Μάλλον όλοι κολλάμε στον τρόπο που πρέπει να εφαρμόσουμε για να περάσουμε από το ένα στάδιο στο άλλο!Όλοι λέμε ότι πρέπει να σταματήσεις την λιχουδιά και να αρχίσεις να επιβραβεύεις με το παιχνίδι!Θα κάνω λοιπόν την αρχή…
Ο Αδάμ λοιπόν όντας άβγαλτο κουτάβι τότε που μάθαινε τις εντολές ήταν πολύ εύκολο να τον πλάσω...έτσι λοιπόν αρχίσαμε τις ασκησούλες…
Θα πρέπει να αναφέρω όλη την διαδικασία για να καταλαβαίνουμε πως έχει γίνει από την αρχή η άσκηση!
1η βδομάδα
1η μέρα (αφού έχουμε παίξει λίγο στατικά με την μπάλα)
Πετώ μπάλα
τρέχει στην μπάλα
σταματάει μπροστά της και περιμένει
με κοιτάει,περιμένω
συνεχίζει να με κοιτάει
αποσπάται η προσοχή του
φεύγει από την μπάλα
κάθομαι όρθιος και δεν μιλάω,περιμένω
τον βλέπω κάνει κίνηση προς την μπάλα
πιάνει την μπάλα και την φέρνει κουτσά στραβά ωσάν κουτάβι προς εμένα
3 μέτρα μπροστά από μένα την αφήνει κάτω,με κοιτάει,δεν μιλάω
κάνει την γνωστή υπόκλιση που κάνουν τα σκυλιά όταν θέλουν να παίξουν,δεν μιλάω
παίρνει την μπάλα και την φέρνει σε μένα,στα πόδια ανάμεσα,τρίβεται
βγάζω ένα γενναιόδωρο κομμάτι κοτόπουλο και τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”
παίζει με την μπάλα ανάμεσα στα πόδια μου
σκύβω εμφανίζοντας ένα ακόμη κομμάτι κοτόπουλο και το κρατάω σφιχτά ώστε να τον κάνω να προσπαθήσει να το πάρει μέσα από την μπουνιά μου καθώς στον χρόνο αυτό εγώ παίνω την μπάλα
εφόσον πήρα την μπάλα ανοίγω το χέρι και παίρνει και την υπόλοιπη λιχουδιά
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Δεν χρησιμοποίησα εντολές!
Συμπέρασμα…
Το κουτάβι έστω και με 1 ΜΟΝΟ φορά έχει πάρει το μήνυμα ότι όταν θα φέρει κάτι θα επιβραβευτεί!
Το κουτάβι έχει πάρει το μήνυμα να μοιράζεται ήρεμα και να συνεργάζεται και όχι να ανταγωνίζεται!
Άλλες 2 επαναφορές και σταμάτησε η άσκηση για εκείνη την μέρα!
Δεν θυμάμαι τι έκανα μετά ή κάναμε λίγη Βασική Υπακοή ή επιστρέψαμε σπίτι!
Για την επόμενη βδομάδα+ κάναμε το ίδιο!
2ηβδομάδα
Πετώ μπάλα
τρέχει στην μπάλα
“Φέρτο”
με κοιτάει,περιμένω
κάθομαι όρθιος και δεν μιλάω,περιμένω
πιάνει την μπάλα και την φέρνει κουτσά στραβά ωσάν κουτάβι προς εμένα
στα πόδια ανάμεσα,τρίβεται με την μπάλα στο στόμα
σκύβω εμφανίζοντας ένα ακόμη κομμάτι κοτόπουλο
“Αστο”
αφήνει την μπάλα και παίρνει το κοτόπουλο ενώ ταυτόχρονα παίρνω την μπάλα
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Συμπέρασμα…
Το κουτάβι έστω και με 1 ΜΟΝΟ φορά με εντολές έχει πάρει το μήνυμα ότι όταν θα φέρει κάτι θα επιβραβευτεί!
Το κουτάβι έχει πάρει το μήνυμα να μοιράζεται ήρεμα και να συνεργάζεται με εντολές και όχι να ανταγωνίζεται!
Άλλες 2 επαναφορές και σταμάτησε η άσκηση για εκείνη την μέρα!
Για την υπόλοιπη βδομάδα+ κάναμε το ίδιο!
Όταν έκρινα σωστό ότι ο μικρός έχει καταλάβει πως είναι να δουλεύεις με αυτόν τον τρόπο προσπάθησα να κάνω το εξής…
Πετώ μπάλα
τρέχει στην μπάλα
“Φέρτο”
πιάνει την μπάλα και την φέρνει σε εμένα γρήγορα
“Αστο”
αφήνει την μπάλα μπροστά μου και παίρνει το κοτόπουλο
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Ξανά
Πετώ μπάλα
τρέχει στην μπάλα
“Φέρτο”
πιάνει την μπάλα και την φέρνει σε εμένα γρήγορα
“Αστο”
αφήνει την μπάλα μπροστά μου και παίρνει το κοτόπουλο
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Λέω “Παιζουμε”,κάνω στατικούς ελιγμούς ή ακόμα και τρεξιμάτακι για να με ακολουθήσει και να ανεβάσω το ενδιαφέρον για την μπάλα,τον τσιγκλάω με την μπάλα
ηθελημένα αφήνω να μου πάρει την μπάλα από τα χέρια
απομακρύνεται με την μπάλα στο στόμα
πάω στην αρχική θέση και τον φωνάζω
“Φέρτο”
έρχεται με την μπάλα στο στόμα
“Άστο”
αφήνει την μπάλα μπροστά μου και παίρνει το κοτόπουλο
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Ξανά τσίγκλημα
“Παίζουμε”
ηθελημένα κάποια στιγμή αφήνω την μπάλα να την πάρει
αρχική θέση
“Φέρτο”
“Αστο”
τον χαιδεύω από το λαιμό μέχρι την ουρά χτυπώντας τον απαλά στα πλευρά και λέγοντάς του “Μπράβο”!
Ξανά χωρις λιχουδιά,μόνο με αντικέιμενο και ο σκύλος κλείδωσε!
Προσπάθησα να μην του δημιουργήσω την εντύπωση ότι αφαιρώντας τις λιχουδιές θα σταματήσει να εκτελεί και έτσι τον πέρασα από το ένα στάδιο στο άλλο κρατώντας το ενδιαφέρον αμείωτο και δίνοντας τον να καταλάβει ότι το να εκτελείς δεν έχει να κάνει με το κοτόπουλο αλλά με το αντικείμενο και με μένα!
Ναι υπήρχαν πισωγυρίσματα αλλά σταθερά τα επεξεργαζόταν και ξανά ξανά ξανά άσκηση!
Δεν ξέρω αν είναι άσχετο με το θέμα αλλά νομίζω ότι με το να δίνεις και να παίρνεις χτίζεται μια καλή σχέση και αποφεύγεις ανεπυθήμητες συμπεριφορές όπως ΚΤΗΤΙΚΟΤΗΤΑ,κακή σχέση κτλ κτλ!