ΔΕΛΤΙΟ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΟΥ ΒΑΝΑΥΣΟΥ ΚΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ
ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΟΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αφισοκόλληση σε συνεργασία με την διάσημη φωτογράφο αγρίων ζώων Christine Bush και ιντερνετική διαμαρτυρία οργανώνει το Psychanimal στις 27 Νοεμβρίου με αφορμή την «Παρασκευή χωρίς Γούνα», (Fur Free Friday). Η «Παρασκευή Χωρίς Γούνα», που καθιέρωσε η Διεθνής Ένωση Κατά της Γούνας «Antifur Coalition» με πολλά σωματεία και ομάδες-μέλη διεθνώς και με την οποία συνεργαζόμαστε, είναι μια συμβολική ημέρα για την ευαισθητοποίηση και την συνειδητοποίηση του παγκόσμιου κοινού στο θέμα της αιματοβαμμένης γούνας, που προωθεί την ανθρωπινή ματαιοδοξία πατώντας πάνω στα πτώματα εκατομμυρίων ζώων. Παράλληλα στα Φιλοζωικά Σεμινάρια μας που πραγματοποιούνται για πρώτη φορά κάθε μήνα φέτος στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο με ομιλητές ειδικούς επιστήμονες κτηνιάτρους δικηγόρους , ψυχολόγους εγκληματολόγους πάνω σε διάφορα θέματα κάθε μήνα, επισημαίνεται όλο το χρόνο φέτος μέσω ειδικού στάντ ο άδικος φόνος ζώων με βάναυσο τρόπο προκειμένου να μετατραπούν σε γιακά, μπότα, γούνινη λεπτομέρεια ρούχου η ριχτάρι.
Ψυχολογία, Διαφήμιση ,Δημιουργία ΝεοAνάγκης και επιρροή τους στην αγορά γούνας
Προκειμένου να διατεθεί ένα προϊόν χρειάζεται να δημιουργηθεί και να αυξηθεί και η ανάλογη ψυχική ανάγκη και επιθυμία γι’αυτό. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν που δεν είναι αναγκαίο λογω καιρικών συνθηκών και ανταποκρίνεται περισσότερο στο παρελθόν. Έτσι βλέπουμε ότι προκειμένου να διατεθεί ένα άχρηστο, ξεπερασμένο και παρωχημένο προϊόν,(το όποιο όποιος γνωρίζει πως παράγεται αυτόματα δεν επιθυμεί πλέον να το φορά, οι περισσότεροι έχουν μια ωραιοποιημένη εικόνα για την παραγωγή γούνας), χρειάζεται και η ανάλογη στρατηγική. Η γούνα διαχωρίζεται από το ζώο που την έχει και προβάλλεται έντεχνα σαν προϊόν με ανεβασμένο κοινωνικό στάτους, σαν αισθησιακό, δυναμικό, άγριο, σέξυ και απειλητικό η τρυφερό προϊόν ανάλογα με το κοινό. Συνδέεται με μοντέλα ιδανικής ομορφιάς συχνά τροποποιημένα μέσω υπολογιστή έτσι ώστε όλα να φαντάζουν ειδιλίακα και να παίρνει ο αγοραστής και η αγοράστρια το μήνυμα ότι έτσι πρέπει να είναι και αυτός-αυτή. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης καλλιεργείται έμμεσα έτσι, προβάλλοντας ένα πρότυπο που απέχει παρασάγγας από τον μέσο Έλληνα, αμερικανό, ρώσο η κινέζο και η γούνα καλείται να έρθει να καλύψει αυτό το νεοαποκτηθέν κενό στην προσωπικότητα του ευπειθούς αγοραστή. Ο άνθρωπος οδηγείται στο να μην αισθάνεται «αρκετός» ως αυτός που είναι, με το δικό του «πετσί», τον δυναμισμό και την διεκδικητικότητα του ή τον φυσικό αυθόρμητο αισθησιασμό του, αλλά να αισθάνεται μειονεκτικά, εκτός κοινωνίας, ανασφαλής, θλιμμένος, απορριπτέος η ανεπαρκής σεξουαλικά, οικονομικά η κοινωνικά. Η Γούνα και αλλά προϊόντα «λουξ» προβάλλονται σαν η λύση που θα ανορθώσει τον ναρκισσισμό του άνδρα και της γυναίκας μαγικά και στιγμιαία χωρίς δικό τους ψυχικό κόπο, θα καλύψει τα ψυχικά κενά και θα προσφέρει μια ελπίδα για ένα ιδεατό μέλλον χωρίς στερήσεις, γεμάτο αναγνώριση, αποδοχή, θαυμασμό, πλούτο ικανοποίηση και ασφάλεια. Αυτά, ενώ στην πραγματικότητα διανύουμε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, η οικονομική ανασφάλεια είναι αυξημένη και ζούμε σε μία κοινωνία που δεν προάγει την άξια του ανθρώπου αλλά του αντικειμένου που έχει αυτός στη κατοχή του, υποσκάπτοντας την άξια και την αυτοπεποίθηση του και πουλώντας του άχρηστα προϊόντα για τα οποία έχει δημιουργήσει η ίδια τις νέες ανάγκες ( «νεοανάγκες»).
Μηχανισμοί Διαφήμισης
Η Γούνα όπως και αλλά προϊόντα που προκύπτουν από βάναυσο θάνατο ζώων έχει αποσχίστει συνειδητά στο λόγο μας από το αρχίκό ζώο, με την πλούσια σε ηθη και συνήθειες ζωή του, που θεωρείται «πρώτη ύλη» πια, δεν αναφέρεται καν σαν ζώο πλέον και έχει επικρατήσει να ονομάζεται "γουνόδερμα", «σισσυρόδερμα», «γούνα» και τα λοιπά που παραπέμπουν σε ένα τελικό αντικείμενο αποκομμένο από την βάναυση διαδικασία που το παράγει και την συναισθηματική της φόρτιση. Έτσι συντηρείται και επιτυγχάνεται στο μυαλό του αγοραστή αλλά και του εργάτη στη γούνα η του επιχειρηματία, η ιδέα ότι το ζώο έχει έρθει σε αυτό τον κόσμο με μόνο προορισμό να γίνει αυτό το τελικό προϊόν, το "γουνόδερμα", βιώνεται σαν ένα άψυχο αντικείμενο που απλά έχει την «ενοχλητική» συνήθεια να μην πεθαίνει εύκολα και να χρειάζεται συντήρηση κάποιο χρόνο πριν οδηγηθεί χωρίς διέξοδο στον προαποφασισμένο θάνατο. Έχει παρατηρηθεί εμπειρικά αλλά και από διεθνείς φιλοζωικές οργανώσεις ότι όταν αυτή η διάσχιση επιτυγχάνεται μέσω της διαφήμισης και της κάλυψης της βάναυσης διαδικασίας, ο αγοραστής αγοράζει «χωρίς πολλές ενοχές» («πεθαμένο είναι γιατί να μη το χρησιμοποιήσω») ενώ όταν επιτυγχάνεται η σύνδεση με το αρχικό ζώο στο όποιο η σύγχρονη ηθολογία και άλλες επιστήμες αρχίζουν να αναγνωρίζουν συναισθήματα όπως απόλαυση, πόνος, χαρά γέλιο, γαργάλημα, τότε ο άνθρωπος δεν μπορεί ηθικά πλέον να αγοράσει το προϊόν του βάναυσου θανάτου και της σύντομης ζωής του ( «τελικά αυτό αισθάνεται, υποφέρει») Η αποσιώπηση , η ωραιοποίηση και η άρνηση της πραγματικότητας είναι βασικοί ψυχολογικοί μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται συνειδητά για την προβολή τέτοιων προϊόντων. Συμπτωματικά είναι οι ιδιοι αντεστραμμενα που χρησιμοποιούν και οι ανθρωποι θύματα βίας προκειμένου να επιβιώσουν ψυχικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι άνθρωποι που δεν θέλουν να ξέρουν τι ακριβώς φορούν, ούτε καν αντέχουν να το ακούσουν.
Τι γίνεται στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο
Τα τελευταία χρόνια, ενώ στις δυτικές χώρες η χρήση γούνας έχει περιοριστεί σημαντικά μετά από την πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση του κόσμου, στην Ασία, Ρωσία και Άπω Ανατολή, εξ’ αιτίας της ανεπάρκειας ενημέρωσης, της ελλιπούς ανάπτυξης φιλοζωικών κινημάτων και πίεσης για νόμους, της ανάγκης να αισθανθούν ότι υπερέχουν η να ακολουθήσουν ένα πρότυπο ζωής αποτελεσματικά προωθημένο ως αποδεκτό η επιθυμητό, η χρήση και το εμπόριο της γούνας είναι πολύ διαδεδομένα.
Σε αυτή την αγορά απευθύνονται οι ευρωπαίοι και έλληνες οινοπαραγωγοί πλέον μια και η ευρωπαϊκή ελληνική και άλλες γίνονται όλο και πιο συνειδητοποιημένες.
Πονηρές Πολιτικές Πώλησης Απομείναντος Προϊόντος
Κάποτε η γούνα ήταν ένα είδος σχεδόν μόνο γυναικείο, αλλα πλέον εκεινου του ειδους η μονοκόμματη γούνα είναι παρωχημένη και καθόλου πρακτική. Σήμερα μια έντεχνη και πονηρή στρατηγική αγοράς έχει διευρύνει την πελατεία, απευθυνόμενη και σε άνδρες και στα παιδιά προκειμένου να διοχετεύσει προϊόντα που παραμένουν απούλητα: μπορντούρες, φινιρίσματα, γάντια και εσωτερικές επενδύσεις σε μπουφάν και παλτά με κομμάτια από γούνα, απευθύνονται και στην ανδρική γυναικεία και παιδική πελατεία.
Οι συνθήκες για τα ζώα για αυτές τις παραγωγές «κομματιών» είναι ακόμη χειρότερες συνήθως.
Αρχίζει η Απαγόρευση της Γούνας για Ηθικούς Λόγους
Σας γνωστοποιούμε ότι χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστρία και η Κροατία έχουν ήδη απαγορεύσει την εκτροφή οινοφόρων ζώων ενώ το Βέλγιο και η Ιρλανδία πρόκειται σύντομα να προχωρήσουν σε απαγόρευση. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει απαγορεύσει την εισαγωγή γούνας από φώκια ακολουθώντας το παράδειγμα του Βελγίου και της Ολλανδίας, χώρες οι οποίες απαγόρευσαν τα προϊόντα φώκιας. Επίσης, εντός ΕΕ απαγορεύεται η εισαγωγή, η εξαγωγή, η παραγωγή και η πώληση γούνας και δέρματος γάτας και σκύλου ( πολύ διαδεδομένα στην Κίνα αντίθετα). Η Δανία πρόσφατα νομοθέτησε υπέρ της απαγόρευσης της εκτροφής και θανάτωσης των αλεπούδων. Στο Ισραήλ, πρόκειται να συζητηθεί από το Κοινοβούλιο, η ολική απαγόρευση γούνας (παραγωγή και εμπόριο). Στις 30 Ιουνίου 2009, το Κοινοβούλιο της Ολλανδίας ψήφισε την απαγόρευση της παραγωγής γούνας. Η ιστορική αυτή απόφαση αφορούσε την παραγωγή γούνας από μινγκ, αλλά αφού η εκτροφή αλεπούδων και τσιντσιλά για τη γούνα τους είχε απαγορευτεί από τη δεκαετία του 90, επομένως η πρόσφατη απόφαση σημαίνει την ολική απαγόρευση της παραγωγής γούνας στη χώρα, γεγονός το οποίο είναι μείζονος σημασίας καθώς η Ολλανδία είναι η τρίτη σε παραγωγή μινγκ χώρα, μετά τη Δανία και Κίνα. Η απαγόρευση υιοθετήθηκε με βάση ηθικά κριτήρια καθώς θεωρείται αδικαιολόγητη η δολοφονία ζώων για την παραγωγή μη αναγκαίων προϊόντων, όπως είναι η γούνα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΟΥ ΒΑΝΑΥΣΟΥ ΚΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ
ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΟΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αφισοκόλληση σε συνεργασία με την διάσημη φωτογράφο αγρίων ζώων Christine Bush και ιντερνετική διαμαρτυρία οργανώνει το Psychanimal στις 27 Νοεμβρίου με αφορμή την «Παρασκευή χωρίς Γούνα», (Fur Free Friday). Η «Παρασκευή Χωρίς Γούνα», που καθιέρωσε η Διεθνής Ένωση Κατά της Γούνας «Antifur Coalition» με πολλά σωματεία και ομάδες-μέλη διεθνώς και με την οποία συνεργαζόμαστε, είναι μια συμβολική ημέρα για την ευαισθητοποίηση και την συνειδητοποίηση του παγκόσμιου κοινού στο θέμα της αιματοβαμμένης γούνας, που προωθεί την ανθρωπινή ματαιοδοξία πατώντας πάνω στα πτώματα εκατομμυρίων ζώων. Παράλληλα στα Φιλοζωικά Σεμινάρια μας που πραγματοποιούνται για πρώτη φορά κάθε μήνα φέτος στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο με ομιλητές ειδικούς επιστήμονες κτηνιάτρους δικηγόρους , ψυχολόγους εγκληματολόγους πάνω σε διάφορα θέματα κάθε μήνα, επισημαίνεται όλο το χρόνο φέτος μέσω ειδικού στάντ ο άδικος φόνος ζώων με βάναυσο τρόπο προκειμένου να μετατραπούν σε γιακά, μπότα, γούνινη λεπτομέρεια ρούχου η ριχτάρι.
Ψυχολογία, Διαφήμιση ,Δημιουργία ΝεοAνάγκης και επιρροή τους στην αγορά γούνας
Προκειμένου να διατεθεί ένα προϊόν χρειάζεται να δημιουργηθεί και να αυξηθεί και η ανάλογη ψυχική ανάγκη και επιθυμία γι’αυτό. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν που δεν είναι αναγκαίο λογω καιρικών συνθηκών και ανταποκρίνεται περισσότερο στο παρελθόν. Έτσι βλέπουμε ότι προκειμένου να διατεθεί ένα άχρηστο, ξεπερασμένο και παρωχημένο προϊόν,(το όποιο όποιος γνωρίζει πως παράγεται αυτόματα δεν επιθυμεί πλέον να το φορά, οι περισσότεροι έχουν μια ωραιοποιημένη εικόνα για την παραγωγή γούνας), χρειάζεται και η ανάλογη στρατηγική. Η γούνα διαχωρίζεται από το ζώο που την έχει και προβάλλεται έντεχνα σαν προϊόν με ανεβασμένο κοινωνικό στάτους, σαν αισθησιακό, δυναμικό, άγριο, σέξυ και απειλητικό η τρυφερό προϊόν ανάλογα με το κοινό. Συνδέεται με μοντέλα ιδανικής ομορφιάς συχνά τροποποιημένα μέσω υπολογιστή έτσι ώστε όλα να φαντάζουν ειδιλίακα και να παίρνει ο αγοραστής και η αγοράστρια το μήνυμα ότι έτσι πρέπει να είναι και αυτός-αυτή. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης καλλιεργείται έμμεσα έτσι, προβάλλοντας ένα πρότυπο που απέχει παρασάγγας από τον μέσο Έλληνα, αμερικανό, ρώσο η κινέζο και η γούνα καλείται να έρθει να καλύψει αυτό το νεοαποκτηθέν κενό στην προσωπικότητα του ευπειθούς αγοραστή. Ο άνθρωπος οδηγείται στο να μην αισθάνεται «αρκετός» ως αυτός που είναι, με το δικό του «πετσί», τον δυναμισμό και την διεκδικητικότητα του ή τον φυσικό αυθόρμητο αισθησιασμό του, αλλά να αισθάνεται μειονεκτικά, εκτός κοινωνίας, ανασφαλής, θλιμμένος, απορριπτέος η ανεπαρκής σεξουαλικά, οικονομικά η κοινωνικά. Η Γούνα και αλλά προϊόντα «λουξ» προβάλλονται σαν η λύση που θα ανορθώσει τον ναρκισσισμό του άνδρα και της γυναίκας μαγικά και στιγμιαία χωρίς δικό τους ψυχικό κόπο, θα καλύψει τα ψυχικά κενά και θα προσφέρει μια ελπίδα για ένα ιδεατό μέλλον χωρίς στερήσεις, γεμάτο αναγνώριση, αποδοχή, θαυμασμό, πλούτο ικανοποίηση και ασφάλεια. Αυτά, ενώ στην πραγματικότητα διανύουμε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, η οικονομική ανασφάλεια είναι αυξημένη και ζούμε σε μία κοινωνία που δεν προάγει την άξια του ανθρώπου αλλά του αντικειμένου που έχει αυτός στη κατοχή του, υποσκάπτοντας την άξια και την αυτοπεποίθηση του και πουλώντας του άχρηστα προϊόντα για τα οποία έχει δημιουργήσει η ίδια τις νέες ανάγκες ( «νεοανάγκες»).
Μηχανισμοί Διαφήμισης
Η Γούνα όπως και αλλά προϊόντα που προκύπτουν από βάναυσο θάνατο ζώων έχει αποσχίστει συνειδητά στο λόγο μας από το αρχίκό ζώο, με την πλούσια σε ηθη και συνήθειες ζωή του, που θεωρείται «πρώτη ύλη» πια, δεν αναφέρεται καν σαν ζώο πλέον και έχει επικρατήσει να ονομάζεται "γουνόδερμα", «σισσυρόδερμα», «γούνα» και τα λοιπά που παραπέμπουν σε ένα τελικό αντικείμενο αποκομμένο από την βάναυση διαδικασία που το παράγει και την συναισθηματική της φόρτιση. Έτσι συντηρείται και επιτυγχάνεται στο μυαλό του αγοραστή αλλά και του εργάτη στη γούνα η του επιχειρηματία, η ιδέα ότι το ζώο έχει έρθει σε αυτό τον κόσμο με μόνο προορισμό να γίνει αυτό το τελικό προϊόν, το "γουνόδερμα", βιώνεται σαν ένα άψυχο αντικείμενο που απλά έχει την «ενοχλητική» συνήθεια να μην πεθαίνει εύκολα και να χρειάζεται συντήρηση κάποιο χρόνο πριν οδηγηθεί χωρίς διέξοδο στον προαποφασισμένο θάνατο. Έχει παρατηρηθεί εμπειρικά αλλά και από διεθνείς φιλοζωικές οργανώσεις ότι όταν αυτή η διάσχιση επιτυγχάνεται μέσω της διαφήμισης και της κάλυψης της βάναυσης διαδικασίας, ο αγοραστής αγοράζει «χωρίς πολλές ενοχές» («πεθαμένο είναι γιατί να μη το χρησιμοποιήσω») ενώ όταν επιτυγχάνεται η σύνδεση με το αρχικό ζώο στο όποιο η σύγχρονη ηθολογία και άλλες επιστήμες αρχίζουν να αναγνωρίζουν συναισθήματα όπως απόλαυση, πόνος, χαρά γέλιο, γαργάλημα, τότε ο άνθρωπος δεν μπορεί ηθικά πλέον να αγοράσει το προϊόν του βάναυσου θανάτου και της σύντομης ζωής του ( «τελικά αυτό αισθάνεται, υποφέρει») Η αποσιώπηση , η ωραιοποίηση και η άρνηση της πραγματικότητας είναι βασικοί ψυχολογικοί μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται συνειδητά για την προβολή τέτοιων προϊόντων. Συμπτωματικά είναι οι ιδιοι αντεστραμμενα που χρησιμοποιούν και οι ανθρωποι θύματα βίας προκειμένου να επιβιώσουν ψυχικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι άνθρωποι που δεν θέλουν να ξέρουν τι ακριβώς φορούν, ούτε καν αντέχουν να το ακούσουν.
Τι γίνεται στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο
Τα τελευταία χρόνια, ενώ στις δυτικές χώρες η χρήση γούνας έχει περιοριστεί σημαντικά μετά από την πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση του κόσμου, στην Ασία, Ρωσία και Άπω Ανατολή, εξ’ αιτίας της ανεπάρκειας ενημέρωσης, της ελλιπούς ανάπτυξης φιλοζωικών κινημάτων και πίεσης για νόμους, της ανάγκης να αισθανθούν ότι υπερέχουν η να ακολουθήσουν ένα πρότυπο ζωής αποτελεσματικά προωθημένο ως αποδεκτό η επιθυμητό, η χρήση και το εμπόριο της γούνας είναι πολύ διαδεδομένα.
Σε αυτή την αγορά απευθύνονται οι ευρωπαίοι και έλληνες οινοπαραγωγοί πλέον μια και η ευρωπαϊκή ελληνική και άλλες γίνονται όλο και πιο συνειδητοποιημένες.
Πονηρές Πολιτικές Πώλησης Απομείναντος Προϊόντος
Κάποτε η γούνα ήταν ένα είδος σχεδόν μόνο γυναικείο, αλλα πλέον εκεινου του ειδους η μονοκόμματη γούνα είναι παρωχημένη και καθόλου πρακτική. Σήμερα μια έντεχνη και πονηρή στρατηγική αγοράς έχει διευρύνει την πελατεία, απευθυνόμενη και σε άνδρες και στα παιδιά προκειμένου να διοχετεύσει προϊόντα που παραμένουν απούλητα: μπορντούρες, φινιρίσματα, γάντια και εσωτερικές επενδύσεις σε μπουφάν και παλτά με κομμάτια από γούνα, απευθύνονται και στην ανδρική γυναικεία και παιδική πελατεία.
Οι συνθήκες για τα ζώα για αυτές τις παραγωγές «κομματιών» είναι ακόμη χειρότερες συνήθως.
Αρχίζει η Απαγόρευση της Γούνας για Ηθικούς Λόγους
Σας γνωστοποιούμε ότι χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστρία και η Κροατία έχουν ήδη απαγορεύσει την εκτροφή οινοφόρων ζώων ενώ το Βέλγιο και η Ιρλανδία πρόκειται σύντομα να προχωρήσουν σε απαγόρευση. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει απαγορεύσει την εισαγωγή γούνας από φώκια ακολουθώντας το παράδειγμα του Βελγίου και της Ολλανδίας, χώρες οι οποίες απαγόρευσαν τα προϊόντα φώκιας. Επίσης, εντός ΕΕ απαγορεύεται η εισαγωγή, η εξαγωγή, η παραγωγή και η πώληση γούνας και δέρματος γάτας και σκύλου ( πολύ διαδεδομένα στην Κίνα αντίθετα). Η Δανία πρόσφατα νομοθέτησε υπέρ της απαγόρευσης της εκτροφής και θανάτωσης των αλεπούδων. Στο Ισραήλ, πρόκειται να συζητηθεί από το Κοινοβούλιο, η ολική απαγόρευση γούνας (παραγωγή και εμπόριο). Στις 30 Ιουνίου 2009, το Κοινοβούλιο της Ολλανδίας ψήφισε την απαγόρευση της παραγωγής γούνας. Η ιστορική αυτή απόφαση αφορούσε την παραγωγή γούνας από μινγκ, αλλά αφού η εκτροφή αλεπούδων και τσιντσιλά για τη γούνα τους είχε απαγορευτεί από τη δεκαετία του 90, επομένως η πρόσφατη απόφαση σημαίνει την ολική απαγόρευση της παραγωγής γούνας στη χώρα, γεγονός το οποίο είναι μείζονος σημασίας καθώς η Ολλανδία είναι η τρίτη σε παραγωγή μινγκ χώρα, μετά τη Δανία και Κίνα. Η απαγόρευση υιοθετήθηκε με βάση ηθικά κριτήρια καθώς θεωρείται αδικαιολόγητη η δολοφονία ζώων για την παραγωγή μη αναγκαίων προϊόντων, όπως είναι η γούνα.