσι συνεργαζόμαστε εμείς εδώ
δυστυχώς δε , δεν μπορώ,ούτε θεωρώ δίκαιο, να ψάξω σκύλο στόφας "
που δεν πιστεύουν ότι "κάτι καλύτερο ξεκινάει ή εμφανίζεται"...και αν αυτοί οι σκύλοι είναι στην κατηγορία βαρέων βαρών"
για να δώ αν είναι βάσιμες ή αβάσιμες οι υποψίες μου

οπότε παίρνω την βοήθεια του κοινού :lol: εννοώ το συζητώ δημόσια ,εδώ