Υποθέτω, ότι η μικρή και χαριτωμένη Γαλλιδούλα την έκανε την κουτσουκέλα της απέναντι στο Έκτορα, όταν έπαιζαν στο παρελθόν. Τον δάγκωσε, ή κάποια άλλης σκυλίσιας μορφής βίας του άσκησε, και μάλιστα κατά συρροή. Αν είναι έτσι, ο Έκτορας βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση απέναντι της. Και αυτό, γιατί γνωρίζει καλά, ότι σε εκείνον έχει στερηθεί από νωρίς το δικαίωμα, όλων των άλλων, στην άμυνα.
Φανταστείτε πόσο άδικο είναι για κάποιον αυτό. Αν ήταν και εκείνος μικρόσωμος και "ακίνδυνος" σκύλος, ο αδερφός σου (και η ευρύτερη οικογένεια) δε θα αναγκαζόταν να του έχει στερήσει από νωρίς το δικαίωμα να αντιδρά. Θα είχε κανονικά (ή σίγουρα περισσότερο) το ελεύθερο, να βάλει τον άλλο μικρόσωμο σκύλο στη θέση του από νωρίς, χωρίς να φέρει κανείς την καταστροφή.
Αυτού του είδους τα λεγόμενα "επιθετικά" μεγάλα σκυλιά, κατά τη γνώμη μου, μπορεί να καταλήξουν δυστυχισμένα, γιατί θα πρέπει μια ζωή να "καταπιέζονται", ώστε να μην αντιδρούν, από το φόβο και την υπερβολή των αφεντικών τους να τα οριοθετήσουν. Η «διαχείριση» του θυμού, όμως, στην προκειμένη περίπτωση, ίσως να μη συνεπάγεται και έκφρασή του ή άλλης μορφής εκτόνωση. Κάτι που σε ανύποπτο χρόνο μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο ξέσπασμα, γιατί ως πότε το σκυλί να αυτοπεριορίζεται.. Ακόμα και οι άνθρωποι θα οδηγηθούν στην έκρηξη μετά από υπερβολικό (αυτό)περιορισμό (βλέπε μητροκτόνους – πατροκτόνους).
Είναι λογικό, πλέον, ο Έκτωρας να φοβάται τη χαριτωμένη Γαλλίδα, που μπορεί να είναι μικρή στο μάτι, αλλά ποιος ξέρει σε τι «σκύλα» μπορεί να μετατραπεί, όταν απέναντί της βρίσκεται ένα πλάσμα χωρίς άμυνες. Τα σκυλιά συνήθως στον αδύναμο θα ασκήσουν την εξουσία τους. Και μη ξεγελιέστε από τη φυλή. Μπορεί ο Έκτωρ να είναι φύσει δυνατός, αλλά θέσει, στη δυναμική ισορροπία της οικογένειας, είναι αδύναμος.
Φανταστείτε για παράδειγμα ένα αγοράκι κι ένα κοριτσάκι που μεγαλώνουν μαζί ως αδέρφια, αλλά η μητέρα, που κανείς δε ξέρει τι βία έχει υποστεί στο παρελθόν από το ανδρικό φύλο, τόσο υπερβολικά φοβάται για το αρσενικό, και άρα, για εκείνην πάντα, μελλοντικό θηρίο, που ανατρέφει, ώστε να το «ευνουχίζει» από πολύ νωρίς.
Ο τρόπος είναι απλός. Σε πρώτη φάση απλά του στερεί το δικαίωμα για άμυνα, ακόμα και όταν το «αδύναμο» φύλο «χτυπάει» ανεξέλεγκτα και ανελέητα, όπως μόνο τα μεγαλύτερα αδέλφια ξέρουν να κάνουν! Σε αυτές τις συνθήκες, που η μητέρα πάντα θα δικαιώνει το κορίτσι ως αδύναμο, και πάντα θα κατηγορεί το αγόρι ως δυνατό, είναι λογικό το αγόρι να βγει το μόνο χαμένο, και να έχει υποστεί τόση σωματική και ψυχολογική βία από το γυναικείο φύλο (στη θεμελίωσή του, βλέπε μητέρα και αδερφή), που θα το φοβηθεί και μελλοντικά ακόμα και θα το αποφύγει, αν όχι και θα το μισήσει.
Θεωρώ ότι ο τρόπος, που στα σκυλιά απλουστεύονται και γίνονται τόσο καταφανείς κάποιες ψυχολογικές διεργασίες, που στους ανθρώπους είναι πιο σύνθετες και κρυμμένες, είναι αξιοθαύμαστος, και προσωπικά με κάνει να τα αγαπώ ακόμα περισσότερο. Η συναισθηματική ικανότητα και η «συν-πάθεια», που διαφοροποιεί το σκύλο από άλλα, πιο συγγενικά στον άνθρωπο θηλαστικά, όπως ο πίθηκος, είναι και αυτή που τον φέρνει όλο και περισσότερο τόσο κοντά του. Τα σκυλιά μεγαλώνουν πραγματικά σαν παιδιά μας μέσα στις οικογένειές μας, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, για τα πρότυπα που μεταφέρονται και εφαρμόζονται σε αυτά κάθε φορά. Για αυτό και καταλήγουν σε ένα τόσο πρόσφορο έδαφος για ψυχανάλυση, είτε αυτή αφορά τον απλούστερο, όπως κι ενός παιδιού, ψυχισμό του σκύλου, είτε κατά συνέπεια τελικά το.. «σύλλογο γονέων και δαιμόνων»
Όλο τα παραπάνω, φυσικά, δεν είναι παρά μια υπόθεση, που ακόμα και αν έχει βάση, δε ξέρω πως θα τη χειριζόταν ως πρόβλημα ένας «συμπεριφοριστής» σκύλων (ο αντίστοιχος παιδοψυχολόγος). Ίσως, όμως, το αναφερθέν πρόβλημα να είναι κι ένας σημαντικός λόγος, ώστε να επιλέγουμε για συγκατοίκηση-συνύπαρξη σκυλιά, των οποίων η ιδιοσυγκρασία και το μέγεθος, να είναι τέτοια, ώστε να μπορούν, και στα μάτια μας, να παίξουν ισότιμα. Διαφορετικά, τουλάχιστον, να μη γίνονται διακρίσεις μεταξύ των διαφορετικού εκτοπίσματος και «επικινδυνότητας» σκύλων στην οριοθέτηση.