Ανωτερότητα/Φιλοσοφικές αναζητήσεις: Ανθρωπος και σκύλος




kos

Well-Known Member
9 Ιουλίου 2007
1.550
1
www.giokobullmastiffs.com
ε ρε μου μυριζει απολυση απο τη δουλεια και τι θα λεω μετα με απολυσανε γιατι εγραφα για την ανωτεροτητα του ανθρωπου
 


foibos

Well-Known Member
12 Ιανουαρίου 2009
7.527
19
Εγώ γυρίζω λίγο πιο πίσω την συζήτηση...δεν τη διάβασα απο χθες βράδυ..:p

Noela, εγώ δεν συνέκρινα τους ανθρώπους με τον σκύλο ή τα ζώα!
Αλλά έναν αθρώπο-μέλος της οικογένειας μου κι ένα σκύλο-μέλος της οικογένειας μου!

Μέχρι να συμβεί το γεγονός που περιέγραψα κι εγώ έλεγα οτι ο σκύλος μου είναι το ίδιο με τους ανθρώπους μου, μετα από τα δύο αυτά απανωτά σοκ αντιλήφθηκα αυτή την διαφοροποίηση για εμένα βέβαια!

Αν αναφέρεσαι στην σκυλα σου που κυριολεκτικά χάθηκε, που έχεις αναφέρει και σε παλαιότερο post, αν θυμάμαι καλά, εμπεριέχονται κι άλλοι παράγοντες που σε εμποδίζουν να το ξεπεράσεις...
Θα υπάρχουν πάντα ερωτήματα του τύπου, πως μπορεσα να χαθεί, που βρίσκεται, βασανίζεται, ζει, πέθανε....

Αυτό τουλάχιστον έτσι το βιώνω εγώ....
Εκτός από την σκύλα μου που αναφέρομαι συχνά υπήρξε άλλη μια που μου την έκλεψαν πριν από 3 χρόνια περίπου κι εγώ προσωπικά δεν μπορώ ούτε καν να αναφερθώ σε αυτή, όπως και δεν το είχα κάνει μέχρι τώρα...και μάλλον δεν θα το κάνω ξανα...
Πολύ συνοπτικά, Μ.Σάββατο ήμουν μόνος στο σπίτι με την σκύλα, βγήκα για να πάω στο Σούπερ Μάρκετ, 2 στενά από το σπίτι, και για μοναδική φορά, βγήκε μαζί μου η σκύλα και δεν ήθελε να μπει στο σπιτι και κλαψούριζε...
Εγώ αν και μου φάνηκε περιέργη η αντίδρασή της, κατι είχε συμβεί ήδη ή κάτι είχε αιθανθεί, αλλά που να το φανταστώ, την μάλωσα λίγο που πετάχτηκε στο δρόμο και την έβαλα μέσα κι απλά έκλεισα την γκαραζόπορτα και δεν την κλείδωσα....δίπλα θα πήγαινα άλλωστε....
Όταν γύρισα, 20 λεπτά αργότερα, η σκύλα δεν ήταν εκεί...
Ψάξαμε παντού, αγγελίες βάλαμε όπου ξέραμε, μέχρι και στην Πάνια, στον Αυτιά και σε άλλες εκπομπές είχαμε στείλει που την βλέπουν κι άνθρωποι που δεν ασχολούνται με τέτοια ζητήματα....Μέχρι και στην Καλαμάτα έφτασα που βρήκα κάποιες πληροφορίες....
Ποτέ δεν την βρήκα...
Ξέρω ότι δεν έφυγε, γιατί δεν μπορούσε να φύγει, γιατί το σπίτι ήταν "οχυρωμένο" έτσι ώστε να μην μπορούν να μπουν ή να βγουν σκυλιά, αφού υπήρχαν θηλυκιες μη στειρωμένες....
Δεν έχω συγχωρήσει ποτέ τον εσυτό μου και δεν το έχω ξεπεράσει....


Επιστρέφοντας στο θέμα της συζήτησης....
Δεν πιστεύω σε ανωτερότητα κάποιου είδους, αλλά στην διαφορετικότητα!
Εξάλλου, όπως ξαναέγραψα κάθε κάποια χρόνια αυτά που θεωρούμε δεδομένα και αδιάσειστα γκρεμίζονται από τις εξελίξεις της επιστήμης και τις νέες ανακαλύψεις!
 


Noela

Well-Known Member
25 Οκτωβρίου 2007
1.954
222
Παλλήνη
www.agilityadddicts.gr
Αν αναφέρεσαι στην σκυλα σου που κυριολεκτικά χάθηκε, που έχεις αναφέρει και σε παλαιότερο post, αν θυμάμαι καλά, εμπεριέχονται κι άλλοι παράγοντες που σε εμποδίζουν να το ξεπεράσεις...
Θα υπάρχουν πάντα ερωτήματα του τύπου, πως μπορεσα να χαθεί, που βρίσκεται, βασανίζεται, ζει, πέθανε....
Έχεις δίκιο. Αποδέχεσαι ευκολότερα έναν θάνατο από μια εξαφάνιση. Εγώ είχα κλειδώσει τη γκαραζόπορτα αλλά έχω όλα τα ερωτήματα που αναφέρεις. (Στο μόνο που είχα δισταγμό και δεν το έκανα ήταν να πάω στην Πάνια)



Επιστρέφοντας στο θέμα της συζήτησης....
Δεν πιστεύω σε ανωτερότητα κάποιου είδους, αλλά στην διαφορετικότητα!
Συμφωνώ απόλυτα.
 


GAIA LYKAIA

Well-Known Member
30 Δεκεμβρίου 2007
614
16
57
Θεσσαλονίκη
gaialykaia.com
.....
Επιστρέφοντας στο θέμα της συζήτησης....
Δεν πιστεύω σε ανωτερότητα κάποιου είδους, αλλά στην διαφορετικότητα!
Εξάλλου, όπως ξαναέγραψα κάθε κάποια χρόνια αυτά που θεωρούμε δεδομένα και αδιάσειστα γκρεμίζονται από τις εξελίξεις της επιστήμης και τις νέες ανακαλύψεις!
Έτσι ακριβώς....

η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ είναι η δύναμη της Ζωής...

Η Ζωή είναι ένα σύνολο, που προσπαθεί από δισεκατομμύρια διαφορετικούς δρόμους να επικρατήσει έναντι της Ανυπαρξίας....

είμαστε απλώς ένα κομματάκι του συνόλου, τίποτε παραπανώ....
 


kos

Well-Known Member
9 Ιουλίου 2007
1.550
1
www.giokobullmastiffs.com
το παρακατω αρθρο ειναι μεγαλο και ισως φανει κουραστικο αξιζει ομως γι αυτο το παραθετω
Η Φυσική στη Βιολογία
Το Θαύμα και το Αγαθό της Ζωής1

Αν και οι μέθοδοι μελέτης της Βιολογίας είναι διάφοροι από αυτές της Φυσικής, καθόσον έχουν να κάνουν με τις ποιοτικές έννοιες της ζωής και της συνείδησης στα έμβια όντα, εντούτοις έχουν σημειωθεί πρόοδοι στην Βιολογία με τις εφαρμογές της Φυσικής επ’ αυτής, με συνέπεια να αυξάνεται και το ενδιαφέρον των επιστημόνων στον τομέα αυτόν.
Με αυτό το πρίσμα θα μπορούσε θεωρητικά να υποστηριχθεί ότι και ορισμένα θεμελιώδη θέματα αυτού του θαύματος της ζωής ερμηνεύονται σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής.
Όπως η δημιουργία και η λειτουργία της ζωής να αποδοθεί σε ένα αυτοποιητικό φυσικό σύστημα με τη συνύπαρξη και τη συλλειτουργία στην Βιολογία των θεωριών του Henri Poincare περί επαναληπτικότητας και του Ilya Prigogine περί δημιουργίας νέων δομών της ύλης στα ανοιχτά δυναμικά φυσικά συστήματα.
Σε ένα τέτοιο αυτοποιητικό σύστημα πρωταγωνιστές είναι αμφότεροι το περιβάλλον και ο βιολογικός οργανισμός οι οποίοι δρουν και λειτουργούν κατά αμφίδρομη πορεία ως ένα ενιαίο όλον με αρχή το περιβάλλον και όχι μονομερώς από εσωτερική παρόρμηση, όπως διατείνεται ο Κάρολος Δαρβίνος για την εξέλιξη των ειδών.
Το δε γεγονός της ζωής, χαρακτηριζόμενο κυρίως από την αυτοκινησία, τοποθετείται στο ηλεκτρικό δυναμικό των κυττάρων, του οποίου η κίνηση μπορεί να χαρακτηρισθεί ως μία εξαναγκασμένη ταλάντωση συντηρούμενη μέσω του μεταβολισμού των τροφών.
Επειδή όμως, σύμφωνα με την επικρατούσα επιστημονική άποψη, η ζωή είναι ένα ολιστικό φαινόμενο και εφόσον ο όλος ζωντανός οργανισμός βρίσκεται σε ολογραμμική σχέση με το κύτταρο, το οποίο χαρακτηρίζεται από την αυτοκινησία του, τότε μπορούμε να ισχυρισθούμε ότι η ζωή ενός εμβίου όντος αποτελεί και είναι η καθολική συντονισμένη κίνηση των κυττάρων του.
Όσον αφορά όμως για τη σχέση της ζωής με τον θάνατο, μπορεί να υποστηριχθεί ότι αμφότερα συνυπάρχουν από τη γέννηση του εμβίου όντος, όπως συμβαίνει στα φυσικά συστήματα επαλληλίας, όπου συλλειτουργεί αρμονικά η αντίφαση, δικαιώνοντας έτσι τον Πυθαγόρα με την αντιφατική οντολογική «Μονάδα» του.
Όπως, επίσης, έτσι επιλύεται και το παράδοξο της λεγόμενης εξίσωσης «Ψ» του Erwin Schrodinger, στην οποία μαθηματικά αποδεικνύεται ότι η ζωή υπάρχει ταυτόχρονα με τον θάνατο και η οποία επιβεβαιώνεται με τη σύγχρονη διαπίστωση ότι ένας ορισμένος αριθμός γονιδίων σχετίζονται με τη γήρανση και τη φθορά, οδηγώντας στον θάνατο.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο η πορεία ανάπτυξης και φθοράς της ζωής διαγράφει έναν κύκλο και όχι μία ευθεία γραμμή, επαληθευόμενος έτσι και ο φιλόσοφος Εμπεδοκλής με την εναλλασσόμενη δράση των δυνάμεών του της «Φιλότητας» και του «Νείκους» επί της φύσης.
Αυτό όμως το θαύμα της ζωής ενός ζωντανού οργανισμού ως όλον το οποίο βρίσκεται σε μία ανεξήγητη ακόμα ολογραμμική σχέση με τα κύτταρά του, αποκαλύπτει ακόμα και μία άλλη μεγαλιώδη, κατά τη γνώμη μας, επικοινωνιακή αλήθεια.
Από την εποχή των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, αλλά και σήμερα η Επιστήμη διερωτάται για τη σχέση της αντικειμενικής αλήθειας των αισθήσεων και αυτής η οποία καταχωρείται ή παράγεται από τον νου, δηλαδή από το μυαλό μας.
Ως προς το ερώτημα αυτό έχει κατατεθεί η πρότασή μας ότι όλο αυτό το μέγιστο, το οποίο η αίσθηση της όρασής μας βλέπει, συμπτύσσεται σε μία ελάχιστη κυμαντική σύνθεση, η οποία λέγεται σολιτόνιο, του οποίου η συχνότητα συντονίζεται κατά επιλεκτικό τρόπο με την ιδιοσυχνότητα των χημικών ουσιών τόσο των υποδοχέων κυττάρων των οφθαλμών και γενικότερα των αισθήσεων, όσο και αυτών των νευρώνων του εγκεφάλου, με συνέπεια τα μηνύματα του εξωτερικού αντικειμενικού κόσμου να μεταφέρονται στον εγκέφαλο και εκείθεν σε ολόκληρο τον οργανισμό ή να αποθηκεύονται σε αυτόν με την μορφή συμπτυγμένων ιδιοσυχνοτήτων.
Αυτή τη συμπτυγμένη σε ιδιοσυχνότητα εικόνα της πραγματικότητας μπορεί ο εγκέφαλος να ανακαλεί πάλι με την επιλεκτική λειτουργία του συντονισμού των συχνοτήτων των μηνυμάτων και να συνθέτει με τη συνειρμική του ικανότητα σε μία νοητική αλήθεια, η οποία πάλι αναπτυσσόμενη να αποδίδεται στην εξωτερική πραγματικότητα των αισθήσεων.
Έτσι λοιπόν, το αρχαιόθεν γνωσιολογικό ερώτημα για τη σχέση μεταξύ αισθήσεων και νου, μπορεί να απαντηθεί σύμφωνα με την ολογραφική αρχή, της αναπτυσσόμενης και συμπτυσσόμενης αλήθειας, όπου το μέγιστο εμπεριέχεται στο ελάχιστο και αντιστρόφως το ελάχιστο στο μέγιστο, των οποίων η επικοινωνία επιτυγχάνεται μέσω του συντονισμού, δηλαδή των «ομοίων» του Εμπεδοκλή και του Δημόκριτου.
Μία ολογραφική αρχή, η οποία σήμερα προβάλλεται από τους φυσικούς επιστήμονες ως η πλέον πειστική συμπαντική θεωρία και η οποία βλέπουμε πως μπορεί να εφαρμοσθεί για να ερμηνεύσει τα θαύματα της Βιολογίας.
Τέλος το άλλο ερώτημα το οποίο εξακολουθεί να παραμένει και σήμερα αναπάντητο, είναι αυτό της πνευματικής ανωτερότητας του ανθρώπου και της ικανότητας του έναρθρου λόγου αυτού έναντι των άλλων εμβίων όντων.
Ο φυσιοδίφης Αλφρέδος Ουώλας, συμφωνούντος και του Κάρολου Δαρβίνου, αναγνωρίζουν ότι σταθμό στην εξέλιξη του ανθρώπου αποτέλεσε η ορθία στάση του, ο δε Αναξαγόρας θεωρεί εκ φύσεως την ορθία στάση και την εξυπνάδα του ανθρώπου, αποδίδοντας την πνευματική του εξέλιξη στη χρήση των χεριών του, ενώ με την εξέλιξη του έναρθρου λόγου ασχολήθηκε και ο Δημόκριτος, του οποίου οι απόψεις δεν διαφέρουν και πολύ των σύγχρονων γλωσσολόγων.
Κατά τη γνώμη μας, η πνευματική ανωτερότητα του ανθρώπου οφείλεται στη συγκέντρωση ηλεκτρικών φορτίων στον εγκέφαλο κατά την αλλαγή του στην ορθία στάση, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί το φυσικό μέγεθος του ηλεκτρικού δυναμικού (ν) των νευρώνων και ως εξ αυτού η όλη λειτουργία του εγκεφάλου και επομένως και της νοημοσύνης του.
Σε αυτή τη μεταβολή της ανωτερότητας του εγκεφάλου προσαρμόσθηκε και η στοματική κοιλότητα με τα φωνητικά όργανά της, με κατάληξη την δυνατότητα της καλλιέργειας του έναρθρου λόγου.
Τελικά όμως, ύστερα από όλα αυτά τα οποία αναφέρθηκαν με θεωρητικές, αποδεικτικές, σύντομες σκέψεις, συμπερασματικά μπορεί να ειπωθεί, ότι όσο και αν η επιστήμη του ανθρώπου προοδεύει, πάντα η ζωή, όπως και όλη η φύση, στο σύνολό τους θα παραμένουν ένα θαύμα και ένα αγαθό για τον άνθρωπο.
Μία αλήθεια η οποία διαρκώς θα κατακτάται και διαρκώς θα διαφεύγει …!
http://www.eef.gr/happenings/view/169
 


tifi

Well-Known Member
17 Φεβρουαρίου 2008
247
0
Αθηνα
η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ είναι η δύναμη της Ζωής...

Η Ζωή είναι ένα σύνολο, που προσπαθεί από δισεκατομμύρια διαφορετικούς δρόμους να επικρατήσει έναντι της Ανυπαρξίας....
Αυτη η θεση με βρισκει ΑΠΟΛΥΤΑ συμφωνη!

Αν υποθεσουμε τωρα πως συμφωνουμε,μερικοι η ολοι,στην σημαντικοτητα της αποδοχης της διαφορετικοτητας ως υψιστης εκφρασης ζωης...μηπως το επομενο σταδιο ειναι να αναρωτηθουμε τι ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ να κανουμε ετσι ωστε τα ζωντα ειδη που εξαρτωνται απο εμας να ειναι υγιη και ασφαλη?
Ειναι αδιαφορη η συναισθηματικη ταξινομηση των ειδων που καθενας απο εμας διαθετει,προεχει να σεβαστουμε την διαφορετικοτητα αυτουσια και να πραξουμε για το οφελος της....
 
Last edited by a moderator:


kkranis

Well-Known Member
23 Ιανουαρίου 2009
2.583
11
Αγ. Παρασκευή
:rolleyes:

Όλα αυτά τα παραπάνω δεν είναι πιο εξελιγμένα (σύμφωνα με τη θεωρία της εξέλιξης - μιας και χρησιμοποιούμε τη συγκεκριμένη λέξη) αλλά πιο προσαρμόσιμα, λιγ΄ποτερο ευάλωτα κτλ.

Γιατί δεν έχω δει ακόμα ούτε μονοκύτταρο οργανισμό, ούτε ιό, ούτε αμφίβιο, ούτε ψάρι, ούτε ερπετό ούτε άλλο θηλαστικό (πλην του ανθρώπου) να ανακαλύπτει τη γραφή, τον τροχό, τα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία, τη φιλοσσοφία, τις τέχνες, τη "μηχανική", να ταξιδεύει στο διάστημα και να μπορεί να επικοινωνεί από τη μια άκρη της γης στην άλλη (just to name a few ;) ).

Και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο άνθρωπος (που θέλει 9 μήνες για να έρθει στον κόσμο, άλλο 1 χρόνο για να σταθεί στα πόδια του και τουλάχιστον άλλα 3-4 για να μπορεί στοιχειωδώς να επιβιώσει) είναι το μοναδικό ον στον πλανήτη που μπορεί να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του για να εδραιωθεί στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας (από το κάτω μέρος που κανονικά είναι).

Δεν υποστηρίζω ότι όλα καλά και όλα ωραία. Το αντίθετο μάλλιστα.

Απλά, η εξέλιξη δε μπορεί να εξεταστεί με μεμονωμένες περιπτώσεις, αλλά στο σύνολο.

Οι παρενέργειες της (οικολογική καταστροφή κατά κύριο λόγο) είναι μια άλλη κουβέντα...
 


GAIA LYKAIA

Well-Known Member
30 Δεκεμβρίου 2007
614
16
57
Θεσσαλονίκη
gaialykaia.com
Μακρύ είναι ένα άρθρο 15 σελίδων...

Το άρθρο δεν είναι επιστημονικό....

Στηρίζεται αποσπασματικά σε κάποια πράγματα για να δημιουργήσει τη δική του αλήθεια...

Το έγραψε ένας Ψυχολόγος – Διδάκτωρ Φιλοσοφίας....
 


kos

Well-Known Member
9 Ιουλίου 2007
1.550
1
www.giokobullmastiffs.com
Μακρύ είναι ένα άρθρο 15 σελίδων...

Το άρθρο δεν είναι επιστημονικό....

Στηρίζεται αποσπασματικά σε κάποια πράγματα για να δημιουργήσει τη δική του αλήθεια...

Το έγραψε ένας Ψυχολόγος – Διδάκτωρ Φιλοσοφίας....
σωστο απλα εχει ορισμενα σημεια που μου αρεσαν αρκετα. Νομιζω οτι εχει εκδοθει και σε επιστημονικα συγγραματα αλλα δεν το λεω με σιγουρια.
 


kopritis

Well-Known Member
1 Νοεμβρίου 2008
7.809
23
Αθήνα, κεντρο.
Γιατί δεν έχω δει ακόμα ούτε μονοκύτταρο οργανισμό, ούτε ιό, ούτε αμφίβιο, ούτε ψάρι, ούτε ερπετό ούτε άλλο θηλαστικό (πλην του ανθρώπου) να ανακαλύπτει τη γραφή, τον τροχό, τα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία, τη φιλοσσοφία, τις τέχνες, τη "μηχανική", να ταξιδεύει στο διάστημα και να μπορεί να επικοινωνεί από τη μια άκρη της γης στην άλλη (just to name a few ;) ).
Oχι. Κάνουν όμως άλλα πράγματα εξίσου σημαντικά. :)
 


GAIA LYKAIA

Well-Known Member
30 Δεκεμβρίου 2007
614
16
57
Θεσσαλονίκη
gaialykaia.com
σωστο απλα εχει ορισμενα σημεια που μου αρεσαν αρκετα. Νομιζω οτι εχει εκδοθει και σε επιστημονικα συγγραματα αλλα δεν το λεω με σιγουρια.
Δεν ξέρω αν εκδόθηκε πουθενά πέραν του συγκεκριμένου χώρου, αυτό που ξέρω είναι ότι είναι ένα τυπικό δείγμα γραφής, που συναντάται σε συγκεκριμένα περιοδικά (μη επιστημονικά - ευρέως κοινού), και αυτό είναι εύκολα αντιληπτό από το γεγονός ότι οι αναφορές σε άτομα (Henri Poincare, Ilya Prigogine) δεν περιέχουν ΚΑΙ τον τίτλο του συγγράμματος, μέσα στο οποίο αναφέρεται το συγκεκριμένο "θεώρημα" που εκφράζουν.

Η Αληθοφάνεια και η Μυθιστορηματικότητα (ξέρω, δεν υπάρχει τέτοια λέξη) ενός κειμένου δεν είναι τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν έγκυρο.

Και εγώ, βάση των εμπειριών & των γνώσεών μου, μπορώ να κάτσω και να γράψω ένα πολύ πιστευτό παραμύθι, για να εξυπηρετήσω τους σκοπούς μου (ανιδιοτελείς ή μη). Από και πέρα, το πόσο πραγματικό θα είναι αυτό που έγραψα, θα πρέπει να κριθεί κομμάτι-κομμάτι, από ειδικούς του εκάστοτε χώρου.

Και το παρόν άρθρο, από την πρώτη του πρόταση, αρχίζει με ένα ψέμα:

"Αν και οι μέθοδοι μελέτης της Βιολογίας είναι διάφοροι από αυτές της Φυσικής"....

Πως είναι δυνατόν 2 Θετικές Επιστήμες (όπως η Βιολογία & η Φυσική) να διαφέρουν ως προς τον τρόπο που διάγουν την έρευνα τους? Μπορεί τα εργαλεία να είναι διαφορετικά, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διάγετε μια ερευνητική δραστηριότητα είναι ο ίδιος: η παρατήρηση, η καταγραφή, η επιστημονική ανάλυση, βάση αξιών & αρχών που είναι αποδεκτές από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας...

Μόνο στα μάτια κάποιου που δε ξέρει και δε γνωρίζει φαντάζουν διαφορετικές...
 
Last edited:


kos

Well-Known Member
9 Ιουλίου 2007
1.550
1
www.giokobullmastiffs.com
Δεν ξέρω αν εκδόθηκε πουθενά πέραν του συγκεκριμένου χώρου, αυτό που ξέρω είναι ότι είναι ένα τυπικό δείγμα γραφής, που συναντάται σε συγκεκριμένα περιοδικά (μη επιστημονικά - ευρέως κοινού), και αυτό είναι εύκολα αντιληπτό από το γεγονός ότι οι αναφορές σε άτομα (Henri Poincare, Ilya Prigogine) δεν περιέχουν ΚΑΙ τον τίτλο του συγγράμματος, μέσα στο οποίο αναφέρεται το συγκεκριμένο "θεώρημα" που εκφράζουν.

Η Αληθοφάνεια και η Μυθιστορηματικότητα (ξέρω, δεν υπάρχει τέτοια λέξη) ενός κειμένου δεν είναι τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν έγκυρο.

Και εγώ, βάση των εμπειριών & των γνώσεών μου, μπορώ να κάτσω και να γράψω ένα πολύ πιστευτό παραμύθι, για να εξυπηρετήσω τους σκοπούς μου (ανιδιοτελείς ή μη). Από και πέρα, το πόσο πραγματικό θα είναι αυτό που έγραψα, θα πρέπει να κριθεί κομμάτι-κομμάτι, από ειδικούς του εκάστοτε χώρου.

Και το παρόν άρθρο, από την πρώτη του πρόταση, αρχίζει με ένα ψέμα:

"Αν και οι μέθοδοι μελέτης της Βιολογίας είναι διάφοροι από αυτές της Φυσικής"....

Πως είναι δυνατόν 2 Θετικές Επιστήμες (όπως η Βιολογία & η Φυσική) να διαφέρουν ως προς τον τρόπο που διέγουν την έρευνα τους? Μπορεί τα εργαλεία να είναι διαφορετικά, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διάγετε μια ερευνητική δραστηριότητα είναι ο ίδιος: η παρατήρηση, η καταγραφή, η επιστημονική ανάλυση, βάση αξιών & αρχών που είναι αποδεκτές από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας...

Μόνο στα μάτια κάποιου που δε ξέρει και δε γνωρίζει φαντάζουν διαφορετικές...
για το αρθρο πραγματικα δε γνωριζω να απαντησω περισσοτερα αλλα για τις μεθοδους ερευνας εννοειται πως μπορει να διαφερουν αυτες που παραθετεις ειναι βασικες αρχες της ερευνας και οχι μεθοδοι της εχω κανει ερευνα φυσικα σε εντελως διαφορετικο πεδιο και οι μεθοδοι πολλες φορες διαφερουν και σιγουρα δε βασιζονται παντοτε παντα σε θεμελιωμενες αρχες και αξιες αλλιως χανουν μερικες φορες και το νοημα τους
 


Teobullmastiff

Well-Known Member
25 Ιουλίου 2009
4.816
3
40
Πεντελη,Αθηνα
μπορει καποιος να συζητησει για το Συμπαν,να δημιουργησει ηρωες παραμυθιων,να αναλυσει τον φυσικο κοσμο και να χειρουργησει εναν ανθρωπο μαζι με τον σκυλο του?

καλη συνεχεια στην συζητηση.

:):)

*(δεν μπορω να το χωνεψω οτι καθομαι διαβαζω και συζητω περι ανωτεροτητας ανθρωπου ή των ολων των υπολοιπων οντων...συγχωρηστε με αλλα δεν θα ηθελα να κανω το ΚΑΚΟ να θεωρησω τον σκυλο μου ΝΟΗΤΙΚΑ ισαξιο μου.)
 


kopritis

Well-Known Member
1 Νοεμβρίου 2008
7.809
23
Αθήνα, κεντρο.
συγχωρηστε με αλλα δεν θα ηθελα να κανω το ΚΑΚΟ να θεωρησω τον σκυλο μου ΝΟΗΤΙΚΑ ισαξιο μου.
Μα δε λεμε αυτό. Λέμε οτι η νοητική ανωτερότητα δεν συνεπάγεται γενικότερη ανωτερότητα.

Μα δε λεμε αυτό. Λέμε οτι η νοητική ανωτερότητα δεν συνεπάγεται γενικότερη ανωτερότητα.
Πχ για μένα το να μπορείς να φτιάξεις οξυγόνο απο νερό και διοξείδιο του άνθρακα (οπως τα φυτά), είναι σημαντικότερο απο το να μπορείς να μπορείς να δημιουργήσεις ήρωες παραμυθιών.... :)
 


kango1

Well-Known Member
27 Σεπτεμβρίου 2007
11.313
16
ATHENS
Eίναι τόσο φιλοσοφικό αυτό που συζητάτε που δεν υπάρχει περίπτωση να βρείτε άκρη..και αν ακόμα το κέντρο όλων των επιστημων είναι η φιλοσοφία..άκρη δεν θα βγάλετε γιατί και οι ίδιες καθημερινά αναιρούνται ή
εξελίσσονται..

Το θέμα της ανωτερότητας έχει να κάνει από παρα πολλούς παράγοντες και πολλές φορες από υποκειμενικά κριτήρια..

Θα μπορούσε απλά μια απάντηση του τύπου..ο σκύλος μου είναι ανώτερος νοητικά γιατί μπορεί να διαισθανθεί τον πόνο μου.. άρα είναι πιο έξυπνος από έναν ανθρωπο που είναι κοντινό μου πρόσωπο.. να είναι απάντηση και έναρξη μιας νέας συζήτησης γύρω από την αγάπη, αν υπάρχει και πως.., γύρω από την διαίσθηση τι είναι και αν υπάρχει..και ούτω κάθ' εξής..

Άκρη δεν θα βγάλετε γιατί όσο μιλάμε για τα ζώα που δεν έχουμε αποκωδικοποιήσει τα πάντα γύρω από αυτά, πάντα θα μας εκπλήσσουν..
Aυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να ξέρουμε την πρώτη τους μορφή μιλώντας για τον σκυλο για να κατανοήσουμε τα αρχέγονα τους ένστικτα και μετέπειτα να παρατηρήσουμε την συμπεριφορά τους στο "νέο" τους περιβάλλον...


Για να κατανοήσουμε όμως κάποια πράγματα εμείς σαν άνθρωποι.. θα πρέπει να ξεφύγουμε από την υπεροψία μας και την "κουκούλα" μας και να μπούμε μέσα στα δέντρα χωρίς κανένα όπλο και να επιβιώσουμε.., τότε ίσως έχουμε κάποια απάντηση..για το ποιός είναι πραγματικά ανώτερος..
 
Last edited:


DaLiDa

Well-Known Member
4 Ιανουαρίου 2010
60
0
Andros
Μπορεί οι άνθρωποι να είναι στην κορυφή επειδή είναι κατακτητές με το μυαλό τους,αλλά δεν έχω δει πουθενά λίγη "ανθρωπιά"...Από το μυάλο που έχουν..
Οταν βάζουν την ζωή(ανθρώπων και ζώων) σε δεύτερη μοίρα και σε πρώτη το χρήμα...Είναι τραγικό...Έχουμε ξεχάσει τι σκ@τ@ ήρθαμε να κάνουμε σε αύτο το πλανήτη...
Ισως ακουστεί αστείο αλλά όταν πέθανε ο Δούκας σπάραξα στο κλάμα...
Δεν έχω κλάψει για κανέναν τόσο.ΚΑΝΕΝΑΝ!Καθώς αν και σκύλος μου έδινε αυτό που δεν δίνει κανένας άνθρωπος με την ομιλία του,την εξυπνάδα του και όλες αυτές τις φοβερές "χάρες" που έχει το ανθρώπινο είδος....Συνήθως για να σου δώσουν θέλουν πρώτα να πάρουν...
Εκείνος απλά από μόνος του μου έδινε..Αναρίθμητα περιστατικά μπορώ να αναφέρω που η συμπεριφορά του ήταν "ανθρώπινη".Ηταν πολύ έξυπνος ο ατιμούλης!:(και μου λείπει πολύ!
Τα ζώα τα ζηλεύω πολύ,είναι καλύτερα...
Για μένα όλοι ίσοι είμαστε....
 


omarock

Well-Known Member
12 Φεβρουαρίου 2009
2.836
7
Δραμα
Δειγματα ανθρωπινης νοημοσυνης
Αυτοκτονια(πολυ νοημοσυνη μιλαμε)
Δολοφονια χωρις λογο ετσι για πλακα
Ατομικη βομβα
Εκτελεση,κρεμασμα,φυλακη.
Δουλεια
Υπερκαταναλωτικη μανια(σουπερ μαρκετ)
Προδοσια
Ωρολοι
Ψυχοφαρμακα,ναρκωτικα,αλκοολ,τζογο
Αυτοκαταστροφη
Καταστροφη του πλανητη
Χρημα
Διατροφη
Ενταξει ο σκυλος ειναι σκυλος,εμεις ειμαστε αραγε καλυτεροι?
Ποιος μας το λεει εκτος απο τον σκυλο μας?και εκτος απο εμας τους ιδιους?

Δεν μπορουμε να λεμε οτι ειμαστε καλυτεροι απο τα ζωα,γιατι δεν ειμαστε,ουτε ανωτεροι ειμαστε(εμεις το λεμε),τι θα ελεγε αραγε ενα ανωτερο ον απο εμας αν μας εβλεπε να κανουμε αυτα που κανουμε?
Ας πουμε Αφρικη(εκμεταλευση)
Ας πουμε Κινα?(αστα να πανε)
Να πουμε Αμερικη?(οι μισοι πεινανε,και οι μισοι που δεν πεινανε,κανουν αλλους τοσους εκτος αμερικης να πεινανε,και αν εχουν αντιρηση μπαμ και κατω),πια ειναι η νοημοσυνη μας?
 


DaLiDa

Well-Known Member
4 Ιανουαρίου 2010
60
0
Andros
Εμείς απλά έχουμε χάσει το νόημα της ζώης...Τα ζώα το έχουν,και επειδή είναι ανυπεράσπιστα στην δύνη μας υποφέρουν και αυτά.Ολη η Γη υποφέρει από έμας...
omarock τα λες πολύ καλά....Ετσι είναι τα σημερινα δεδομένα της ζωης μας...Για πόσο δεν ξέρω!