Κατ αρχάς...αν αντιστοιχούσε το 2 με το 3...δεν θα τα γράφανε 2....και....3
Στην περίπτωση του 2...η συμπεριφορά μειώνεται, γιατί ήταν μέχρι τώρα συνδεδεμένη με το "κάτι καλό" που συνέβαινε...
Όταν το "κάτι καλό" αφαιρείται....μειώνεται και η συμπεριφορά.
Στην περίπτωση του 3 η υπάρχουσα συμπεριφορά δεν σχετίζεται με το "κακό" που εμφανίζεται! Σχετίζεται με κάτι που ο σκύλος έχει επιλέξει ως "καλό"! πχ..."είναι καλό να βάζω τα πόδια μου στο τραπέζι"
Εκεί...έχεις δύο δυνατότητες..(για να την διορθώσεις)
α)Είτε να επισημάνεις αυτήν την συμπεριφορά ως "κακή" (αφού εσύ ορίζεις το τι είναι καλό για την συμβίωσή σας) από απλό "μη"....μέχρι πνίχτη...οπότε το
3 εφαρμόζεται στο απόλυτο...
β)Είτε να επισημάνεις την συμπεριφορά ως μη επιθυμητή...ή ατελέσφορη...με το να προτρέψεις σε κάποια άλλη συμπεριφορά πιο "συμφέρουσα" για το σκύλο.
Αυτό θα το περιγράφαμε ως: κάτι
καλύτερο ξεκινάει ή εμφανίζεται, που θα το κερδίσω αν αλλάξω συμπεριφορά.
Έτσι μπορούμε να μαρκάρουμε το "όχι" θετικά. Δεν εντάσσεται όμως στο
3.
Το καλό του β, είναι ότι μαθαίνει το σκύλο σταθερά και αργά...με αρκετή αυτοπεποίθηση, να πηγαίνει εκεί που πρέπει
Το κακό είναι ότι υπάρχουν σκύλοι που
δεν πιστεύουν ότι "κάτι καλύτερο ξεκινάει ή εμφανίζεται"...και αν αυτοί οι σκύλοι είναι στην κατηγορία βαρέων βαρών...καλό είναι να μπορεί κανείς να εφαρμόσει το α (δηλαδή το 3)
επι τόπου.
Θα παρακαλούσα να γράψει κάποιος εκπαιδευτής για να μην κατακρεουργώ άλλο τα θέματα εκπαίδευσης...